Skinney Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Hoy! Nettopp fått svar fra lisensavdelingen i NRK om at jeg slipper å betale lisensavgift dersom jeg plomberer TVn... men hvor finner jeg noen som kan gjøre dette i mitt området? Er utrolig vanskelig finne informasjon om HVEM som utfører denne tjenesten :/ 1 Lenke til kommentar
formann Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Gi skriftlig beskjed til NRK at mottaker/tuner ikke lenger er i bruk. Om de krever å plombere den, er du nødt til å gi dem adgang til dette. Jeg kan ikke finne noen lov som sier at du må sørge for dette selv med de kostnadene det utgjør. § 9. Mottaker ikke i bruk Når mottaker ikke lenger er i bruk, må skriftlig melding sendes NRK straks og før ny termin begynner. I motsatt fall må avgift betales på forskriftsmessig måte. Det gis ikke refusjon for innbetalt kringkastingsavgift. Ønsker en fortsatt å beholde fjernsynsmottakeren, må det i meldingen gis erklæring om at den er satt bort og ikke vil bli tatt i bruk igjen før NRK er underrettet om dette, se § 6. Dersom NRK ønsker det, skal det også være adgang til å plombere mottaker og/eller antenneinntak. 0 Endret ved forskrift 4 juli 2007 nr. 844 (i kraft straks med virkning fra og med innkreving av andre termin av kringkastingsavgiften for 2007). Ref. Lovdata - Forskrifter om fjernsynsmottakere Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Elektronisk service har gjort slike jobber. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå