AndersT2 Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Prøvde å legge inn bestilling hos Play, og fikk at adressen min ikke var gyldig. Bestilte produkter jeg alltid har fått før. Prøvde både i Pund og Euro. Får bare beskjeden at Pund kun går til engelske adresser, og Euro til EU adresser. Fikk bestilt i fra dem forrige uke, så det har vel skjedd ett eller annet denne helgen. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Det står på forsiden - på norsk - at det er gratis levering til alle steder i Norge, så jeg tviler på at det er der problemet ligger. Det kan være at du prøver å kjøpe fra en annen leverandør som selger via Play.com sitt marketplace? I så fall kan leveringspolicyen variere fra selger til selger. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Det står på forsiden - på norsk - at det er gratis levering til alle steder i Norge, så jeg tviler på at det er der problemet ligger. Det kan være at du prøver å kjøpe fra en annen leverandør som selger via Play.com sitt marketplace? I så fall kan leveringspolicyen variere fra selger til selger. Det om det med andre leverandører, irriterende greier. Alle varer jeg prøvde å bestille er alle solgt av Play selv. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Bestilte senest i går, måtte bytte til euro, har ikke vært nødt til det før. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Bestilte senest i går, måtte bytte til euro, har ikke vært nødt til det før. Såvidt jeg husker, har de prøvd seg på dette en gang før (jeg har vært fast kunde der i mange år). Men denne gangen frykter jeg at det kan være permanent, da de sannsynligvis har nådd et uoffisielt mål for kundemasse i bl.a. Norge, og har regnet inn det potensielle inntektstapet ved å gå over til tvungen Euro som valuta i butikken. Dette er bare ren gjetting fra min side, men "business as usual". Vi er og vil alltid være en stor saueflokk her i Norge, og Play.com har vært oss film- og musikkelskeres gjeter i årevis, med sine gode priser og mange tilbudskampanjer (jeg har skapet fullt av t-shirts og hoods derfra bl.a., og bøker filmer, musikk ...). Fikk en film derfra i dag, som jeg uheldigvis kjøpte før jeg innså at de har gått tilbake til Euro. Den var heldigvis billig, og kom på en knapp femtilapp på Blu-Ray uansett (Talladega Nights, extended cut). Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Jeg har alltid kjøpt derfra i euro. Aldri tenkt noe over det. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Jeg har alltid kjøpt derfra i euro. Aldri tenkt noe over det. Da har du betalt for mye for varene. Dessverre. Fikk bestilt. Tror det som var problemet var at jeg endret til Pund før jeg la i handlevognen, og at den da ikke greide å omgjøre dette. Fikk bestilt en bok. I fremtiden skal jeg sammenligne enda mer mellom Amazon UK og Play før jeg bestiller. Som oftest på de litt dyrere varene, så tar man igjen det man betaler i frakt, med momsfradraget Amazon gjør. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Hmm, der ble to av mine ordre kansellert. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Veldig dumt at en nå blir tvunget til å betale i euro...men det er fortsatt vesentlig rimeligere en å handle i Norge på det alle meste. Og så har en jo Zavvi.com som er så si helt lik Play.com. Der er det heldigvis fortsatt mulig å handle i pund. Fikk The Pacific boksen på Blu-ray idag til litt over 150kr betalt i euro...klager ikke. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Det lønner seg alltid å sjekke rundt, euroen er jo heldigvis lav for tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå