Sewero Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 HW: HK: ASUS ASUS MAXIMUS IV GENE-Z Ram: KINGSTON 8GB 1600MHz DDR3 CPU: INTEL Core™ i5 Quad Processor i5-2500K GPU: ASUS HD 6870 Direct Cu Vil eliminere mest mulig vifter. Prisklasse max 5000,- Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 www.techbay.no har jo ein del vannkjølings sett her. Men det er ikkje inkludert skjermkort. Har hørt at det er eit helvette å sette på vannkjøling på skjermkort, og at det er betre å kjøpe eit skjermkort som har vannkjølingsblokk, slik som her. Men det er som regel berre dei dyraste korta. Nvidia sitt GTX 580 har også eit slik. Komplett har nokre vannkjøling sett til skjermkort, men ikkje for 6870, veit ikkje heilt korleis dei forskjellige korta er oppbygd mot kvarandre. Har ikkje noke erfaring med dette sjølv, men no har du i alle fall ei nettside du kan titte på Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 Jeg kan IKKE noe om vannkjøling så alt der inne er gresk for meg Så bumper denne siden jeg trenger "litt" hjelp Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Då kjøpa du eit ferdig sett, slik om corsair sin h100 eller h80. Dei er kunn for proessoren. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 Har allerede H100 men vil anskaffe til hele pc-en. Lenke til kommentar
010011110100110101000111 Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Fullt vannkjølt rigg er noe slit med mindre du kan en del om det, vil fraråde deg å gjøre noe som helst med mindre du har noen som virkelig kan det til å hjelpe deg. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Skal du bygge helt fra grunna av eller ønsker du et sett? Når jeg selv hadde vannkjøling så sørget jeg for å ha følgende komponenter : *2x120mm Radiator. *1x vanntank på ca 2 Liter (veldig overdimensjonert ). *1x God pumpe. *1x Cpu + 1x NB + 1xGpu blokk. *Slangeklemmer , slanger og mm. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Du har ikkje noke ferdigløsning slik som H100 til heile riggen. Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Føler jeg har nok kunnskap til og hjelpe deg. Men først av alt, hvilket kabinett har du? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 Alt skal inn i ett mac pro kabinett etterhvert så alt må moddes til uansett for innfestning. Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Vell, da har jeg egenltig ikke peiling, fordi jeg vet ikke hvilke radiatorer som vill passe.. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 her er ein som prøver det det du prøver på Som du ser har du plass til i alle fall radiator med to vifter. er usikker på kor mykje meir plass det er oppover i kassa. Men om du ikkje vill ha eit "heimelaga" vannkjøings system, så sliter du meir eller mindre. btw, vist du har plass til h100, så har du plass til eit greitt vannkjølingsystem, no har eg ikkje så mykje peiling på vannkjøling og slikt, men eg rekna no med at du ikkje trenger meir enn ein dobbel radiator? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Man har jo reserator serien : http://www.zalman.co.kr/ENG/product/Product_Read.asp?idx=183 Problemet blir nok at den blir for spinkel for Cpu + Gpu uten at du modder den noe, pumpen blir også litt svak for større belastning. Det jeg kan se for meg og som vil lage minst trøbbel er å lage en "Ekstern" kjøleløsning der du har både radiator, vanntank , pumpe osv integrert og som gir god ytelse og som kan kobles fra for vedlikehold på en enkel måte. Synd at enheter som for eksempel Corsair sin Hydrocool 200 ikke ble videreutviklet og laget større , da har man hatt en god løsning antar jeg (I dag er jo tilsvarende løsning en H100 eller H50) http://www.3dvelocity.com/reviews/hydrocool200/Hydrocool200ex.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå