Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

byråkrati og grådighet tar livet mitt

Stappi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du virker sur og bitter på alt og alle. Skjønner at du ikke har det så greit, men virker jo ikke som om du vil gjøre noe med det. Hjelper ikke å bare klage og tenke negativt.

Å sitte og klage på at andre har skrivefeil når man selv ikke vet hva et komma er, det blir for dumt.

Endret av PrivatMat
Lenke til kommentar

Jeg prøver å få et grep på din problemstilling, og tenker egentlig at det kan være greit å ta utgangspunkt i denne listen.

Konklusjon:

-jeg har ikke like gode muligheter som stort sett alle andre.

-jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

-jeg passer ikke inn i samfunnet.

-jeg har hatt mye motgang.

Jeg synes selvsagt det er beklagelig at du har hatt mye motgang tidligere, men fortiden kan man ikke gjøre noe med så vi må nesten ta utgangspunkt i dagens situasjon.

Jeg forstår det slik ut fra postene dine at du egentlig vil ut i jobb, klare deg selv og delta i samfunnet på lik linje som de fleste andre. De neste spørsmålene da er:

• Hvilken jobb har du lyst på? Hva er målet?
  • Hva kan du gjøre selv for å realisere målet?
  • Hva trenger du hjelp med fra andre?

Jeg tror det kan være nyttig å fokusere på hvor du vil, og hvordan komme seg dit. Så langt i tråden har fokuset vært på å problematisere nåsituasjonen og forhistorien til den. Dersom vi setter et mål for en ønskesituasjon kan det være letter å bli konstruktiv, å komme med gode forslag til hvordan du kan komme dit.

Lenke til kommentar

Hallo???

Dere gjør ikke noe annet enn å misforstå meg.

Selvfølgelig kan jeeg fungere optimalt men ikke på samme måte som alle andre. Jeg kan ikke lenger akseptere et samfunn som er styrt av høyere makt eliter. Det har blitt for kaldt og byråkratiet er kun laga for at de høyere makt elitene skal få det lettere og ikke noe annet. Det er ikke bra for folk men folk er så utrolig naive og enfoldige. Folk tror at det skal være sånn det er men det er HELT FEIL! Ikke kom her å si at jeg er virkelighetsfjern eller ikke har peiling. Jeg har lært å se momenter fra flere perspektiver og lært utrolig mye av det. Jeg sitter med mye mer informasjon enn jeg klarer å formidle og jeg må hele tiden forenkle for folk som ikke klarer å forstå eller rive seg litt løs og forstå at alle er slaver.

Folk er stort sett så stressa og anspente at de ikke legger merke til noe rundt seg og klarer ikke å tenke tydelig. Jeg oppdager ofte ting som andre folk ikke en gang registrerer en gang og etter lange forklaringer så går det opp for den enkelte. Noen forstår ingenting.. noen forstår halvparten og de har også evne til å forstå resten også har vi de som forstår meg helt tydelig og jeg har til gode at det er forstått av kvisete nerder.

Jeg kan ikke lenger akseptere det slik. Jeg er ikke svak men samfunnet gjør meg svak og det kan ikke jeg godta. Jeg kan fungere jævlig godt men jeg har ikke mulighet fordi jeg har ikke alt som alle andre har. Hva jeg har lyst til å begynne å jobbe med er ikke relevant i denne saken. Jeg mener at samfunnet kunne vært 100 ganger bedre.. Ikke bare for meg men for ALLE!

Jeg trenger hjelp med å få folk til å forstå meg.

Jeg trenger opplysninger som jeg ikke har i fra før for det må jo være mye som jeg ikke vet som dere vet?

Det er ikke mye forståelse og medgang jeg får fra de talentløse og tafatte ungdommene som skriver til meg her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det virker som uansett hva folk svarer deg her, så er det feil. Har lest gjennom tråden nå og helt ærlig så skjønner jeg ikke hva du skal frem til lenger. Jeg er sikkert bare en av de "talentløse og tafatte ungdommene" som kommer med enda et dumt innlegg nå.

Hvorfor lage en tråd på et diskusjonsforum, når du slår av alt alle har å si med strak arm?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det virker som uansett hva folk svarer deg her, så er det feil. Har lest gjennom tråden nå og helt ærlig så skjønner jeg ikke hva du skal frem til lenger. Jeg er sikkert bare en av de "talentløse og tafatte ungdommene" som kommer med enda et dumt innlegg nå.

Hvorfor lage en tråd på et diskusjonsforum, når du slår av alt alle har å si med strak arm?

Les førsteposten min og ikke bry deg om alt det de andre sier. Det er ingen svar som er feil men det som er problemet er at folk misforstår fordi dem ikke har lest skikkelig eller at det er noe som folk ikke forstår.

I motsettning til alle andre i tråden så snakker du med meg og ikke mot meg eller ved siden av meg og da vil ikke du få samme respons. Jeg vil gjerne høre hva du har å si uansett hva det er for noe.

Jeg ble straks mer avslappet nå som det endelig kom noen å snakket med meg. Det var godt! Tusen takk! :) Vil gjerne høre mer i fra deg og du er langt fra talentløs og tafatt men flertallet er det så du har all grunn til å være stolt av deg selv og skryte av deg selv.

Prøv å sett deg litt inn i min situasjon og se på svarene fra de andre så skjønner du at det er provoserende for meg og at det er folk som vil ødelegge.

Les førstepostene mine og gå rett på saken.

MARTE??? kjenner du Runar? Det ser ut som han er en del av din vennekrets eller så er det han som er bak deg så du er ei falsk jente.

Endret av Stappi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv å sett deg litt inn i min situasjon og se på svarene fra de andre så skjønner du at det er provoserende for meg og at det er folk som vil ødelegge.

Prøv å sett deg inn i vår situasjon, en fyr ber om innspill og råd, men så feier bort alt og alle og kaller oss talentløse, dumme, o.l. Vi prøver ikke å ødelegge for deg, men du gjør det vanskelig å kommentere når du overhode ikke tåler kritikk. Og når du svarer på en måte som ikke gir svar, så er det vanskelig å komme med saklig kritikk.

Jeg sitter igjen med altfor mange spørsmål etter å ha lest igjennom trådene dine flere ganger.

Lenke til kommentar

Til dere som manglet evnen til å lese mellom linjene, stikkordene er:

-Janteloven

-Ødelagt av sin oppdragelse

-Har fortstått at den jevne nordmann er en psykopat som mangler empati, men den jevne nordmann redefinerer empati for å ikke mangle det

-Fremmedgjøringen skapt av det moderne samfunnet

-Depressjon og overbelastning

• Liker 1
Lenke til kommentar

-Ødelagt av sin oppdragelse

-Har fortstått at den jevne nordmann er en psykopat som mangler empati, men den jevne nordmann redefinerer empati for å ikke mangle det

-Depressjon og overbelastning

Dette ser ut som lista over symptomer for psykopati. Så bør vel kanskje revurdere hvem som er sosiopat.

Lenke til kommentar

Hallo???

Jeg kan ikke lenger akseptere det slik. Jeg er ikke svak men samfunnet gjør meg svak og det kan ikke jeg godta. Jeg kan fungere jævlig godt men jeg har ikke mulighet fordi jeg har ikke alt som alle andre har. Hva jeg har lyst til å begynne å jobbe med er ikke relevant i denne saken. Jeg mener at samfunnet kunne vært 100 ganger bedre.. Ikke bare for meg men for ALLE!

Beklager, jeg trodde du startet denne tråden for å få innspill til hvordan du kunne få det bedre. En av tingene du har klagd på er at du ikke kommer deg i jobb, og det bør derfor være relevant å ta tak i denne positive tingen for å få bedre utsikter. Det er ingen som har alt perfekt, og de fleste gjør det beste de kan med "de kortene de har fått utdelt". Du vil ikke få noe medlidenhet her, for du fremstår som du bare vil ha kose deg med din misnøye og fortsette å fraskrive deg alt ansvar for din situasjon. Det er alltid alle andre sin feil, og helst "samfunnet" uansett hvordan du definerer det.

Du mener at samfunnet kunne vært 100 ganger bedre... Hva skal til for å gjøre samfunnet bedre for alle?

MARTE??? kjenner du Runar? Det ser ut som han er en del av din vennekrets eller så er det han som er bak deg så du er ei falsk jente.

Selvsagt er det Runar som i 2003 og 2004 lagde to brukerkontoer. Han hadde en hemmelig plan om å konspirere mot deg nesten 10 år senere. Høres det fornuftig ut? Å si at det ikke var noen jenter som registrerte seg her i 2004 (noe du har redigert vekk igjen) synes jeg er veldig kjønnsdiskriminerende. Du bygger opp under samfunnets stereotypi om at det bare er menn som er interessert i dataforum.

Endret av valentino
Lenke til kommentar

Les førsteposten min og ikke bry deg om alt det de andre sier. Det er ingen svar som er feil men det som er problemet er at folk misforstår fordi dem ikke har lest skikkelig eller at det er noe som folk ikke forstår.

I motsettning til alle andre i tråden så snakker du med meg og ikke mot meg eller ved siden av meg og da vil ikke du få samme respons. Jeg vil gjerne høre hva du har å si uansett hva det er for noe.

Jeg ble straks mer avslappet nå som det endelig kom noen å snakket med meg. Det var godt! Tusen takk! :) Vil gjerne høre mer i fra deg og du er langt fra talentløs og tafatt men flertallet er det så du har all grunn til å være stolt av deg selv og skryte av deg selv.

Les førstepostene mine og gå rett på saken.

Jeg kjenner ikke Runar annet enn at jeg er venn med han her på diskusjon.no og jeg snakker med han på IRC. That's it.

Endret av Marte
Lenke til kommentar

Hallo???

Beklager, jeg trodde du startet denne tråden for å få innspill til hvordan du kunne få det bedre. En av tingene du har klagd på er at du ikke kommer deg i jobb, og det bør derfor være relevant å ta tak i denne positive tingen for å få bedre utsikter. Det er ingen som har alt perfekt, og de fleste gjør det beste de kan med "de kortene de har fått utdelt". Du vil ikke få noe medlidenhet her, for du fremstår som du bare vil ha kose deg med din misnøye og fortsette å fraskrive deg alt ansvar for din situasjon. Det er alltid alle andre sin feil, og helst "samfunnet" uansett hvordan du definerer det.

Du mener at samfunnet kunne vært 100 ganger bedre... Hva skal til for å gjøre samfunnet bedre for alle?

Selvsagt er det Runar som i 2003 og 2004 lagde to brukerkontoer. Han hadde en hemmelig plan om å konspirere mot deg nesten 10 år senere. Høres det fornuftig ut? Å si at det ikke var noen jenter som registrerte seg her i 2004 (noe du har redigert vekk igjen) synes jeg er veldig kjønnsdiskriminerende. Du bygger opp under samfunnets stereotypi om at det bare er menn som er interessert i dataforum.

Nå vet jeg ikke helt hva du prater om nå og jeg begynner å bli sliten og trøtt og DET er ikke så ofte ;o

vi prates... natta..... zzzzzzzZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Lenke til kommentar

"Du kan ikke akseptere dette lengre", TS? Vel, guess what? Du har ikke noe valg. Du har en forferdelig arrogant innstilling som provoserer voldsomt. "Jeg vet best, dere er idioter og skjønner ingenting, samfunnet er korrupt, alt er fælt, det er veldig synd i meg men jeg er fortsatt best!".

Du lever i en boble adskilt fra den virkelige verden, og du trenger sannsynligvis profesjonell hjelp for å komme deg ut derifra. Kall det for "HSP" eller kall det for noe annet, jeg kaller en spade for en spade, og du trenger hjelp.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hallo???

Det har du nok rett i - men hvor ansvaret for misforståelsen ligger er det litt mer uklart å forstå. Mitt forslag er at du konkretiserer problemstillingen litt bedre, og Ikke klag på "dårlige" svar hvis spørsmålene i utgangspunktet er for uklare.

Har lest meg gjennom det meste av tråden, og etter det jeg leser så har du fått mye god feedback, forbausende lite med fleiping og god moderering.

Så da kan man lure på hvorfor tråden ikke er til hjelp for deg ...

Det kan være at utfordringene dine er større enn det brukerne her kan hjelpe deg med - kanskje søke profesjonell hjelp!?

Jeg selv har hatt god erfaring/utbytte ved å forberede en plan selv, involvert fastlege og saksbehandler i denne, og samarbeidet med dem frem mot greie kompromisser.

Og helt til slutt ett lite råd: Forsøk å legge fra deg uhensiktsmessige holdninger/innstillinger/fordommer mot "systemet" når du skal finne hjelpen, fordi det er enkeltmennesker i systemet som du faktisk er avhengig av for å nå målene dine. Tenk deg selv hvis du satt som saksbehandler/NAV, og måtte forholde deg til stadig en ny klient som oser av negativitet rettet mot deg selv, når du bare har som jobb å være effektiv? Ikke glem at saksbehandlere ikke er behandlende terapeuter.

Lykke til - livet er langt - og fremtiden kommer i ett sett hele tiden ...

smile.gif

Lenke til kommentar

TS har tilsynelatende alle verdens muligheter, men mangler ressursjer, utstyr osv for å gjøre det og gidder ikke gjøre noe som helst for å skaffe det utenom å klage på forumet om det.

For å gjøre det værre er det ingen som kan hjelpe med noe som helst og jobb er uaktuellt.

Og gidder/evner ikke å forklare hva som faktisk er feil, men gir en difus forklaring på hvordan han har det og henviser til den for alle som ikke forstår.

Det er hva jeg holder fast ved inntil det faktisk kommer en forklaring, ikke en fortelling, henvisning eller utblåsning.

• Liker 2
Lenke til kommentar

TS har tilsynelatende alle verdens muligheter, men mangler ressursjer, utstyr osv for å gjøre det og gidder ikke gjøre noe som helst for å skaffe det utenom å klage på forumet om det.

For å gjøre det værre er det ingen som kan hjelpe med noe som helst og jobb er uaktuellt.

Og gidder/evner ikke å forklare hva som faktisk er feil, men gir en difus forklaring på hvordan han har det og henviser til den for alle som ikke forstår.

Det er hva jeg holder fast ved inntil det faktisk kommer en forklaring, ikke en fortelling, henvisning eller utblåsning.

Gratulerer. Du har skjønt det men du vet ikke svaret du heller.

Forklaring...? på hva da?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...