sn0dig Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Hei. Er på jakt etter en ny trådløs ruter. Det er en del betong den skal igjennom, så WRT54G'en (V7) jeg har nå duger rett og slett ikke. Noen forslag? Pris er ikke så farlig, men fint om det er under 1500,- Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Har til gode å se vanlige konsumentrutere som matcher DENNE på rekkevidde. Har montert flere av den på problemområder, og den har gjerne 2-3x rekkevidde av typiske nyere D-Link/Netgear/Linksys osv. 2 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Har til gode å se vanlige konsumentrutere som matcher DENNE på rekkevidde. Har montert flere av den på problemområder, og den har gjerne 2-3x rekkevidde av typiske nyere D-Link/Netgear/Linksys osv. Flottings. Bestilte den jeg. Hvis den ikke duger har jeg alltids angrerett, men 2-3x rekkevidde av nyere linksys routere må jo være bra. WRT54Gen jeg har nå er jo ikke direkte ny. Takk for hurtig svar Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Du kan spare deg pengene ved å legge inn tredjeparts firmware på routeren. Da kan du skru opp signalstyrken betydelig. Alt ettersom om den har 2MB eller 4MB lagring kan du legge inn dd-wrt eller openwrt. Dersom dette ikke er nok er det stor sannsynlighet for at PerUlv2 sitt forslag heller ikke er nok. Da kan det hende du rett og slett trenger å sette på en forsterker for antennen, eller enda bedre, sette opp enda en router for å ta signalet videre til dit du trenger det. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Du kan spare deg pengene ved å legge inn tredjeparts firmware på routeren. Da kan du skru opp signalstyrken betydelig. Alt ettersom om den har 2MB eller 4MB lagring kan du legge inn dd-wrt eller openwrt. Dersom dette ikke er nok er det stor sannsynlighet for at PerUlv2 sitt forslag heller ikke er nok. Da kan det hende du rett og slett trenger å sette på en forsterker for antennen, eller enda bedre, sette opp enda en router for å ta signalet videre til dit du trenger det. Nei, jeg har V7 av WRT54G, den eneste (?) av de modellene som ikke tillater tredjeparts firmware.. Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Da kan du slenge på en forsterker istedet. Eksempelvis en slik: http://www.dealextreme.com/p/2-4ghz-30dbm-802-11n-b-g-sma-signal-booster-range-extender-for-wifi-wlan-wireless-ap-and-routers-33422 Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Hvis du har kontakt med wrtt54'en i dag vil Ubiquiti'n funke helt knall, hvis ikke har du et problem, og da kan en retningsbestemt antenne være løsningen. WRT54 er pr. dagens standard helt elendige routere og ingen tredjeparts firmware kan dekke over teknologi som var midt på treet i 2002. Det kan hjelpe å sku opp effekten litt i sammen med bedre anntenner, men ikke mye, da det introduserer støy med for høy effekt på wrt54. Men nå er ikke tredjeparts firmware noe tema for deg. Uansett vil en innendørs god retningsbestemt antenne gi deg mer enn ei omnidireksjonell - selv om den har en signalforsterker. Endret 27. februar 2012 av PerUlv2 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 og da kan en retningsbestemt antenne være løsningen. jeg kjøpte fra ebay bare for og prøve og den funket veldig fint. og idiotisk pris http://www.ebay.com/itm/2-4GHz-8Dbi-Dish-Directional-Antenna-WiFi-Wireless-/120858499940?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c23ba5b64 Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 WRT54 er pr. dagens standard helt elendige routere og ingen tredjeparts firmware kan dekke over teknologi som var midt på treet i 2002. Mine erfaringer sier noe annet. Ved å skru opp signalstyrken (wrt54gl med openwrt whiterussian) har jeg klart å få signalkvalitet på linje med de bedre standardrouterne på markedet i dag. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Ja da får jeg bare ønske deg lykke til og venter et enormt oppsving av wrt54GL salget ;-) Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Moroklumpen, jeg har ikke sagt at den er et godt kjøp i dag. Den har andre mangler, men signalstyrken har jeg lite å utsette på. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Med tredjeparts firmware så kan man skru opp effekten noe, men man skal da vite hva man gjør. WRT54G bør man f.eks ikke justere til mer enn 70-80mW. Ellers vil den begynne å forvrenge signalet og dermed introdusere feil på overføringen. I tillegg skal man huske at det er forskjell på mottakere i routerne. Buffalo HP-serie har innebygd forforsterker med lavt støytall. Det gjør at de kan fange opp svakere signaler enn de fleste konumerroutere. Det hjelper som kjent lite med mye effekt dersom man ikke hører noe fra en svak klient. Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Jepp, jeg brukte 56mW (dobbelt så mye som stock) på min wrt54gl, og det funket fint. God balanse mellom signal og støy. Men som du sier, hjelper lite hvis man ikke hører noe fra klienten. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 Da har ruteren kommet, og blitt installert. Når jeg valgte Norge som land ble output power begrenset til 14dBm, og signalstyrken var like dårlig som før. Men jeg valgte bare australia og nå har jeg stilt den til 24dBm med 3 streker på wifien der jeg fra før pleide å ha ingen eller i beste fall en strek. Hurra! Takk for tips! Lenke til kommentar
Del Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Med andre ord, antagelig akkurat like bra som det hadde blitt med å skru opp den gamle routeren. Uansett, flott at det ordnet seg for deg Forøvrig, trådløs n er begrenset til 20dBm i Norge, men 27dBm i USA. Husk også at dBm ikke er lik mW. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 Nei, for det var ingen mulighet for å skru opp styrken på den gamle, ei heller legge inn tredjeparts firmware. Lenke til kommentar
Del Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/How_To_Flash_the_WRT54GS_v7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå