MinuteMan Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Hei og hå alle sammen! Bare lurte på om noen hadde noen ideer som kunne hjelpe å sparke meg i gang. Jeg driver å skal søke på en skole, men en av oppgavene som skal besvares gir meg litt motgang. Oppgaven er som følger; Skriv hva du forstår med ett av utrykkene nedenfor. Legde på teksten: 500 - 750 ord. - Illusjonisten - Tolken - Mot Det som plager meg litt med denne oppgaven er at det er helt urelatert til skolen, da det jeg søker er lydteknikk/lydproduksjon. Dette får meg bare til å tenke at oppgaven er ment for å vise at jeg kan være en kreativ person, og da river jeg meg i håret av frustrasjonen at jeg tydeligvis ikke er så kreativ hvis jeg ikke klarer å svare her Poenget er at jeg ikke helt skjønner hva dem spør om. Skriv hva jeg forstår? Skal jeg legge ut om hva ordet "mot" liksom kan bety, eller hva det betyr for meg, eller skal dem ha en hel faktaside som om fra wikipedia? Ordene er litt rare også, "illusjonisten". Dette får meg kun til å tenke på filmen, og stusser over hvorfor ordet ikke er "illusjon". Hadde satt pris på om noen hadde noen innspill! Ganske surt å måtte vente et helt år på å søke på nytt bare fordi jeg bomma litt på spørsmålet! Takk for alle svar:) Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Temaene kan absolutt knyttes til faget. Illusjonisten Her handler det f.eks om å være en illusjonist som ved hjelp av ting kan skape en lydillusjon om at man hører noe helt annet. Lyden av et slag mot en kropp trenger ikke lages ved at man slår på en kropp. Tolken Her kan det handle om at du skal tolke hvilke lyder man ønsker i filmen og vite hvordan de kan skapes. Når en regissør f.eks sier at han vil ha lyden av bla-bla-bla, hvordan tolker du hva han ønsker? Mot Tja, kreative lydeffekter og lydspor? Mot kan være å legge til black metal som lydklipp når den lokale kirkegruppa skal lage en dokumentarfilm om kirken sin, eller blåse opp lydeffekter parodisk mye i forhold til hva som skjer på filmen. En bil som såvidt toucher en annen, akkompagneres av lyden av et voldsomt krasj som om to biler ble knust mot hverandre i 200 km/t. Selvsagt kan du også skrive hva du tenker om disse ordene, hva de betyr i ulike sammenhenger, osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå