Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Non Hodgkins eller Hodgkins Lymfom

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg har en kul under ene armen som ikke går vekk som bare blir større. Har lest noe om hodgkins og non hodgkins lymfon. Passer med en del symptomer her, og lurer på hva slags tester man må ta for å avkrefte diagnosen? Har tatt blodprøve som var bra, men det var infeksjonsprøver altså en hematologisk profil. Vet ikke om man kan ha noe selv om blodprøver er bra. Har noen venner som har sagt at ikke blodprøver gjelder alltid. Siden kulen ikke går vekk ville legen ha meg tilbake, og skal snart dit. Legen vil henvise meg til kirurgisk poliklinikk, men jeg ville helst ikke, men må nok nå siden kulen ikke går vekk. Den er større på bare ei uke. Hva slags tester må jeg igjennom, og hva slags prøver må være normale for å ikke ha diagnosen. Vil ikke ha kreft, og tror ikke jeg har det heller, men er redd siden kulen ikke går vekk. Er eneste som kan likne også. Mammografi ble tatt for ca 1 år siden uten funn. Har i tillegg en litt større kul ca 0,5 cm til høyre ned fra navlen, kan det ha sammenheng? Sliter meg mye diare, smerter og feber. I tilegg svetter jeg ekstremt, og har mistet 6 kg på ca. 2 uker. Har veldig dårlig matlyst, og det er ikke vanlig for meg, heller ikke vektnedgang er normalt for meg.

Postet av anonym: 2d40b4e0b115e394bc94a56bb83faed8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en kul under ene armen som ikke går vekk som bare blir større. Har lest noe om hodgkins og non hodgkins lymfon. Passer med en del symptomer her, og lurer på hva slags tester man må ta for å avkrefte diagnosen? Har tatt blodprøve som var bra, men det var infeksjonsprøver altså en hematologisk profil. Vet ikke om man kan ha noe selv om blodprøver er bra. Har noen venner som har sagt at ikke blodprøver gjelder alltid. Siden kulen ikke går vekk ville legen ha meg tilbake, og skal snart dit. Legen vil henvise meg til kirurgisk poliklinikk, men jeg ville helst ikke, men må nok nå siden kulen ikke går vekk. Den er større på bare ei uke. Hva slags tester må jeg igjennom, og hva slags prøver må være normale for å ikke ha diagnosen. Vil ikke ha kreft, og tror ikke jeg har det heller, men er redd siden kulen ikke går vekk. Er eneste som kan likne også. Mammografi ble tatt for ca 1 år siden uten funn. Har i tillegg en litt større kul ca 0,5 cm til høyre ned fra navlen, kan det ha sammenheng? Sliter meg mye diare, smerter og feber. I tilegg svetter jeg ekstremt, og har mistet 6 kg på ca. 2 uker. Har veldig dårlig matlyst, og det er ikke vanlig for meg, heller ikke vektnedgang er normalt for meg.

Postet av anonym: 2d40b4e0b115e394bc94a56bb83faed8

Hei!

Det er bra at du er under utredning, du har noen symptomer som gjør at man som lege blir litt bekymret. Prøvene man vil ta er sannsynligvis en vevsprøve fra kulen, blodprøver, kanskje en ny mammografi og eventuelt røntgenundersøkelser.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette kan være forskjellige ting, men det er jo på steder som har relativt store lymfeknuter, og det at du kjenner igjen symptomer på lymfom drar jo mistanken dithen.

Hvis du har en aktiv infeksjon kan det være kroppen ønsker å jobbe med problemet og nedregulerer sultsignalet. Lymfesystemet er viktig for å transportere bl.a. fett fra kosten.

Det er foholdsvis normalt at kroppen forsøker å innkapsle uhumskheter i fettkuler, og det kan også være dette, men at det skjer noe unormalt i kroppen din akkurat nå er vel hevet over enhver tvil.

De skolemedisinske undersøkelsene du har blitt satt opp på vil nok gi deg svaret du er ute etter. Alt du kan få på forumet her er mer eller mindre kvalifiserte gjetninger.

Har du mye stress for tiden ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...