jansn_ Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Heisann! Jeg har en Jensen Scandinavia Airlink-89300 ruter. Jeg har prøvd å åpne noen porter til CoD: Modern Warfare 2 og 3 (begge til PC). Har gått etter guidene på portforward.com, men får ikke åpnet portene. Men merker jeg er i nærheten av noe, for noen ganger står det nemlig 'NAT Type: Open' når jeg ser på Modern Warfare 2, men uansett om det står 'Open' eller 'Strict' klarer ingen av vennene mine å bli med i partyet mitt. Er det noe jeg ikke gjør/gjør feil? Bruker kabel hvis det hjelper noe... Også er jeg ikke ekspert innenfor dette, så bruk ord jeg kan forstå! Takk på forhånd, Thomas Endret 26. februar 2012 av 2mzen Lenke til kommentar
JensenScandinavia AS Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Hei Thomas Hvilke internettleverandør har du ? Om din internettleverandør har levert modem med ruterfunksjon så vil brannmur i denne sørge for at port forwarding ikke når frem. Du har da to brannmurer i nettverket ditt. Vennlig hilsen Tor JensenScandinavia AS Lenke til kommentar
jansn_ Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Bruker NextGentel. Og har et modem også.. Så da er det ikke mulig å åpne portene? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Bruker NextGentel. Og har et modem også.. Så da er det ikke mulig å åpne portene? Hovedproblemet ditt vil da være at du har 2 rutere (smør på flesk) i nettverket ditt - og at begge to må NATes riktig i forhold til hverandre. Dette kompliserer situasjonen og gjør det langt mer sansynlig at du gjør feil i oppsettet når du ikke har 100% kontroll på hva du driver med. Det er like fullt mulig å forwarde porter med et slikt oppsett. Det er bare litt unødvendig komplekst. Hvis du faktisk skal koble gjennom begge ruterene så må det settes opp slik: NGT ruteren må forwarde relevante porter til airlink ruterens eksterne/WAN adresse på utsiden (ikke dens innside adresse som du ser fra PCen). Så må de samme portene forwardes i Airlink ruteren, og forwardes til din PCs lokale IP-adresse. Du har sikkert ikke tatt hennsyn til mer enn èn av ruterene opp til nå - og da kommer du ikke langt med problemet. Enten forward begge ruterene korrekt - eller forenkle nettverket ved å koble PCen utenom Airlink ruteren (og dermed bare måtte NATe i NGT ruteren) eller ved å slå av ruterfunksjonaliteten i en av ruterene slik at det er bare èn som gjør ruterjobben mens den andre fungerer som ren switch (evt. trådløs switch). Dette ville jeg normalt annbefalt at du gjorde i airlink ruteren da du helst ikke skal rote for mye med instillingene i ruteren du fikk fra din ISP. Det er mulig å gjøre det på motsatt måte også, men jeg ville ikke annbefalt det. PS: Det anngående brannmur som neves av brukeren over tror jeg ikke du trenger å ta mye hennsyn til. Kanskje det var ment til å referere til NATing enheten, men det er strengt tatt ikke det samme - og selv om ruterene du bruker godt mulig har en brannmur funksjon så vil de normalt ikke direkte blokkere de fleste porter. Så lenge NATingen er korekt så fikser det normalt hele problemet (dog det finnes selvfølgleig unntak med noe rutere). Bruk gjerne den interne tester-verktøyet i Utorrent til å sjekke i etterkant at portene er forwardet riktig - så slipper du å måtte gjette og teste manuellt hver gang. -Stigma Endret 27. februar 2012 av Stigma Lenke til kommentar
jansn_ Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Vet dette er litt sen respons, men nå har jeg koblet PCen direkte til modemet (SpeedTouch Thomson 546v6), gått inn og åpnet de nødvendige portene (fulgte guides fra portforward.com). Men fortsatt står det at NATen er strict på Modern Warfare 2 og 3.. :\ Lenke til kommentar
JensenScandinavia AS Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Vet dette er litt sen respons, men nå har jeg koblet PCen direkte til modemet (SpeedTouch Thomson 546v6), gått inn og åpnet de nødvendige portene (fulgte guides fra portforward.com). Men fortsatt står det at NATen er strict på Modern Warfare 2 og 3.. :\ Anbefaler at du setter opp Thomson modemet i Bridge modus. Da skal alt av trafikk gå rett gjennom uten innbladning fra NAT: Her kan se fra annen tråd hvordan det gjøres. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1205559 Vennlig hilsen Tor JensenScandinavia AS Lenke til kommentar
jansn_ Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) Vet dette er litt sen respons, men nå har jeg koblet PCen direkte til modemet (SpeedTouch Thomson 546v6), gått inn og åpnet de nødvendige portene (fulgte guides fra portforward.com). Men fortsatt står det at NATen er strict på Modern Warfare 2 og 3.. :\ Anbefaler at du setter opp Thomson modemet i Bridge modus. Da skal alt av trafikk gå rett gjennom uten innbladning fra NAT: Her kan se fra annen tråd hvordan det gjøres. http://www.diskusjon...owtopic=1205559 Vennlig hilsen Tor JensenScandinavia AS Skjønte ikke veldig mye av det som stod der.. :\ Aner ikke hvor user.ini filen er som jeg kan ta backup av, vet ikke hva telnet er.. Skjønte heller ikke hvor man skulle skrive inn disse kommandoene henn? Endret 17. mars 2012 av 2mzen Lenke til kommentar
jansn_ Skrevet 27. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2012 Eller vil kanskje løsningen være et multimodem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå