Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For Nehalem er det der ALT for mye spenning. Min 930 kjørte på 4 Ghz med 1.265v. Tviler på at du trenger så mye spenning for å nå 3.9 Ghz altså. Burde ligge et godt stykke under 1.3v

Med mindre du har fasekjøling vil du få sinnsyk temp med 100% load, har du testet ?

Lenke til kommentar

For Nehalem er det der ALT for mye spenning. Min 930 kjørte på 4 Ghz med 1.265v. Tviler på at du trenger så mye spenning for å nå 3.9 Ghz altså. Burde ligge et godt stykke under 1.3v

Med mindre du har fasekjøling vil du få sinnsyk temp med 100% load, har du testet ?

Voltage ID != CPU Core Voltage ;)

Det finnes Nehalem-baserte prosessorer som krever vannvittige mengder spenning for å komme opp til 4GHz, temperaturene er det som betyr mest. Jeg har selv en i5-750 som har kjørt i over et år på 1.45V og 4GHz med en H70 og loadtemps på 65-70C i prime95, ser på det som et eksperiment med folding@home for å se om det vil komme degradering over tid med slik spenning og hittil har jeg ikke sett et eneste tegn.

Sikkerhetsgrensen for Nehalem er vel på 1.5V om jeg ikke husker feil?

Lenke til kommentar

Jeg har også 950 og jeg har klokket til 4GHz og ligger på spenningen 1,3125 V stabilt.

Temperaturene på din spenning må jo bli veldig høye. Det er mange som har fått prosessorer av denne serien som krever mye spenning, så det virker som det kan variere veldig.

Hvilken multiplier bruker du?

Jeg var stabil på mye lavere spenning ved å bruke 21x mulitplier istedetfor 23x.

post-114277-0-88659600-1330310359_thumb.png

Endret av Njardurt
Lenke til kommentar

Multiplier er på 24

Dette handler mye om å prøve seg fram. Noen sier at oddetalls multiplier gir bedre resultater på denne prosessoren. Prøv deg først fram med x21 og så x23, juster bclk så du oppnår samme klokken som tidligere, hvilken multiplier gjør deg stabil på lavest spenning?

Denne burde forresten gi en god pekepinn på alle aspekter ved å overklokke din cpu.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken kjøling har du, trådstarter? Jeg fikk opp mot 74 grader med high end luftkjøling på 4 Ghz og 1.262v på min 930.

Har også lest at oddetalls multiplier funker best på Bloomfield, det gjorde det også for meg. Kjørte en BCLK på 211 og 19x MP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...