jostein92 Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Hei. Jeg har en Asus X53S som har et stort problem for tiden. Jeg har begynt å bruke hdmi porten til å se serier osv på tv'en i stuen. Og etter det har jeg fått problemer med skjermen til dataen. Noen ganger deler skjermen seg i tre deler. Dette er noe som skjer ofte og gjør at pc'en ikke er til å bruke enkelte ganger. Jeg har prøvd det meste av å bytte oppløsning og har installert de nyeste skjermkortdriverne, men ingenting virker. Er det noen som vet hva dette foresakes av? Er jeg nødt å reinstallere maskinen? Eller skal jeg levere den inn til reperasjon? Hilsen Jostein Lenke til kommentar
TMB Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Skjer det kun mens du har på video på TVen? Hjelper det å restarte maskinen? Hva mener du med tre deler egentlig, at du får svarte streker over skjermen, eller? Kunne du ha tatt et bilde av skjermen når den er sånn, eller i hvert fall tegnet en slags skisse? Og du skriver at du har installert de nyeste skjermdriverne, men har du fjernet de gamle først? (Hvis ikke er dette verdt et forsøk. Vet du ikke hvordan det gjøres så kan jeg hjelpe deg med det) Endret 26. februar 2012 av TMB Lenke til kommentar
jostein92 Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Etter jeg koblet fra hdmi kabelen så skjedde det. Nå skjer det helt random. Som om jeg feks legger pcen i dvale osv. Kan prøve å avinstallere de gamle ja. Noen tips? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Vet ikke om du har norsk eller engelsk Windows, men gå på startmenyen og søk etter enhetsbehandling/device manager. Her velger du display adapters og høyreklikker -> uninstall/avinstaller. Restart maskinen og skjermdriveren er borte. Så installerer du den nye på vanlig måte og restarter maskinen. Se om det hjelper. Endret 26. februar 2012 av TMB Lenke til kommentar
jostein92 Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 Takk, har ikke opplevd problemet etter jeg fjernet og installerte skjermkortet på nytt Lenke til kommentar
jostein92 Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Hei igjen. Problemet hadde visst ikke løst seg. Det ble bare utsatt. Idag opplevde jeg det igjen. Har nå avinstallert begge skjermkortene (og slettet programdata?) Så nå lurer jeg på hvordan jeg laster ned på vanlig måte? Mener du slik de ble oppdatert? Laste ned fra hjemmesiden? Holder nå på å laste ned driverne. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Ja det var det jeg mente... men hvis det ikke funker er jeg redd noen andre må hjelpe deg :/ Lenke til kommentar
jostein92 Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Jeg klarte å slette grafikkortdata samtidig som jeg avinstallerte skjermkortene. Så nå får jeg ikke til å laste de ned igjen. Har du noe idé om hvordan jeg kan få det til? Har prøvd hjemmesidene og der kan jeg kun laste ned drivere. Prøvde på nvidia, og fikk beskjed under installasjons prosessen at den ikke fant skjermkortet mitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå