Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Presentasjon - Webdesign Generell hjelp/tips

Anbefalte innlegg

Hei, i Engelsk så har vi fått i oppgave å velge oss et yrke og ha en muntlig presentasjon om det. Yrket skal være basert på den linjen jeg går på. Jeg går VG1 Media og Kommunikasjon og har valgt webdesign som mitt "yrke".

Det læreren sa er at vi skal ha et "skuespill" for klassen der vi er en person som har jobbet med dette i flere år. Vi skal komme til klassen som en utdannet person innenfor det yrket og presentere det yrket. Han sa "jo mer dere lyger og jo mer overbevisende det er det dere sier så bedre blir det". Lyger i form av "jeg har vært webdesigner i 11 år etc" Han sa det i hermetegn så det er å bli det med en klype salt, men dere sjønner poenget.

Så det jeg lurer på er hva kan jeg si som høres bra ut, både i forhold til webdesign men også sånn generelt i forhold til presentasjoner. Hva bør jeg ha med, er det noe jeg burde utelukke, hva kan imponere han under presentasjonen?

Jeg har lest rundt omkring på flere steder om webdesign, har fortsatt 2 uker på meg til å bli ferdig, men synes at det jeg finner ikke er nok. Vi har ikke hatt om webdesign ennå men det virket interresangt.

Er det noen webdesignere/utviklere eller andre der ute som har noen gode tips til meg? Tar imot alt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Du kan jo si noen ord om å ha en pen og funksjonell side som virker innbydende, ikke slik arngren gjør det: http://www.arngren.net/ og ellers dra frem viktigheten av SEO, facebookstøtte, osv. Finne frem gode nettsider. Se forøvrig vedlegget. Dra frem hoster, at ikke alle hoster støtter alle sider, metatags, utfordringer med å få samme side til å vises bra på skjermer med ulik størrelse og i ulike nettlesere,

Hvordan lage en nettside.doc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...