carpsdi Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Hallo! Så jeg har da lyst til å slanke meg en del. Har så å si ganske(!) store lår og mage, med middelsstore legg. Er det noen måte jeg kan slanke/fjerne fett fra disse områdene mest mulig? Prioritet er vel lår, så kommer mage (nedre mage, der hvor magesekken er omtrent, litt over låret) så kommer legg. Vet at man må trene hele kroppen, men tenkte liksom om jeg kunne bruke noen vekter og trene for å samtidig fjerne fett fra de områdene, men samtidig få (masse!) muskler på de områdene! Da tenker jeg liksom for lår og legg - mye bedre spent. Spiller basket, så vil hoppe høyt. Mage: six-pack! Vil ha en fremhevet sixpack, og kanskje litt brystmuskler. Til info!: Så som sagt så er mage, lår og legg ganske store. Vil da "forminske" disse områdene, ved å fjerne fett (da jeg kan kjenne og se at jeg har masse fett der. Har også sånn "gammel" hud om jeg kan si det sånn, som henger og slenger). Så kort fortalt: Fjerne fett fra mage, lår, legg for å få smalere kropp, samtidig som masse muskler til spenst og six-pack, men likevel beholde den "lille smale" kroppen etter å ha slanket seg! Håper på svar! Lenke til kommentar
Minus Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Er dessverre umulig å punktslanke seg. Eneste løsningen jeg vet om er fettsuging. Tren heller hardt (f.eks 4x4 intervall) og forbrenn fler kcal enn du spiser. Lenke til kommentar
carpsdi Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Er dessverre umulig å punktslanke seg. Eneste løsningen jeg vet om er fettsuging. Tren heller hardt (f.eks 4x4 intervall) og forbrenn fler kcal enn du spiser. Kcal er karbohydrater? Men hvordan forbrenner jeg flere kcal enn det jeg spiser? Hvordan vet jeg hvor mye jeg spiser, og evt forbrenner? Lenke til kommentar
Minus Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) http://lifechange.vgb.no/2007/01/18/forbrenning-i-hvor-mye-forbrenner-jeg-og-du/ Legg inn hva du spiser ila en dag på www.diett.no og da får du vite hvor mye energi du putter i deg. Kcal er ikke det samme som karbohydrater. Karbohydrater inneholder energi, energien måles i joule eller kcal.(1kcal = 4,2 joule) Karbohydrater, proteiner og fett er makronæringsstoffer (les mer her: Mathjelpen 1g karb = 4 kcal 1g protein = 4 kcal 1g fett = 9 kcal Kroppen forbrenne X kcal i løpet av et døgn, dette kalles basalforbrenning. Samtidig forbrenner du mer når du er på jobb, trener osv. Kartlegg hvor mye kroppen din forbrenner, og spis litt mindre kcal enn dette. F.eks 250-500kcal. En kilo fett inneholder 7000kcal, altså vil du i teorien gå ned en halv kg i fett om du ligger på et kcal-underskudd på 500kcal i døgnet (500kcal x7 dager = 3500kcal. For ikke å miste muskelmasse er det viktig å spise mye proteiner. Kroppsvekt x 2 = proteiner i gram per døgn. (F.eks 90kg x 2 = 180gram proteiner i døgnet) Endret 26. februar 2012 av Minus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå