igxx Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Kjøpte en pc rundt sommeren i fjord (gamer pc), og har ikke formatert den eller noe lingdene. og nå begynner det å skje en del rare ting på pcen eks: programer jeg har opp vil ikke lokke seg og motsatt. plutselig så klikker bare musen helt randomt pcen bruker nesten 2-3 min til å starte opp. anti-virus programet startet ikke opp automatisk. bruker microsoft security essentials som anti-virus program og det som plager meg mest: at friends-listen ikke kommer opp å siden i rock melt. og får det heller ikke opp.. så hva kan årsaken til dette være ? hva burde jeg evt gjør ? EDIT: windows defender nekter også å starte opp + anti-virus programet lokker seg bare når jeg klikker x i stede for å legge seg på programlinjen slik den skal. Endret 26. februar 2012 av igxx Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Var det meg hadde jeg installert Windows på nytt, kan være flere forskjellige feil her. Spesielt når Anti-virus oppfører seg rart synes jeg det er grunn til en viss bekymring. Husk å ta backup av det du skal spare på. Endret 26. februar 2012 av Zeorsd Lenke til kommentar
igxx Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Var det meg hadde jeg installert Windows på nytt, kan være flere forskjellige feil her. Spesielt når Anti-virus oppfører seg rart synes jeg det er grunn til en viss bekymring. Husk å ta backup av det du skal spare på. greit, var det jeg hadde også i baktankene. spørsmålet mitt er da, (har aldri gjort det før) er det bare å sette i cd platen som følgte med og så vil alt slettes + det gammle opprativsystemet ? Lenke til kommentar
phlake Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Ja, for du vil få mulighet til å formatere partisjonen (disken) du skal installere Windows på. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Om dette er en "ferdig-pc" altså satt samme av butikk, eller en laptop, kan det også hende det ligger en partisjon for gjenoppretting. Men det kan være den cd'en du har går ut på noe av det samme, om det ikke er en vanlig Windows cd. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 det er en komplett gamer, og har en windows 7 cd. så hvordan gjør jeg det egentlig ? hvordan fjerner jeg alt det gamle ect ? Lenke til kommentar
igxx Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 og hvor evt kan jeg finde partisjon for gjenoppretting`?? Lenke til kommentar
igxx Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Hjeeeeeelp !! :S flere iconer har bare helt tilfeldig blitt borte... eks lyd iconet (vet hvordan jeg får det tilbake) og antar det ikke bare blir borte av seg selv. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 må bare beklage at dette blir min 4 post, men får ingen hjelp, og har lyst å få det unna gjort raskest mulig, hvordan fungerer det med partisjon for gjenoppretting og hva gjør det egentlig ? har aldri formatert pcen min før så derfor lurer jeg. har bare reformatert en bærbar 2 ganger.. Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Du har fått råd om hva som bør gjøres, så det er opp til deg å gjennomføre det. 1. Ta sikkerhetskopi av det som er viktig for deg (dokumenter, bilder, filmer, save games, osv) til en ekstern kilde (usb-harddisk, minnepinne, dvd...) 2. Installer Windows på nytt * Start maskinen fra Windows 7 DVDen din * Under installasjonen velger du "custom install" - ikke upgrade * Nå får du muligheten til å slette partisjonene ved å velge "advanced" eller noe i den dur * Du kan forsåvidt slette alle partisjonene, så velge å installere Windows på den upartisjonerte diskplassen. Windows vil da opprette en systempartisjon (ca 1-200 MB) og installere Windows 7 på den gjenværende plassen. Da er det bare å trykke next next next ... Når Windows er installert, må du sørge for å få inn alle driverne, og et antivirus program før du legger tilbake data. Her er en guide til installering av Windows 7: http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html Lykke til Endret 26. februar 2012 av Grimmy Lenke til kommentar
igxx Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Du har fått råd om hva som bør gjøres, så det er opp til deg å gjennomføre det. 1. Ta sikkerhetskopi av det som er viktig for deg (dokumenter, bilder, filmer, save games, osv) til en ekstern kilde (usb-harddisk, minnepinne, dvd...) 2. Installer Windows på nytt * Start maskinen fra Windows 7 DVDen din * Under installasjonen velger du "custom install" - ikke upgrade * Nå får du muligheten til å slette partisjonene ved å velge "advanced" eller noe i den dur * Du kan forsåvidt slette alle partisjonene, så velge å installere Windows på den upartisjonerte diskplassen. Windows vil da opprette en systempartisjon (ca 1-200 MB) og installere Windows 7 på den gjenværende plassen. Da er det bare å trykke next next next ... Når Windows er installert, må du sørge for å få inn alle driverne, og et antivirus program før du legger tilbake data. Her er en guide til installering av Windows 7: http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html Lykke til Takk for svaret, men ehh, var en del ord her jeg ikke skjønnte. disse punktene var nok ganske gresk for meg: Nå får du muligheten til å slette partisjonene ved å velge "advanced" eller noe i den dur * Du kan forsåvidt slette alle partisjonene, så velge å installere Windows på den upartisjonerte diskplassen. Windows vil da opprette en systempartisjon (ca 1-200 MB) og installere Windows 7 på den gjenværende plassen. har du muligheten for å forklare det på en annen måte ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå