Trial Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Hei! Fikk nettopp innkalling til sesjon del 2 i posten. Har tideligere tenkt at jeg ikke vil i forsvaret,det ikke passer for utdanningen min, økonimien, at jeg er passifist osv. At jeg er passifisst er vell å ta litt hardt i. Har aldri sloss edru, men med noen øl innabords skjer det fort at det blir noe styr. Men å trene på å drepe, skyte og videre.. Det er jeg overhodet ikke interessert i. Vel, nå er jeg 20år, har vært maskinlærling offshore på båt i 2år. Nå er situasjonen litt annerledes, skal søke på fagskole rett etter lærlingtiden..men har lite lyst å gå tilbake til skolebenken enda, et år med erfaringer til hadde passet fint. Lurer derfor på å ta denne førstegangstjenesten som et "fri år" fra alt. For så å gå fagskole etter dette. Det jeg lurer på, er om jeg har mulighet for å velge akkurat hvor jeg vil ha førstegangstjeneste om denne sesjonen går bra? For hadde jeg fått komme en plass som er relevant for min interesse hadde dette vært et herlig år.. En "bekjent" laster opp flere bilder på facebook der han kjører gravemaskin, bulldosere, bro utleggere, beltevogner, snøfres (den store typen med v8 på 500hk), lastebil, dumpere, m.m. DET ser rett moro ut hvis det ikke er noe valg, at jeg blir sent til kirkenes for å passe på grensen til russland eller til oslo for å stå til pynt fremfor slottet, da sier jeg heller at jeg er en halvfeit passifist med dårlige knær, en låk albue og prolaps i ryggen som skal gå skole til høsten, og får støtte fra rederiet som jeg mister om jeg må i forsvaret. (Alt sant bortsett fra passifist) Endret 26. februar 2012 av Trial Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Du har mulighet til å påvirke hvor du havner hen, men det er Forsvaret sine behov som kommer i første rekke. Plassene fordeles etter hvert som folk er på sesjon, så hvis man er sent på sesjon er det gjerne få plasser igjen på det neste innrykket. Sommerinnrykket i 2012 er så vidt jeg vet nesten helt fullt blant annet. Når er det du ønsker å komme inn? Edit: Kameraten din var sannsynligvis i Ingeniørbataljonen forresten. Endret 26. februar 2012 av Henrik B Lenke til kommentar
Trial Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Får bare dra på sesjon å spørre ut hva mulighetene er. Om jeg sier jeg er passifist så får jeg vel sleppe uten å måtte jobbe i barnehage el. som før? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Får bare dra på sesjon å spørre ut hva mulighetene er. Om jeg sier jeg er passifist så får jeg vel sleppe uten å måtte jobbe i barnehage el. som før? Ja, men det spørs om du får høre hvilke muligheter du har før de spør deg om du har lyst til å gå inn. Lenke til kommentar
Trial Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2012 haha, får se hva det blir. Ser uansett ikke så lyst ut mtp hva folk sier.. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Siden du har vært offshore på båt, vil jeg tippe du er ganske ettertraktet i Sjøforsvaret. Ellers finner man jo 'mekke-stillinger' i CSSbn, Ingbn og Esk 6 i Pbn. Si på sesjon at du vil drive med noe av dette, og har bakgrunn fra det, så er jeg ganske sikker på at du vil ende opp med å gjøre noe sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå