Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hva synes du om Win XP?

Kjellis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt xp siden midten av desember. Kjempefornøyd. Tok det meste av hardware jeg har og satt stille og rolig under hele installasjonen. Gikk helt fint.

Kjempestabilt. Ikke en blåskjerm siden installasjonen.

Eneste negative jeg kan si er at det av og til skal gjøres litt for enkelt og microsoft skal alltid hjelpe deg til ikke å gjøre feil. Ting kan av og til bli litt for "barnslige". Kom ikke å gjør slik, vent litt nå så skal onkel microsoft hjelpe deg på veien.

Lenke til kommentar

Meget fornøyd!!

Har ikke hatt en kræsj eller bluescreen ennå, slev med intensiv beta-testing av programmer. Genialt design (dere som kaller det for baby-os osv. vet ikke hva dere snakker om :smile:) slipper den grå/triste hverdagen som det er i Win9x/me, enkelt å jobbe i samtidig som du kan modifisere det(nesten)helt etter egen vilje.

Helt klart et bra valg når det gjelder OS!

Lenke til kommentar

Helt enig! XP er kongen av MS sine OS. (Unntak DOS, men det er for gammelt nå :smile: )

Har ikke hatt kræsj eller frysing siden jeg bytta i sept.

Dette er et OS jeg mer en gjerne skulle betalt for om det ikke var for Big Brother løsningen idiotene implementerte i dette OSet!

Er IKKE interresert i å ringe og be om lov hver gang jeg bytter hardware - noe jeg gjør ofte :smile:

Lenke til kommentar

Var litt av en forskjell fra win2k ja!

Har dog klart å lage blå skjerm etter 1dags bruk... og det i oppstarten... Men etter oppgradering av winroute lite funka alt som en drøm! Bortsett fra frys i Monkey Island 4 da... litt bøgs må man regne med...

Lenke til kommentar

synes det er for mye farger og "pynt" , dessuten virker det som et OS for mongiser, med store "overskrifer" og enorme ikoner( ja, jeg vetr at det går an å forandre på det) men det er bare utseende...ellers funka det ganske bra, før jeg bytte over til win2000 igjen:)

Lenke til kommentar

Tull og tøys.. Er du litt uheldig, vil WinXP være det verste OS'et som du har fått på Hd'n.. Seriøst! Jeg kjøpte nylig G3ti200 fra Gainward, og fikk selvfølgelig den fantastiske flotte 'infinite loop'. Det som skjer da, er at maskinen starter opp, venter til at innloggingsbildet kommer, og så starter på nytt.. Veeeeldig morsomt! :wink:

Uansett, er helt greit system, men vær obs på at du veldig fort får mange problemer med det.. Holder meg til Win2k jeg.. :smile:

Lenke til kommentar

Har tidligere kjørt Windows 98, hatt utallige krasjer, blåskjermer, uutnyttede minneresurser osv. De dagene er over.

Ser at folk ofte kommer med utspill som "en Compaq blir ofte ustabil i svingene" - og til det sier "tøys". PC'n kjører stabilt som bare ****, har måttet reboote 1 ***** gang på flere måneder (og det var pga. CS)...

Ellers, av finurligheter, har du muligheten til å modifisere på utseendet på desktopen, slik at hvis du ikke liker det "jålete" utseendet (slik som jeg ikke gjør), kan du bare velge vanlig Win2000 look.

Hvis nettverksledningen din mot formodning skulle falle ut (noe den gjør iblandt til meg), kommer tvert en liten boks nede på oppgavelinja som sier "Network Cable Unplugged". Når du stikker den inn igjen, blir nettverket med en gang enabled, og boksen forsvinner.

En innebygd brannmur har WinXP også. Denne er jeg godt fornøyd med, helt grei til vanlig bruk.

Alt i alt; Jeg synes Windows XP er et glimrende operativsystem. Microsoft har endelig laget et produkt som er stabilt, og funker bra... så min anbefaling vil være noe i denne dur: Ikke nøl med å installer Windows XP...

[ Denne Melding var redigert av: SvovelSyre på 2002-02-08 22:47 ]

Lenke til kommentar

Min oppriktige mening er at XP er noe dritt og at Win 2000 er det beste Gates har lagd hittil.

Først hadde jeg problemer med rattet mitt (Ferrari FF), dårlig drivere. Dette var likevel bare blåbær mot problemene etter at jeg oppgraderte til GF3ti200. Selv med WHQL sertifiserte drivere fra nvidia har jeg aldri sett så mange blue screens i noe operativsystem hverken før eller siden.

Det må også nevnes at jeg prøvde å installere Win 2000 driverne for SBLive, Bad Idea! Eneste måten å løse problemene dette skapte var å installere XP pånytt.

Mulig at XP kan bli bra om et år eller så, men inntil da har jeg ingen planer om la det komme i nærheten av min PC igjen.

(I XP er default satt slik at blue screen kun vises i et par sekunder før maskinen starter pånytt.)

Lenke til kommentar

Jeg må bare slenge meg med å si at XP er det beste OS'et til Microsoft. Krasjer aldri og er veldig raskt i forhold til den Win2000 installasjonen jeg hadde før.

Til dere som hele tiden krasjer XP; hvordan klarer dere det? Legger dere inn mye dritt drivere? Kan ikke skjønne hvordan dere klarer å krasje XP så mye.

Lenke til kommentar

Har brukt WINXP siden november, har funket bra.. Men må si jeg liker Win2k bedre... WINXP er litt for mye av det gode, og det bruker ekstremt mye RAM for å holde seg flytende...

Spes irriterende er når WINXP skal hjelpe deg med sånn småtterier.. helt unødvendig på en Pro versjon, den kunne de hatt på hjemme versjonen..

Lenke til kommentar

Xp for meg er et veldig stabilt og greit OS. Bytta til det i november og har hatt god erfaring med det..

Det kjipe med dette (og win2k) forsåvidt er at jeg som tidligere win98 eier måtte laste ned det meste av driverene på nytt.. Heldigvis er noen av driverene inplentert i oset (nettverkskort,isdnkort) men resten måtte byttes ut.

Jeg måtte også laste ned en haug updates for at diverse spill og prog skulle fungere.. f.eks gta2, easy cd creator.

Ikke så kult å komme med ENDA en update til kameratene når vi er på LAN.. folk som ikke spiller på nett er ikke glad i updates har jeg skjønt :smile:

Dessuten må man laste ned en del sikkerhetsoppdateringer hver gang du formaterer.. kjipt for oss med isdn :sad:

Men stabiliteten er på topp! Når pcæn kjører uten oc går den fjellstabilt, men når jeg skal presse den.... ja..hmmm....

Men noe annet kan man jo ikke regne med :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...