Tåkelys Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Har fått tilbud om å selge mitt ASUS P4T-E og 512mb PC800 RD-ram for 2500kr. Tenkte da å kanskje kjøpe ASUS P4P800/Deluxe og 512 dual DDR-ram. Er ikke sikker på hvilken ram jeg bør kjøpe. Noen forslag på dual ram? Blir å overklokke endel, men ikke noe uberklokking. Spørsmålet mitt da er. Er det noen vits å selge mitt gamle hovedkort/ram og gå for dette nye oppsettet? har en P4 2.6GHz PC400 som jeg blir å bruke en stund ennå. Regner med at nytt hovedkort og DDR-ram frisker opp maskinen litt da? Ps! God helg forresten :wink: Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Jeg ville solgt, det nye hovedkort kan du få med gigalan, firewire, usb2 og s-ata, dessuten er det raskere og det kan oppgraderes skulle du få lyst på en litt kraftigere CPU. Dersom det ikke er noen spesiell grunn til at du velger Asus så ville jeg kikket på Abit IS7 serien. Hva DDR brikker angår så er brikker "for dual DDR" bare markedsføring, de er ikke forskjellige fra andre brikker. Jeg ville tatt Geil eller Twinmos (temmelig billig men yter/klokker bra) 2x 256 eller 2x 512MB, PC3200 eller PC3500. Jeg ville ikke brydd meg om å spa opp ekstra for CAS2 etc, siden latency ikke har så mye å si for ytelsen i et P4 system. Merk deg at hovedkortet ikke vil kjøre brikkene som PC3200 men for ikke å ha katta i sekken den dagen du skal selge/oppgradere så er det likevel verd den hundrelappen ekstra over gammeldags PC2100 minne. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Takk for svar Dollar Leste en god omtale av det ASUS kortet hos Pcworld.no + at jeg har brukt Asus i mine tre siste maskiner. Er liksom veldig fornøyd med Asus. Ikke noen annen grunn :wink: Så på denne rammen. Den virkte jo rimelig for to brikker. Vil den duge bra? Edit: Eller to slike? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Kjøp 'TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack' settet du, Twister vil ikke gi deg noen ytelseforbedring (bare ei tynnere lommebok), du kommer ikke til å kjøre minnet på maxfart uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå