auto82 Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Hei! bruker office 2007 og ved hjelp av excel var planen å lage til en lesbar graf for en siktanalyse, korngradering fra en jordprøve. har sett en del youtube klipp om noe lignende men eg får det ikke til å fungere som eg vil. Grafen skal starte ca i punkt 0,002 og ende på 100% ca ved kornstørrelse på 60mm. grafen i seg selv er rett men den starter ikk der den skal for å få en fin graf. noen som har gjort noe lignende og kan på en enkel måte si hva som kan gjøres? lagt ved excel2 bildefil som viser min graf, bilde nr 2 excel3 bildefil er resultatet eg vil ha. takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Hei, sjekket dette hos meg selv, og det er egentlig rett frem. Alt jeg trenger å gjøre er å fylle inn datapunktene dine, velge de to kolonnene og lage et punktdiagram, for deretter å sette x-aksen til logaritmisk visning med 10.0 som base. Det ser dermed ut til å være en "brukerfeil" på din side. Jeg anbefaler deg å prøve igjen, men å utelate raden(e) som sier <0.002 10. Ved å inkludere raden med < 0.002 starter grafen på 1 på x-aksen. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
auto82 Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 seint svar fra meg her inne,, vert så mye annet.. takker for svar!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå