FrihetensRegn Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Troll eller ikke, søk psykologisk hjelp, tror du vil ha godt av det. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Han har brukt for mye energi på dette til at jeg tror han troller. I så fall er det vanvittig dårlig trolling. 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Det jeg reagerer på er at vinklingen og formuleringen hans er veldig lik Trespiser. Utbruddene er også typisk Trespiser. Lenke til kommentar
Stappi Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Heeey... Hva faen er det som foregår her nå??? Og hva har trespisere med saken å gjøre? trespiser er et innsekt og ikke en diagnose slik som dere skal ha det til. Jeg prøver å oppsøke hjelp og jeg trodde at dette var et fint sted å gjøre det men det er ALLTID noen som skal drive å lage kvalm og det gjør ikke meg noe mindre bitter. Fint om vi kan holde oss til tema. Jeg ble skikkelig skuffet over at dere får fortsette å kødde slik og jeg som var litt fornøyd men nå har dere ødelagt noe av det siste jeg hadde av glede. Jeg har faktisk prata med en psykolog fordi det var noen som faktisk trudde at jeg var gal men psykologen skjønte ikke hvorfor noen skulle tvinge meg og sa at han ikke opplevde meg som gal eller forvirret men at jeg heller var en smart og oppegående person som hadde fått mye uflaks i livet. Jeg liker ikke å snakke om sånt for det kan føre til at folk kan identifisere meg lettere men jeg har det også på lydopptak som liksom skal fungere som bevis fra de idiotene som ville ha meg innlagt fordi jeg er "virkelighetsfjern" i motsettning til de mennesker som er det selv. Samme gjelder dumhet. Det må dere jo fatte og begripe??? Jeg skjønner at førstepostene er litt mye på en gang så jeg skal prøve å dele opp litt slik at vi går et steg om gangen og ikke tar alt på en gang. Da blir det lettere å føre tråden frem og mer oversiktelig Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Jeg prøver å oppsøke hjelp og jeg trodde at dette var et fint sted å gjøre det men det er ALLTID noen som skal drive å lage kvalm og det gjør ikke meg noe mindre bitter. Fint om vi kan holde oss til tema. Jeg ble skikkelig skuffet over at dere får fortsette å kødde slik og jeg som var litt fornøyd men nå har dere ødelagt noe av det siste jeg hadde av glede. Ikke være så sint og lei deg fordi folk kødder med deg - ta tingene i beste mening, og overse de som erter deg litt. Bli heller flinkere til å stykke opp saken litt, så gir du de som virkelig vil hjelpe deg en bedre sjanse til å være til hjelp. Så til slutt: Forsøk å ikke plassere ansvaret for hva du tenker og føler hos andre! Det er nemlig ingen som er tankelesere eller kan fjernstyre dine følelser. Hvis noen "gjør" deg sint, skal du heller tenke: "Det er jeg som nå gjør meg selv sint, men du var til god hjelp" - da ansvarliggjør du deg selv, og det blir kanskje litt enklere å se snørr og bart-skillet. Ha en fortsatt fin dag, Stappi! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Du prøver ikke å verken oppsøke eller få hjelp, men å fortelle om ditt problem. Du har selv sagt at ingen kan hjelpe deg, og det ser ut til å stemme veldig godt slik jeg ser det. Så, jeg spør igjen, hva vil du ha hjelp med? Helt konkret. 1 Lenke til kommentar
Stappi Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Du prøver ikke å verken oppsøke eller få hjelp, men å fortelle om ditt problem. Du har selv sagt at ingen kan hjelpe deg, og det ser ut til å stemme veldig godt slik jeg ser det. Så, jeg spør igjen, hva vil du ha hjelp med? Helt konkret. Ikke vær så åndsvak nå og følg med litt bedre for du har tydelig misforstått du også. For å søke hjelp så må man fortelle om problemene og det som står i veien hvis ikke så går det ikke an å søke etter hjelp og jeg kan ikke slutte å fortelle så lenge folk ikke forstår. Noen har begynt å forstå litt. Jeg trodde at du også hadde det men nå viser du bare misforståelse. Det har du fått svar på og hvis du ikke skjønte det så er du mindre intelligent. Det som er mest relevant er ikke det som er konkret men hvilken situasjon jeg er i. Det er mange som klarer å sette seg inn i situasjonen til andre og det kan dere begynne å øve på ved å late som dere er meg og forstå enda mer av det jeg skriver altså hva det innebærer. Om jeg har lyst til å bli advokat eller kloakk tømmer har ingenting med min situasjon å gjøre og hva som har skjedd før i livet mitt. Vanskelig å forstå? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Tror jeg forstår veldig godt hva problemet er. Total mange på å kunne gjøre forstått hos andre. Du vil ha hjelp med "situasjonen din", som ingen kan hjelpe deg med, good luck Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Selvfølgelig kan jeeg fungere optimalt men ikke på samme måte som alle andre. Jeg kan ikke lenger akseptere et samfunn som er styrt av høyere makt eliter. Det har blitt for kaldt og byråkratiet er kun laga for at de høyere makt elitene skal få det lettere og ikke noe annet. Det er ikke bra for folk men folk er så utrolig naive og enfoldige. Folk tror at det skal være sånn det er men det er HELT FEIL! Ikke kom her å si at jeg er virkelighetsfjern eller ikke har peiling. Jeg har lært å se momenter fra flere perspektiver og lært utrolig mye av det. Jeg sitter med mye mer informasjon enn jeg klarer å formidle og jeg må hele tiden forenkle for folk som ikke klarer å forstå eller rive seg litt løs og forstå at alle er slaver. Folk er stort sett så stressa og anspente at de ikke legger merke til noe rundt seg og klarer ikke å tenke tydelig. Jeg oppdager ofte ting som andre folk ikke en gang registrerer en gang og etter lange forklaringer så går det opp for den enkelte. Noen forstår ingenting.. noen forstår halvparten og de har også evne til å forstå resten også har vi de som forstår meg helt tydelig og jeg har til gode at det er forstått av kvisete nerder. Jeg kan ikke lenger akseptere det slik. Jeg er ikke svak men samfunnet gjør meg svak og det kan ikke jeg godta. Jeg kan fungere jævlig godt men jeg har ikke mulighet fordi jeg har ikke alt som alle andre har. Hva jeg har lyst til å begynne å jobbe med er ikke relevant i denne saken. Jeg mener at samfunnet kunne vært 100 ganger bedre.. Ikke bare for meg men for ALLE! Jeg trenger hjelp med å få folk til å forstå meg. Jeg trenger opplysninger som jeg ikke har i fra før for det må jo være mye som jeg ikke vet som dere vet? Hva er det du strever med når det kommer til dette å innordne seg i samfunnet? Du skriver mye om at du mangler ting andre har. Jeg lurer veldig på hva det handler om. Utdannelse? Somatisk eller psykisk handicap? Sosiale relasjoner? Jeg lurer også veldig på hva det egentlig er du er ute etter. Du skriver i grunnen svært mye om hva som er galt med samfunnet og folk generelt, men lite om hva det er du strever med. Da blir det også ganske tricky å skulle skrive noe fornuftig, for ingen her har mulighet til å endre på samfunnet. Vår politiske makt er begrenset til det spillerommet demokratiet gir oss, og de eneste store endringene vi kan foreta oss er de vi kan gjøre med oss selv. 1 Lenke til kommentar
festen Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) Synes dere er fryktelig stygge mot TS. Til TS: Du trenger hjelp. Det er en forferdelig situasjon å leve i for deg, men du VIL få det bedre. Det første du bare må gjøre, er å komme deg til legen din. Det er ikke flaut, og hele oppturen/prosessen vil starte der. Værre er det egentlig ikke, men jeg vet av erfaring hvor forbaska vanskelig første skrittet er. Det siste du bør gjøre, er å høre på alle de over her som ikke har peiling på hvordan det er å slite. Lykke til! Takk! Jeg er så sensitiv at jeg får som regel alltid signaler om slikt. Jeg vet at det er en gjeng med folk som er under 20 år som ikke forstår halvparten av det jeg sier. Men de må jo få lov til å utfolde seg i de instanser som de måtte ønske men det skjer jo ikke uten konsekvenser. Ja, jeg trenger hjelp men det er ingen steder å få hjelp. Ikke hos lege og ikke hos nav. Jeg har forsøkt alle muligheter. Til og med legen min misforstår mye og han er alt for stressa og det påvirker meg negativt. Jeg har tatt førsteskrittet flere ganger men det er så lite effektivt og det eneste jeg kan få hjelp med er å få sovepiller hos legen og penger hos nav og det løser jo ingen problemer. Jeg kunne nok ha fortalt deg mer men jeg syns det er veldig slitsomt å skrive nå etter å ha rapportert stort sett alle de destruktive og talentløse postene som har kommet inn. Jeg tror ærlig talt du hadde hatt godt av å komme deg vekk fra Norge. Jeg har forsøkt å reise litt omkring i verden og da får du et annet perspektiv, slik at problemer som nå virker større blir mindre. Det høres veldig ut som du gjennom å analysere alt mulig hindrer deg selv i å bygge opp en slags positiv boble som de fleste trenger for å fungere i hverdagen. Istedet har du bygd opp en negativ boble. Jeg tror også du kunne hatt nytte av noe slags lykkepiller, cipralex, zoloft, eventuelt welbutrin, de to førstnevnte er gode mot depresjon, tvangstanker og angst og den siste er god for å øke motivasjon og lyst, dersom du da ikke bestemmer deg for å reise ut i verden:) Husker ikke om det var den blå eller røde pillen i Matrix, men jeg tror du har tatt feil. Endret 28. februar 2012 av festen Lenke til kommentar
Runar Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Tråden stenges midlertidig grunnet uvisse omstendigheter. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg