tom waits for alice Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Blir bål og bilde på forumet. Og fullt navn og adresse, går jeg ut fra, når du først er igang med å tøffe deg... Geir 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Apropos tøffhet: Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Blir bål og bilde på forumet. Og fullt navn og adresse, går jeg ut fra, når du først er igang med å tøffe deg... Geir Synes du det er tøft å brenne koranen? Lenke til kommentar
vill panda Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Men hva gjør brannvesenet hvis de rykker ut til et muslimsk hjem som står i fyr. En røykdykker finner en bevistløs kvinne i huset med et prakteksemplar av koranen ved siden av, hvem skal de da redde? kvinnen eller koranen? Men ellers går det fint med deg ja, ellers takk! Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Man kastet ikke bibler heller her nord. Jeg vet nå ikke det. Nå bor jeg riktig nok i Trøndelag, men da jeg var liten fikk vi utdelt skolebibler og det var rimelig få av de som overlevde den første uka. Til og med de av oss som ikke hadde Kristendom, men heller hadde Livssyn (populært kalt fritimer siden det ikke var noen lærer eller bøker), fikk skolebibler og ble invitert hjem til presten for å se på det fantastiske modelltoget han hadde i kjelleren (som i ettertid minner meg litt om en viss prest fra "The Simpsons) mens han la ut om gudene vet hva. Jeg fulgte ikke med. Vi prøvde febrilsk å få biblene våre til å brenne på vei hjem fra skolen, men de brant dårlig. Sidene ble også brukt som dopapir og rullingspapir. De fungerte ganske bra til sistnevnte. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Blir bål og bilde på forumet. Og fullt navn og adresse, går jeg ut fra, når du først er igang med å tøffe deg... Synes du det er tøft å brenne koranen? Nei, men jeg går ut fra at Cyp synes det. Evt. at han sa det for å virke tøff på internett. Hvilket som kjent ikke koster mer enn tastetrykkene. Det var derfor jeg utfordret ham til å stå for det offentlig. Det hadde kanskje ikke vært helt som å stille seg opp foran stridsvognene på Den himmelske freds plass, men det hadde i hvert fall ikke bare vært prat. Geir Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Jeg prøver ikke å tøffe meg, Geir. Det er mer en reaksjon mot den anti-demokratiske levemåten og livssynet Islam. Jeg synes ikke å kritisere noe er å tøffe seg, og å brenne koraner hadde vært en ypperlig og fredfull måte å si "jeg er ikke enig med dere" på". Å oppgi navn og bosted er dermed ikke noe jeg kommer til å gjøre, dette er idioti, fordi jeg hadde nok fått drapstrusler. Sier ikke dette litt om selve greia, å brenne bøkene. Burde vi ikke stå opp imot folk som kan drapstrue deg for slikt? Synes det skal litt for lite til, at folk blir stemplet som "potetgulltøff" eller hva du kaller det. Bare tull. 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Hvis reaksjonene på koranbrenning hadde vært fredfulle så kunne jeg vært enig med deg. Desverre er de ikke det, noe de siste dagers hendelser illustrerer. Altså er det ikke noen ypperlig måte å uttrykke din uenighet på. Og om du gjør det anonymt står du som person slett ikke opp imot disse folkene. Du skyver det kollektive vi, tilfeldige ofre for gjengjeldelser, foran deg, evt. forumet eiere dersom du poster det her. De er nemlig ikke anonyme. Geir 1 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Apropos tøffhet: Ironisk nok tenkte fotografen "faen, han ødelegger jo hele bildet" i det han tok bildet.. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Hvis reaksjonene på koranbrenning hadde vært fredfulle så kunne jeg vært enig med deg. Desverre er de ikke det, noe de siste dagers hendelser illustrerer. Altså er det ikke noen ypperlig måte å uttrykke din uenighet på. Hvordan skal vi få disse Islamistene til å tolerere at ikke alle er muslimer da? Og om du gjør det anonymt står du som person slett ikke opp imot disse folkene. Du skyver det kollektive vi, tilfeldige ofre for gjengjeldelser, foran deg, evt. forumet eiere dersom du poster det her. De er nemlig ikke anonyme. Du kan jo godt sammenligne det med sabotasje-aksjoner. Man vil jo ikke bli tatt. Jeg ser ikke noe poeng med å røpe min identitet så tidlig i gamet. Når det er sagt, så var det mer en billedlig metafor, faktisk. Hadde ikke hatt store problemer med å brenne disse bøkene, men jeg vet jo at ingen har koraner liggende å slenge, som de har tenkt å sende til meg. Det var i hvert fall aldri noen realistisk plan fra min side. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Hvis du har noen koraner til overs, så kan du sende meg de, trådstarter. Blir bål og bilde på forumet. Jammen godt det ikke er fler slike lavpannede bajaser i Afghanistan enn det man allerede sliter med. Her bruker vi millioner i forsøk på å skape fremgang og unity, men det er tilstrekkelig med èn idiot for å sette arbeidet 3 år tilbake 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Jammen godt det ikke er fler slike lavpannede bajaser i Afghanistan enn det man allerede sliter med. Her bruker vi millioner i forsøk på å skape fremgang og unity, men det er tilstrekkelig med èn idiot for å sette arbeidet 3 år tilbakeAkkurat slik som Tyskland, uten invitasjon, brukte 5 år på å prøve å skape fremgang og unity i Norge? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Det muslimske samfunnet går stort sett bare bananas over slike ting dersom du innkaller til pressekonferanse og annonserer at du skal brenne koraner først. Du mener...De reagerer først og fremst når noen vil bruke det politisk og hauser opp befolkningen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå