bkf_94 Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Hei. Har en stor interesse for en del kampsporter som BJJ, boksing, kickboksing og krav maga og lurte på om noen visste om noen steder man kan trene disse eller lignende kamsporter på i Rena eller Skjold? Enten i byen eller tilbudt av Forsvaret. Det andre spørsmålet handler om losji for sersjanter. Det står at når man starter som sersjant i pliktåret på befalskolen så kan man få losji dekket av Forsvaret men det koster. Noen som vet hvor stort dette ''losji'' er for sersjanter og om man må dele rom med andre? Takk Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Kampsportmessig er vel det enkleste å kontakte klubbene og høre om noen driver med det der du skal være. Googler man kampsporten og stedet kan man få treff, og så kan velferden i forsvaret hjelpe. Forsvaret har vel endel egne bygg osv så losji kan vel være alt fra eget rom på brakka til leilighet hos en utleier til hotell. Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Mener å huske at det var en kickboksing klubb på Skjold/i Øverbygd. Det var i 2010 isåfall. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Når det kommer til losji så deler du som regel ikke med andre. Du får som regel et eget lite rom på befal kaserna hvor du deler oppholdsrom sammen med de andre. Hotell rom og egen leilighet er som regel ikke noe pliktår sersjanter får tilbud om. Er som regel sersjanter som fortsetter i forsvaret og andre som er fast ansatte hos forsvaret (grenaderer og andre befal) Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Du får sikkert tilbud om å bo på befalsmesse for en billig penge. På min base kunne dette sammenlignes med et hotellrom med dårlig standard, mens oppholdsrom og kjøkken deler man som oftest med de andre befalene/grenaderene. Ellers får du vel tilbud om å spise hvert måltid i messa for en 50-lapp, kanskje gratis i noen tilfeller. Vet ikke hvordan tannlegetilbudet er for befal. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Har man samboer/kone/barn etc kan man også søke om større bolig. Kan i alle fall det på Setermoen. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) Har man samboer/kone/barn etc kan man også søke om større bolig. Kan i alle fall det på Setermoen. Man kan også søke om det så lenge man er fast ansatt. To kompiser av meg, en grenader og en fenrik bor sammen i et hus som forsvaret stiller til rådighet. Hvis jeg husker riktig så betalte man 3000 kroner for mat i messa i mnd, og 2000 kr for å bo på befalskaserna på den basen jeg var utplassert på. Endret 28. februar 2012 av toy_man Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå