vitty Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 jeg ville valgt en av asus maskinene da jeg tidligere har vært svært fornøyd med byggekvaliteten deres. forskjellen på n53 og k53 er skjermoppløsningen. hvis det ikke er viktig for deg vill jeg gått for k53 og en ssd. Kan man få ssd med k53? Jeg vil i grunnen bare ha den kjappeste maskina. Nei du får ikke k53 med ssd, men du kan kjøpe en ved siden av til samme pris som n53 og montere selv. Enda en bonus er at du da kan sette den interne hdd i et hddkabinett så du får en fin 2,5" ekstern disk Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 jeg ville valgt en av asus maskinene da jeg tidligere har vært svært fornøyd med byggekvaliteten deres. forskjellen på n53 og k53 er skjermoppløsningen. hvis det ikke er viktig for deg vill jeg gått for k53 og en ssd. Kan man få ssd med k53? Jeg vil i grunnen bare ha den kjappeste maskina. Nei du får ikke k53 med ssd, men du kan kjøpe en ved siden av til samme pris som n53 og montere selv. Enda en bonus er at du da kan sette den interne hdd i et hddkabinett så du får en fin 2,5" ekstern disk Ah, ikke dumt. Men det er vel ikke tilfelle at ssd har kortere levetid, for klikker osv? Har lest en del om det rundt på nettet, men det er jo et år og to siden. En annen ting, vil jeg ikke miste garantien på maskina om jeg monterer ny hdd sjøl? Lenke til kommentar
vitty Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 det jeg vet er at du ikke bryter noen forseglinger ved å bytte hdd, så slik jeg ser det skulle det bare være å bytte hdd tilbake før du returnerer ved evt feil. Om dette bryter garantien vet jeg ikke. Videre har det vært store problemer med enkelte ssd'r. Velger du en trygg ssd, som samsung 839 serien. crucial m4 et. etc. skal det ikke være noe problem. Videre har ssd'r et visst antall overskrivinger før de blir oppbrukt, men med tanke på hvor stort dette antallet er, så vil du realistisk sett slite i stykker en hdd før du sliter ut en ssd. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 Med det samme man er i gang; det er ikke noen kompakte maskiner som er å anbefale, feks Samsung 5 eller noe sånt? Skjønner at man får mindre ytelse i mindre innpakning, men dog. Det er vel mest spillinga det går ut over, men jeg spiller jo nesten ingen ting fra før. Har tenkt litt på saken, og det frister jo litt med en tynn maskin. Om jeg absolutt skal spille, kan jeg jo låne laptopen til brodern.. hehe Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 9. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2012 (endret) Nå har jeg akkurat mottatt min nye K53, og jeg er ganske skuffa, i grunnen. Byggekvaliteten fremstår som billig og ganske kjip, museknappene er av typen som foretrekker at brukeren trykker MIDT på, og i begge ender av tastaturet, altså numpaden i den ene enden og caps lock osv i den andre enden, skrangler når man trykker. En splitter ny maskin skal ikke høres sånn ut. Seriøst, numpaden regelrett SKRANGLER om jeg trykker fort, som om det er et eller annet som er løst under knappene. Til og med når jeg banker lett på selve maskinen skrangler numpaden. Er det bare jeg som dette har skjedd med? Det er på ingen måte godt nok, så jeg kommer nok til å returnere maskina. Endret 9. mars 2012 av appelsinbrus Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Høres ut som om du har fått en feil maskin der ja. Her er hva Notebookcheck skrev om tastaturet, og de er relativt kritiske normalt sett: http://www.notebookcheck.net/Review-Asus-X53E-SX082V-Notebook.57227.0.html Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 10. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2012 Er det ikke samme tastatur på disse to da? Valgte for øvrig K53 fordi den etter sigende er hakket sprekere enn X53. Lenke til kommentar
vitty Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Høres rart ut. Kjenner flere brukere av maskinen som er svært fornøyd. Trist å høre at du ikke er fornøyd. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 (endret) Har du mulighet til å spørre en av brukerne du kjenner om numpaden deres skrangler litt når de banker lett i selve maskina ved siden av numpaden? Om det ikke gjør det, kanskje jeg bare har vært uheldig med akkurat denne maskina. Endret 11. mars 2012 av appelsinbrus Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 I dag var jeg på Expert og så på en tilsvarende maskin som den jeg først kjøpte. Like skranglete den og. Men så tok jeg veien til Spaceworld og de hadde en X53S som var ganske snasen. Nesten helt lik den andre maskina. Ble til at jeg kjøpte denne, også sender jeg bare tilbake K53-en jeg kjøpte. Great success! Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 14. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2012 (endret) ...men skjermen er litt crappy. Så vet dere det. På lyse punkter kan man faktisk se pixlene, og det suger litt når man ligger i sofaen med pcen på magen og ser film. Klarer ikke å la være å irritere meg over det. Edit: Helt sykt irriterende det med skjermen, altså. Endret 14. mars 2012 av appelsinbrus Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Ok, for meg virker det som du forventer mer av en pc til 6000 kr enn det er mulig. Surprise surprise, men du får ikke gull og grønne skoger til det. Det vil være ulemper, store minus, og hvis du er kravstor så må du bare innfinne deg med å legge mer i en PC. 2 Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 14. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2012 Det er liksom for mye å forvente at man får et bra tastatur til den prisen, synes du? Og skjerm der man faktisk ikke SER pixlene? Hadde ikke hatt noe problem med å gå en tusing og to opp i pris, men det virker som om det er bortimot umulig å finne en pc som er til å leve med på alle punkter. Jeg har jo sett på maskiner til 10k, og de har akkurat like mange minus de og, bare på andre punkter. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 (endret) Dell XPS 15, med oppgradert skjem (fullHD) tror jeg skulel passe deg bra. Knallgod skjerm, greit tastatur, god pekeflate, god lyd, og hvis oppgradert - bra batteri, minne og prosessor. Alle porter du trenger er der også. Aberet er prisen. Du kan få rabatt ved å finne kupongkode på nettet (vanligvis 10%) eller ved å ringe inn og bestille via TLF. Hvis du ikke har behov for godt grafikkort er dette et godt utgangspunkt: http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00x5m05&c=no&l=no&s=dhs&cs=nodhs1&model_id=xps-l502x-proc-mod Hvis du trenger GT 540 (samme som på K53) så er dette utgangspunktet: http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00x5m06&c=no&l=no&s=dhs&cs=nodhs1&model_id=xps-l502x-proc-mod Du havner med oppgradert skjerm og 10% rabatt på ca 7600 kr (i7 2670QM, GT525, 6GB RAM, 500 GB) Endret 14. mars 2012 av Geirern Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 (endret) Alle kan se bildepunktene på enhver skjerm - hvis man absolutt ser etter dem. Jo lavere oppløsning (for en bestemt skjermstørrelse) jo lettere er det å se. Men de fleste har ingen særlige problemer med dette, fordi de fleste ikke sitter og nistirrer etter noe de kan irritere seg over. Det med tastaturet er en sak, man bør forvente å få noe som ikke skrangler - men ellers synes jeg Geirern har et poeng - du forventer deg kanskje større kvalitet enn det man vanligvis får i denne prisklassen. Du må huske at laptoper til 4-5-6 tusen er billige - med alt det innebærer. Du kan f.eks. ta en Lenovo ThinkPad W520. Der får du et knallbra tastatur, som ikke skrangler, og du får ellers en maskin med høy byggekvalitet over det hele. Det kommer til å koste deg rundt 12-15k. Og du kan fremdeles se pixlene på skjermen, dersom du ser etter dem. Som en hovedregel får man det man betaler for. Hvor mye mener du man bør betale for en stasjonær pc med høy kvalitet i alle ledd? Dersom du vil ha like høy kvalitet i alle ledd på en bærbar, så gang den summen 3-4 ganger. Minst. Endret 14. mars 2012 av thomit 1 Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Når en leser tester på maskiner til 10 lapper er jeg ganske sikker på at + og - gjelder for den prisklassen - altså er kravene høyere. Dessuten skaffer testere "legitimitet" ved å finne minus ved produkter, om de ikke finner noe fremstår de som mindre nyttige. Tester er til for å påpeke svakheter. Dette med å se piksler er jo dømt til å skje på en 15" med "minimum" oppløsning. Nå ser jeg ikke farten hvorfor du forkastet Asus N53, men den leveres vanligvis (sjekk spesifikasjoner om du vurderer en!) med 1920 x 1080 som hjelpe langt på vei med å se piksler. Men, også denne har sine svakheter. Så du også såvidt var innom å se på en ultrabook, men da skal du være klar over at det finnes ca. 0 mulighet for å spille, de er laget for mobilitet. Ellers er jeg stor tilhenger av å faktisk sjekke ut den man skal kjøpe i butikk om man har mulighet, det er veldig greit for å få en pekepinn på de faktorene som ikke viser i spesifikasjonene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå