Gå til innhold

Slutt for Play.com i Norge?

Anbefalte innlegg

Prøvde å legge inn bestilling hos Play, og fikk at adressen min ikke var gyldig. Bestilte produkter jeg alltid har fått før.

Prøvde både i Pund og Euro. Får bare beskjeden at Pund kun går til engelske adresser, og Euro til EU adresser.

Fikk bestilt i fra dem forrige uke, så det har vel skjedd ett eller annet denne helgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står på forsiden - på norsk - at det er gratis levering til alle steder i Norge, så jeg tviler på at det er der problemet ligger.

Det kan være at du prøver å kjøpe fra en annen leverandør som selger via Play.com sitt marketplace? I så fall kan leveringspolicyen variere fra selger til selger.

Lenke til kommentar

Det står på forsiden - på norsk - at det er gratis levering til alle steder i Norge, så jeg tviler på at det er der problemet ligger.

Det kan være at du prøver å kjøpe fra en annen leverandør som selger via Play.com sitt marketplace? I så fall kan leveringspolicyen variere fra selger til selger.

Det om det med andre leverandører, irriterende greier. Alle varer jeg prøvde å bestille er alle solgt av Play selv.

Lenke til kommentar

Bestilte senest i går, måtte bytte til euro, har ikke vært nødt til det før.

Såvidt jeg husker, har de prøvd seg på dette en gang før (jeg har vært fast kunde der i mange år). Men denne gangen frykter jeg at det kan være permanent, da de sannsynligvis har nådd et uoffisielt mål for kundemasse i bl.a. Norge, og har regnet inn det potensielle inntektstapet ved å gå over til tvungen Euro som valuta i butikken. Dette er bare ren gjetting fra min side, men "business as usual". Vi er og vil alltid være en stor saueflokk her i Norge, og Play.com har vært oss film- og musikkelskeres gjeter i årevis, med sine gode priser og mange tilbudskampanjer (jeg har skapet fullt av t-shirts og hoods derfra bl.a., og bøker filmer, musikk ...).

Fikk en film derfra i dag, som jeg uheldigvis kjøpte før jeg innså at de har gått tilbake til Euro. Den var heldigvis billig, og kom på en knapp femtilapp på Blu-Ray uansett (Talladega Nights, extended cut).

Lenke til kommentar

Jeg har alltid kjøpt derfra i euro. Aldri tenkt noe over det.

Da har du betalt for mye for varene. Dessverre.

Fikk bestilt. Tror det som var problemet var at jeg endret til Pund før jeg la i handlevognen, og at den da ikke greide å omgjøre dette. Fikk bestilt en bok.

I fremtiden skal jeg sammenligne enda mer mellom Amazon UK og Play før jeg bestiller. Som oftest på de litt dyrere varene, så tar man igjen det man betaler i frakt, med momsfradraget Amazon gjør.

Lenke til kommentar

Veldig dumt at en nå blir tvunget til å betale i euro...men det er fortsatt vesentlig rimeligere en å handle i Norge på det alle meste. Og så har en jo Zavvi.com som er så si helt lik Play.com. Der er det heldigvis fortsatt mulig å handle i pund.

Fikk The Pacific boksen på Blu-ray idag til litt over 150kr betalt i euro...klager ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...