MegaMagnus Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 (endret) http://www.vg.no/nyheter/innenriks/baneheia/artikkel.php?artid=10078582 Jeg har nå fulgt Baneheia-saken siden den startet og blir rett og slett sjokkert over alt som aldri kom frem i media i løpet av saken. Enkle ting som at ingen stilte spørsmål ved RMI's tolkning av DNA-bevis. At ingen stilte spørmål ved avhørsprosedyre. At ingen søkte klarhet i mobiltelefon-spørmålet. At dommere i 3 instanser og så en gjenopptakelseskommisjon har valgt å overse såpass store hull i etterforskningen tyder for meg på ett råttent rettsystem i dette landet. Jeg er uinteressert i skyld/uskyldsdiskusjon men ut ifra bevislisten som alle rettsinstanser har valgt å overse til fordel for ett vitneutsagn gitt i lovnad om mildere straff... kan dette sies å ha vært noe annet enn en rettsprosess som har vist alle de enorme hullene vi har i våre domsstoler i dag? Endret 25. februar 2012 av MegaMagnus 1 Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Gjenopptakelseskommisjonen dekker over for de som var såpass inkompetent at de fikk Kristiansen dømt i utgangspunktet. Har mere med frykt for å tape ansikt enn rett å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå