Halland97 Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Hei, jeg har en lacie på 1 tb, den er svart med ett deksel utpå. den lager rare klikke lyder og surre lyder og vil ikke reagere på min datamaskin, va er problemet? takk for svar den reagerer på enheter og skrivere :O Endret 26. februar 2012 av Halland97 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Det kan hende disken er defekt, at den er formatert med et filsystem maskinen din ikke gjenkjenner, eller at den ikke er formatert i det hele tatt. Høyreklikk Min datamaskin, velg Behandle, velg Diskbehandling i menyen til venstre. Vent på at diskene skal dukke opp. Der ser du Disk 0 (C:) og evt. andre disker/partisjoner du har i maskinen samt evt. optiske drev (CD/DVD) og andre stasjoner. Partisjoner merket med en mørkeblå strek er operative partisjoner, mørkerød strek er operative partisjoner i software RAID og sort strek betyr at det ikke er partisjonert. Ta gjerne skjermbilde og legg ut. Om du finner disken din her, og den er upartisjonert (sort linje over), kan du partisjonere den ved å høyreklikke og velge Formater (evt. Lag partisjon eller hva som står). Om disken din ikke dukker opp i Diskbehandling i det hele tatt, er sjansene store for at den er defekt. Da bør du finne kvitteringen og reklamere på den der den er kjøpt. edit: Eventuelle data som ligger på disken kan imidlertid bli vanskelig å hente frem. Endret 26. februar 2012 av srbz Lenke til kommentar
Halland97 Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 takk for bra svar Lenke til kommentar
srbz Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Klikkelyder kan dog være et tegn på at noe ikke er som det skal. Om du først får den til å fungere ville jeg testet med et diagnostiseringsprogram som f.eks. SeaTools. Kanskje andre brukere har bedre anbefalinger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå