Gå til innhold

[Løst] Speilreflex filme i 1000fps?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ingen speilreflekskameraer kan ta opp til 1000fps video. Jeg eier et Canon EOS 550D og har maks 720p 60 (altså 60 hele bilder i sekundet)

Okay, ser på youtube at folk har tatt opp i 1000fps , her er et eksempel, er et Canon 7D,

.
Lenke til kommentar

Tror ingen speilreflekskameraer kan ta opp til 1000fps video. Jeg eier et Canon EOS 550D og har maks 720p 60 (altså 60 hele bilder i sekundet)

Okay, ser på youtube at folk har tatt opp i 1000fps , her er et eksempel, er et Canon 7D,

.

De har ikke tatt opp i 1000fps, men bruker (mest sannsynlig) Adobe Premier og et tileggsprogram som heter Twixtor.

Twixtor lager sånne slomoklipp ved å lage nye bilder som den setter inn i filmen, dvs. en kunstig slomo

Lenke til kommentar

Hva med et Canon 550D med et 50mm 1.8 objektiv? For å få slowmotion kan du bruke Twixtor som plugin til feks Vegas Pro.

Ikke dumt!:) Skal se nærmere på det. Komplett skal komme med noen bra kampanjer på speilreflex på mandag sier dem! :)

Lenke til kommentar

De har ikke tatt opp i 1000fps, men bruker (mest sannsynlig) Adobe Premier og et tileggsprogram som heter Twixtor.

Twixtor lager sånne slomoklipp ved å lage nye bilder som den setter inn i filmen, dvs. en kunstig slomo

Det står i YouTube-beskrivelsen - det er 720p60, og de har brukt "Time Warp"-effekten fra After Effects - gir samme effekt som Twixtor.

Lenke til kommentar

Et spørsmål ang. 60FPS og Twixtor: kan Nikon D7000 filme i 60FPS?

Er blitt skikkelig fascinert av dette den senere tiden.

Edit: Glem det. Fant ut av det. Måtte bare dra meg ut av latskapen :)

Endret av Zahl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...