Paisley Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) *snip* Endret 7. mai 2018 av Krølle 1 Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Jeg har heller ikke Facebook. Har i de siste årene ikke blitt tatt i vinden av dette sosiale greiene på Internett. Har heller mer ved å hilse på folk IRL enn å skrive piss på Internett. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Så bør man ta med seg at det er utrolig mange med innaktiv profil også. Har flere venner irl som har FB konto, men som ikke har vært der på aldri så lenge. Blant annet ungdom som er svært så sosiale og populære - så nei, FB kan muligens være 'trendsettende' fortsatt for noen grupper, men det er avleggs allerede for andre Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6 Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Jeg ser ikke poenget med og ikke ha Facebook. Hva taper man? At det blir lagt ut bilder?(mener noen nevnte det på forrige side) Man kan bli tagget på Facebook uten at man selv er medlem. Man styrer også selv akkuratt den informasjon man vil at andre skal se. Man kan være usynlig for absoultt ALLE om man vil det. Uten en eneste venn. Sitter ikke unormalt mye på Facebook selv, men syns det er et effektivt sosialt verktøy. Ser ikke problemet så lenge man kun deler det man vil dele, og er venn med dem man vil være venner med. Endret 1. mars 2012 av Slettet-PJ426FqLv6 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Hva taper du med å ikke være der hvis du ikke skal være venn med noen? Blir jo som at du/jeg skulle blitt med i en syforening bare for at det også kan være nyttig/sosialt - personlig holder jeg meg dog unna. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Fun fact. There are friends and then there are Facebook friends. While having 1,500 people fill up your news feed might be something to boast about in the social networking world, new research shows that the human brain can only handle meaningful relationships with about 150 people. At least, that's what Robin Dunbar, professor of evolutionary anthropology at the University of Oxford, is claiming, having studied what it takes to make businesses and communities run smoothly. Dubbed "Dunbar's Number" by--who else?--fans of his Facebook page, 150 is believed to be the number at which a group of people functions best, Dunbar told NPR. Endret 1. mars 2012 av Heradon 1 Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Fun fact. There are friends and then there are Facebook friends. While having 1,500 people fill up your news feed might be something to boast about in the social networking world, new research shows that the human brain can only handle meaningful relationships with about 150 people. At least, that's what Robin Dunbar, professor of evolutionary anthropology at the University of Oxford, is claiming, having studied what it takes to make businesses and communities run smoothly. Dubbed "Dunbar's Number" by--who else?--fans of his Facebook page, 150 is believed to be the number at which a group of people functions best, Dunbar told NPR. "New research", my ass. Alle mine venner på facebook, og det er nærmere 1000 enn null, for å si det sånn, har jeg et forhold til. Hva som er "meaningful relationship" er ikke opp til forskere å bestemme, jeg har ingen på facebook som jeg ikke kan snakke med i virkeligheten, sannsynligvis kan jeg si en personlig ting om hver og én av dem som jeg har opplevd selv. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Jeg må egentlig si at jeg syntes delvis litt synd på dem som sier at facebook er en must for dem rent sosialt, dette kan kun bety 3 ting for meg: 1: du er avhengi av å være sosialt 100% av den våkne tiden av døgnet. 2: du bor helt latterli avsides. 3: Du har ikke venner som er villige til å møte deg på fritiden Lenke til kommentar
Glajinta Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Jeg er en gutt på 23 år, jeg er vel litt usosial og har ikke så mye venner. Jeg er ikke registrert på facebook, da jeg ikke vil få bekreftet hvor stor taper jeg er, og alle kan se hvor få venner jeg har. Er det slik at alle er på facebook nå for tiden, og jeg bør registrere meg også, slik at jeg ikke havner utenfor samfunnet? Eller kan jeg fortsette slik jeg har gjort til nå, og klare meg fint uten? Postet av anonym: b878f886ebaca06fdd04fabca3660c24 Du går ikke glipp av noe og du er ingen taper! Det er mye bedre å ha få venner man stoler på enn mange man ikke stoler på i det heletatt! Det mener nå jeg.. Og du havner ikke uten for samfunnet selv om du ikke har facebook, Det skjer ikke så mye der at det gjør noe. Det virker jo som du har klart deg uten så langt, så da klarer du deg uten åsså! Lenke til kommentar
TMB Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 "New research", my ass. Alle mine venner på facebook, og det er nærmere 1000 enn null, for å si det sånn, har jeg et forhold til. Hva som er "meaningful relationship" er ikke opp til forskere å bestemme, jeg har ingen på facebook som jeg ikke kan snakke med i virkeligheten, sannsynligvis kan jeg si en personlig ting om hver og én av dem som jeg har opplevd selv. Det der tror jeg ikke noe på. 1 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Noen som har tatt de personvernmessige momentene i betraktning? At alt man legger ut på Facebook er Facebook sin eiendom? At hvis man sletter et bilde, så blir det ikke slettet i realiteten, bare lagt i et annet lager slik at det om 70 år kan slippes i public domain? At Facebook når som helst kan endre personverninnstillingene uten brukerens viten? Det siste har skjedd flere ganger før. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Noen som har tatt de personvernmessige momentene i betraktning? At alt man legger ut på Facebook er Facebook sin eiendom? At hvis man sletter et bilde, så blir det ikke slettet i realiteten, bare lagt i et annet lager slik at det om 70 år kan slippes i public domain? At Facebook når som helst kan endre personverninnstillingene uten brukerens viten? Det siste har skjedd flere ganger før. Enkelt å fikse. Ikkje last opp noe på FB. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Hovegrunnen min til å bruke facebook er at jeg får en samlet oversikt over folks kontaktinfo, ting som skjer, mine interresser osv. Skal jeg sende en mail er jeg avhengig av å vite mailadressen men på facebook kan jeg sende en melding uten å vite adressen. Å få beskejd om at venenr og familie har fødselsdag osv er hyggelig, og skal man dra på kino sammen er det enklere å avtale det på facebook enn å maile/tekste/ringe osv. Facebook har også tatt over for de som lagde enkle hjemmesider før, og har til en viss grad erstattet sms, mail og telefoner. Folk får også spillt selv om de har en pc fra 80 tallet som kjører windows 95 (ja, det ville vært imponerende i seg selv) og mye annet. I den senere tid er det fint å kunne legge ut navn og bilde på en som har torturert dyr på sider som samler dyretortur hatere som mer enn gjerne gjør noe med saken. Uthenging av drittsekekr og statlige etater, firma med dårlig service osv er glimrende. Og motsatt, har man fått god service kan man spre det til sine facebook venner. Videre kan man kjøpe og selge ting på facebook, til og med gi bort ting. Man kan spørre om tips når man skal kjøpe ny mobil, og mange firma har nå teknisk support via facebook. Bestiller også time hos fastlegen på facebook, og det samme gjør jeg om jeg trenger rørlegger, snekker, flyttehjelp eller noe annet. Facebook er sånn sett blitt en sentral del av livet, om man vil eler ei, ene og alene fordi alle andre er der og man dermed holder kontakten og får løst mye. Så får man leve med at facebook fucker rettighetene herfra og til evigheten, at de selger alt du skriver og legger ut ti alle som vil ha det, at det man legger ut av innleg og innhold spres for alle og enhver som vil ha det, og at det er nok av malware som spres fordi folk klikker på alle linker som dukker opp. På facebook kan du også legge ut en malwarelink og lage det som en reklame for henens og maurits med teksten halv pris alle varer. Når folk klikker på det de tror er noe helt annet er faenskapet igang. Klarer man å unngå å trykke på alt man ser av linker og reklame er man trygg. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Enkelt å fikse. Ikkje last opp noe på FB. Eller enda enklere: ikke være på Facebook. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Skal man følge opp det så kan man si ikke vær på internett. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Skal man følge opp det så kan man si ikke vær på internett. Ligger no masse info om deg på nett sjøl om du ikkje kobler til Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Ikke eksister, så er du sikker. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå