Gå til innhold

Norske serier er flaue

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De forsøker å være så komplekse at jeg blir flau...

Alltid en karaktert som skal være såååå spesiell at jeg blir bare flau og for lyst å drepe meg selv.

Enig?

Kan du komme med konkrete eksempler?

Har jo f.eks. "Karl III". Værre tv-serie skal du leite lenge etter...

Karl III er morsomt, hallo??

Lenke til kommentar

Ran, Buzz Aldrin, og Taxi har vært greie.

Men generelt sett er jeg enig. Det er for mye søppel på norsk tv kontra danskene spesielt, og egentlig svenskene og. Det problemet med norsk tv er at TV er blitt sett ned på for lang tid, og vi har vært servert med reality og amatørirske komiserier. Det er nærmest før nå at de norske kanalene, spesielt NRK begynner å ser litt mer seriøst på å lage noen tv-serier som har noe form av kvalitet i seg fremfor dette vi har levd med i så mange år. Og ikke bare være avhengig av oppkjøp av utenlandske tv-serier. Mer sjanser, mer seriøse regissører/produsenter og mer skuespillere som er i stand til å fronte en serie uten at det blir for A4. Her har du Lilyhammer som et godt eksempel, en svært utypisk hovedskuespiller for en norsk serie, som sanker inn seertall.

Så har du også ting som kvalitetsikring. Eksempelvis som Eroberen som går på NRK1 nå. Mener jeg leste at 3 regissører hadde sagt nei til prosjektet etter å ha lest manuset å fått tilbudet. Når kandidat nr. 4 i rekken er eneste som vil ha jobben synes jeg noe sjekking av prosjektet burde gjøres av kanskje noen kritikere, eller produsenter. Spesielt når det er så mye kroner involvert så synes jeg noe slik burde kommet på banen.

Som med mye annet så handler ting også om å bruke nettverket sitt å tjene mest mulig på det. Som igjen kan føre til mer penger for produksjonene og dermed flere prosjekt.

NRK brukte dette kjempebra med Lilyhammer, og burde klare å gjøre dette igjen hvis de kommer opp med noe like "originalt" igjen. Jeg tror Hellfjord fra Tommy Wirkola som er aktuell med Hollywood-filmen Hansel & Gretel: Witch Hunters i 2013 kan gjøre dette. Den serien starter på høsten på NRK1. Du kan lese mer om den her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...