Gå til innhold

BK: Tunge hverdager

IceBlitz

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg helt klarte det, men prøver å få frem en litt tung og dyster følelse assosiert med triste og psykisk tunge og lange dager. Implementert i dette, også lange og trege dagdrømmer om at man gjerne skulle blitt noe mer. Hva syntes dere? :) (er seff ikke meg denne reflekteringen gjelder hehe)

post-131058-0-76561200-1330295149_thumb.jpg

EXIF hvis noen lurer:

Panasonic GH2

Blender: f/4

Lukkertid: 1 sek.

ISO-hastighet: 160

Brennvidde: 45mm

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meg ga bildet ikke mye. Følte det var et sånt: "Tester ut nytt kamera/objektiv for å se hvor grunn dybdeskarphet man kan få. Kanskje hvis du hadde plassert fokuspunktet mer i forhold til "the rule of thirds" og kanskje lagt på litt "støy", så kanskje du hadde nærmet deg for min del.

Lenke til kommentar

Jeg følger deg. Med forklaringen sammen med tittelen så går tankene mine mot at det symboliserer at man har alle disse blanke arkene, og selv om fremtiden ligger foran en til å fylle dem så de er enda pakket inn. Og for noen er det ikke så lett å rive opp forseglingen og "bare" sette i gang.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Meg ga bildet ikke mye. Følte det var et sånt: "Tester ut nytt kamera/objektiv for å se hvor grunn dybdeskarphet man kan få. Kanskje hvis du hadde plassert fokuspunktet mer i forhold til "the rule of thirds" og kanskje lagt på litt "støy", så kanskje du hadde nærmet deg for min del.

Skjønner. Nei det var definitivt ikke for å teste ut noe skarphet. Redigerte som en villmann for å prøve å få akkurat lyset og kontrastene som skulle gi rett dybde. Hadde vel 10 layers med masker alle veier for å prøve å skape en negativt ladd energi i bildet. Men skjønner tankegangen din. Ang the rule of thirds så skal jeg ærlig innrømme at jeg glemte heeeelt bort dette. Støy skulle jeg nok også lagt på kanskje, men valgte å ikke gjøre det fordi jeg var redd det skulle ta fokuset bort fra papirpakken og selve meningen. Men tusen takk for kritikk. Skal jobbe med det til neste gang :)

Jeg følger deg. Med forklaringen sammen med tittelen så går tankene mine mot at det symboliserer at man har alle disse blanke arkene, og selv om fremtiden ligger foran en til å fylle dem så de er enda pakket inn. Og for noen er det ikke så lett å rive opp forseglingen og "bare" sette i gang.

Hei!

Tusen takk. Ja, det var dette jeg prøvde på og jeg er glad du tok det. Menne, målet mitt hadde vært å få deg til å tenke akkurat dette uten at jeg trengte å skrive noe om det i første post. Og jeg skjønner at det kanskje hadde vært vanskelig.

Vanskelig med slike bilder, å få til en dyp og mystisk betydning som kan gi en forklaring om liv og drømmer. Men takk for tilbakemeldingen. Jeg skal jobbe mer med dette, og se om jeg på sikt kan mestre det litt bedre :)

Lenke til kommentar

Det er ikke noe enkelt tema du prøver deg på. En tung hverdag vist med et foto. Håper du viser utviklingen på temaet ditt videre. Jeg syns det er spennende.

Refleksjoner om en tung hverdag.

Dører som konstant var låst, og gardiner som var trekt for. Posten ble hentet, men aldri åpnet. Telefonen sto alltid på lydløst, men man visste ikke helt hvorfor man hadde den sånn for den ringte aldri allikevel. Den ringte før, i gamle dager, men da man sluttet å svare så sluttet den etterhvert å ringe.

Facebook ... Nei, det hadde man ikke lyst til å delta på. Meldingene sto der og lyste mot deg som påminnelser om at du egentlig ikke levde. Man følte seg som en tilskuer til livet og etterhvert ble man vant med at det var sånn. Det var liksom sånn det skulle være. Man var bare et tall på vennestatistikken til noen få. Så slettet man facebook-kontoen.

Det værste var kanskje å gå i butikken. Da traff man mennesker man kjente før, facebookmenneskene. De sa hei, og spurte hvordan det går. Men man kunne ikke svare, for det gikk ikke så veldig bra ... og man trodde ikke at de ville høre akkurat det. Så man mumlet noe om at "det går fint", og at man hadde det litt travelt akkurat da .. at man hadde ikke tid til å snakke. Den eneste tanken var å komme seg vekk. Raskt hjem igjen for å låse døra etter seg .. og først da følte man at man fikk puste igjen.

Mørket er en venn. Det skjuler deg for alle, og du kan dra ut og allikevel få være alene. Om natten er man fri.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe enkelt tema du prøver deg på. En tung hverdag vist med et foto. Håper du viser utviklingen på temaet ditt videre. Jeg syns det er spennende.

Refleksjoner om en tung hverdag.

Dører som konstant var låst, og gardiner som var trekt for. Posten ble hentet, men aldri åpnet. Telefonen sto alltid på lydløst, men man visste ikke helt hvorfor man hadde den sånn for den ringte aldri allikevel. Den ringte før, i gamle dager, men da man sluttet å svare så sluttet den etterhvert å ringe.

Facebook ... Nei, det hadde man ikke lyst til å delta på. Meldingene sto der og lyste mot deg som påminnelser om at du egentlig ikke levde. Man følte seg som en tilskuer til livet og etterhvert ble man vant med at det var sånn. Det var liksom sånn det skulle være. Man var bare et tall på vennestatistikken til noen få. Så slettet man facebook-kontoen.

Det værste var kanskje å gå i butikken. Da traff man mennesker man kjente før, facebookmenneskene. De sa hei, og spurte hvordan det går. Men man kunne ikke svare, for det gikk ikke så veldig bra ... og man trodde ikke at de ville høre akkurat det. Så man mumlet noe om at "det går fint", og at man hadde det litt travelt akkurat da .. at man hadde ikke tid til å snakke. Den eneste tanken var å komme seg vekk. Raskt hjem igjen for å låse døra etter seg .. og først da følte man at man fikk puste igjen.

Mørket er en venn. Det skjuler deg for alle, og du kan dra ut og allikevel få være alene. Om natten er man fri.

Takk for det, ja jeg skal legge opp så snart jeg kommer i rette modus, på rette sted og får tatt et godt bilde.

KONGE inspirasjonstekst forresten, den under kommentaren din. Dette tror jeg kommer til stor hjelp når jeg skal idemyldre :)

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg ikke tok denne i det hele tatt. Fikk ingen assosiasjoner.

En ting som ødelegger for meg, er logoene på papir-pakka. Og jeg mener å huske at det er egentlig en farge-glad grønn pakke? Ikke noe som får meg til å tenke tunge tanker.

Nei dette er en rød pakke!!!!! haha neida :)

Men ja, da feilet jeg, som jeg egentlig raskt ble klar over etter at jeg la det ut :)

Får bare prøve igjen snart :)

Lenke til kommentar

En bunke ark er det verste jeg vet, blir kvalm ved tanken.

Minner meg om en byråkratisk grå tilværelse. Ville heller dødd!

Bildet ga meg ingenting, akkurat som en kontorjobb.

Good work!

Bildet hadde kanskje vært mer interessant med farger, for da må du fortelle alt gjennom bildet.

Kunne tatt med elementer som dønn kjedelige lysrør og stygge kontorgardiner.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

En bunke ark er det verste jeg vet, blir kvalm ved tanken.

Minner meg om en byråkratisk grå tilværelse. Ville heller dødd!

Bildet ga meg ingenting, akkurat som en kontorjobb.

Good work!

Bildet hadde kanskje vært mer interessant med farger, for da må du fortelle alt gjennom bildet.

Kunne tatt med elementer som dønn kjedelige lysrør og stygge kontorgardiner.

Ikke dumt, ikke dumt :)

Skal se om jeg kan få til en skikkelig god komposisjon med litt flere elementer ja. Kunne også laget mye rot i komposisjonen og kanskje litt støv her og der.

Men da er man mer på en dyster sti om at alt er trist. Jeg ønsker å prøve å få folk til å tenke på drømmer. Blande litt ambisjoner inn i den triste hverdagen, men typiske ambisjoner man aldri tørr å ta sjansen på å jobbe mot. Litt som beskrevet i de aller første postene.

Må tenke en liten stund og finne ut av en god komposisjon :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...