Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hva synes du om Win XP?

Kjellis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner en del som bruker XP, og det er enten eller. For min del er det 100% stabilt og kræsjer aldri, det vil si, det kræsjet mye i starten, etter en stund traca jeg feilen til lydkortet. Jeg byttet litt på kortrekke følgen i pci slottene og fikk tak i de mest stabile driverene som fantes, fjernet alt av unødvendige services osvosv. Nå kræsjer det så godt som aldri bortsett fra når jeg booter står maskinen glatt på i 14+ dager i strekk (noe som vel må sies å være bra for en maskin som er såpass i bruk som min)

Maskinen bruker nå 84mb ram etter start, og da kjører i tillegg mirandaICQ, raidenFTPD, mysqld og apache + cursorxp, booter lynkjapt og er rockstable:)

Andre jeg kjenner er enten helt stabile og kræsjer aldri, eller kræsjer flere ganger daglig. Det som kan forsøkes er å bytte litt på kort plasseringene (det har noe å si) flytt lydkortet opp til pci slotten ved siden av agp slotten f.eks. Og, dersom alt er håpløst, disable acpi i biosen og installer uten acpi. Det kan også hjelpe godt.

Have fun:)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-08 22:33, paper skrev:

Tull og tøys.. Er du litt uheldig, vil WinXP være det verste OS'et som du har fått på Hd'n.. Seriøst! Jeg kjøpte nylig G3ti200 fra Gainward, og fikk selvfølgelig den fantastiske flotte 'infinite loop'. Det som skjer da, er at maskinen starter opp, venter til at innloggingsbildet kommer, og så starter på nytt.. Veeeeldig morsomt! :wink: <br><br>

Uansett, er helt greit system, men vær obs på at du veldig fort får mange problemer med det.. Holder meg til Win2k jeg.. :smile:

Jeg har hatt akkurat det samme problemet!! Med samme skjermkortet også da :razz: .. DET er litt rart, men.. jeg måtte rett og slett installere nytt OS, altså win2k!

Windows XP er bra, helt til det blir dårlig.. Det er litt for nytt, litt lite støtte for programmer (synes nå jeg) og fungerer ikke så bra som de andre OS, som Win2k og 98..

Lenke til kommentar

Jeg har drevet en del Beta testing, og så videre testing av fredig produkt på Win XP.

Både norsk og engelsk språk. Før det jobbet jeg med 2000.

jeg er _rimelig_ sikker på at 75-80% av feilene med XP er brukerne sin egen feil, eller at de har dårlig hardware.

Jeg har kjørt XP på 25-30 Maskiner, og 1 av disse var ikke stabile. Den hadde feil på ram. Den fikk BSOD ca 1 gang i uka, og nå er RAM en byttet, og maskinen stabil :smile:

Ettersom jeg drifter 2000 (XP snart) i nett, har jeg satt meg ekstra grundig in i begge systemer.

Og etter det er jeg overbevist om at XP er bedre, så lenge man klarer å bruke det!

Som sagt: Jeg tipper at 75-80% av feilene i XP er brukerens feil!

Lenke til kommentar

Må nokk si at jeg mener xp er ett barnslig os som hører mest hjemme i barnehagen eller hos psykisk utviklings hemmede folk.

Stygge barnehage farger, treigt og totalt lame.

Jeg bruker debian linux til det meste (untatt outlook på job), og er strålende fornøyd.

Skal du først ha windows, bruk win2k pro.

Jeg regner med en del kritikk her, men dette er hva jeg mener!!

Til dere som ikke vet hvor manipulerende xp er, vent å se!!

mvh

Oskar

************** DEBIAN GNU/LINUX *****************

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...