Gå til innhold

Fungerer dette modemet med telenor-adsl?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ty.

Så dette med Annex b jeg også, var småredd for at det var enda mer som måtte støttes.

Vel, det er det teknisk sett. Du må også støtte nettverksprotokollen som brukes. I praksis er det enten PPPoE eller PPPoA her i Norge. Så langt jeg husker så bruker Telenor i dag bare PPPoE - hviket er bra for deg da dette er noe så og si alle modeller har støtte for. PPPoA er langt værre, og er veldig vanskelig å finne i salg til vanlige frobrukere i det hele tatt. Sik jeg forstår det krever PPPoA ikke bare software støtte i ofrhold til PPPoA, men også endringer i hardwaren.

Men som sagt - PPPoE er problemfritt da det er vidt støttet (jeg tror aldri jeg har sett en ruter som BARE støttet PPPoA, og jeg har jobbet innen industrien). Jeg er 95% sikker på at det er bare PPPoE Telenot bruker i disse dager - men du bør gjerne sjekke dette med dem før kjøp just-in-case om du vil være på helt sikre siden.

Utenom netverksprotokollen og støtte for annex-typen så kommer jeg ikke på stort annet som du bør se etter for kompatabilitet, så ruteren du linker burde fungere bra.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...