parachrome Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) har canal digital kabeltv.. har bare et uttak i veggen for å koble tv til, og ønsker å koble til en VHS-opptaker er det mulig å koble både tvn (IDTV) og vhs til veggen ved hjelp av en slik splitter http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Radio-og-TV/Antenner/Antenneboks-24418/ ? ønsker å se på en kanal på tvn digitalt, og så ta opp fra en annen kanal med VHS (analogt selvfølgelig)... vil dette fungere? Endret 26. februar 2012 av parachrome Lenke til kommentar
Goodtimes Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Så lenge du har nok signal ut av kontakten kan du bruke en fordeler. Jeg ville brukt en fordeler med IEC-tilkoblinger i stedet for F. For å spare deg mye irritasjon når du ikke får til å terminere kablene skikkelig og må få tak overganger til IEC. I tillegg til kjedelig feilsøking. I stedet for 40 kronene for en fordeler(F) pluss kabler og masse forskjellige overganger og konnektorer kan du ta en tilsvarende fordeler med andre tilkoblinger(IEC) og bruke de antennesnorene du har i dag. Edit: Den var billigere og. CATV benytter seg bare av 862MHz, så du trenger ikke bekymre deg for det. Tenkte meg egentlig ikke om, så jeg glemte å skrive at du kan bruke gjennomgangen på VHS-spilleren opp i TVen. Der er det også IEC-tilkoblinger. Kontakt -> VHS -> TV. Endret 26. februar 2012 av Goodtimes Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 De fleste vhs opptakere jeg har sett, har både en antenneINNGANG og en UTGANG. Dvs. at du kobler kabelen fra vegguttaket i inngangen på vhs opptakeren, og en kabel fra utgangen på opptakeren til TVen. Lenke til kommentar
parachrome Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) De fleste vhs opptakere jeg har sett, har både en antenneINNGANG og en UTGANG. Dvs. at du kobler kabelen fra vegguttaket i inngangen på vhs opptakeren, og en kabel fra utgangen på opptakeren til TVen. ja, hvorfor i guds syndefulle rike tenkte jeg ikke på dette?! skal prøve , håper det fungerer... takk for hjelpen EDIT = har prøvd nå, det fungerer helt utmerket:) Endret 9. mars 2012 av parachrome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå