thekid Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Prøvde å oppdatere til siste bios versjon pga gfx kortet blir for varmt på laptopen. Maskinen ble seff for varm under flashingen og frøs. Nå har er den murstein. Noen som har en bios fil jeg kan bruke? Leste på forum at har man riktig filer kan man boote opp ved å trykke end knappen med bios filen i en usb pinne. (Er utenfor garanti også). Dell sine sider så er det exe filer som jeg pakker ut, men finner ingen .rom filer, kun exe filer. NB! Må være bios til Dell XPS Studio 13. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Ulike produsenter gjør dette på ulik måte. Jeg har et gigabyte hovedkort, og kan oppdatere bios ved å bruke en usb minnepinne med oppdateringsfila på og kjøre et oppdateringsverktøy i bios eller som også kan startes under oppstarten. Minnepinnen må være fat formatert (ikke ntfs). Regner med dell har noe lignende? Lenke til kommentar
shabador Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Kjør "1340_A15.exe /Writeromfile" for å extracte romfilen. Ref: http://smurariu.wordpress.com/2010/03/28/bricked-dell-xps-1340/ 1 Lenke til kommentar
Makky Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Selv om du er utenfor garanti, gjelder reklamasjonsretten i 5 år Lenke til kommentar
DCG Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Selv om du er utenfor garanti, gjelder reklamasjonsretten i 5 år Reklamere på noe du selv har ødelagt? Skeptisk... Lenke til kommentar
Makky Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Ikke han som ødela maskinen. Maskinen ble for varm og hang Lenke til kommentar
thekid Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Kjør "1340_A15.exe /Writeromfile" for å extracte romfilen. Ref: http://smurariu.wordpress.com/2010/03/28/bricked-dell-xps-1340/ Takker! Kom ett stykke lenger med denne. Maskinen starter opp, leser innholdet av USB pinnen ettpar minutter, men skjer ingenting etter pa.. (ventet flere timer) prover litt igjen kveld med eldre bios og ser om jeg for tak i flere usb pinner.. Lenke til kommentar
thekid Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Har prøvd par dager med A15 versionen, gikk tilbake til A11 bios og alt fungerte ved første forsøk!!! Takk igjen for link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå