Gå til innhold

Hvordan stramme løs hud?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har da slanket meg på 1 år, og gått ned 15-20 kg. Det betyr at jeg har ganske masse løst fett (noe som IKKE ER FINT!!). Er det noen trening jeg kan ta for å "stramme" opp huden, sånn at huden ser normal ut, glatt og fin hud, som sitter på kroppen :)

Håper på tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huden er ganske elastisk men det er definitivt en grense for hva den kan gjøre. Er det store hudfolder så er det bare operasjon som kan fjerne dette.

Nei, men jeg ser mange feite som slanker seg, så går også huden med seg.

Har ikke noe mye, har bare bittelitt.

Vil tro trening kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Hvis det bare er bittelitt så vil det stramme seg opp over tid, men det tar tid. Husk at det jo tok tid for deg å legge på deg alle kiloene, så du skal ikke se bort fra at det kan ta bra lang tid før det strammer seg opp også.

Det er vel også relatert til alder da huden mister mye av elastiteten når man blir eldre.(Les over 40)

Lenke til kommentar

Enkleste er vel å høre med legen din om hva som skal til, har du slanket deg og har problemer med løs hud er vel en operasjon noe det offentlige er villige til å dekke gitt noen krav.

For ordens skyld har jeg gått ned ~25Kg siden i fjor og har ikke opplevd dette problemet, (fra 100 til 70-tallet) heldigvis. Så dette er vel fort avhengig av hvordan ens kropp klarer overgangen.

Lenke til kommentar

Hvis det bare er bittelitt så vil det stramme seg opp over tid, men det tar tid. Husk at det jo tok tid for deg å legge på deg alle kiloene, så du skal ikke se bort fra at det kan ta bra lang tid før det strammer seg opp også.

Det er vel også relatert til alder da huden mister mye av elastiteten når man blir eldre.(Les over 40)

Kan trening hjelpe?

Skal starte med styrke, så forhåpentligvis vil jeg få litt muskler til kroppen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...