AnonymDiskusjon Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Hei! Som emnetittel sier, så handler det om kjønnsvorter / HPV. Jeg lurer på om det er mulig å ha dette uten at man noen gang har vært seksuelt aktiv på noen som helst måte? Årsaken til at jeg lurer, er at jeg har noe som ser ut til å være en vorte på selve pungen, og jeg er litt bekymret for dette. Har også flere "greier" på pungen som ligner på bitte små kviser, og lurer på hva dette kan være, og om det er noe smittsomt. Faktum er, som skrevet over, at jeg ikke har hatt noen som helst seksuell aktivitet. Er klar over at det beste nok er å få bekreftet hos lege, men vil gjerne høre tanker fra noen med kompetanse på området først.. Postet av anonym: 01e027bb70aea8732b5b1cb37870653a Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Jeg har hatt noe lignende men det gikk over etter 2 dager. Det er mulig ja, men sjansen er liten. Det er best at du sjekker det med en lege Lenke til kommentar
Trusselvurdering Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Hei! Som emnetittel sier, så handler det om kjønnsvorter / HPV. Jeg lurer på om det er mulig å ha dette uten at man noen gang har vært seksuelt aktiv på noen som helst måte? Årsaken til at jeg lurer, er at jeg har noe som ser ut til å være en vorte på selve pungen, og jeg er litt bekymret for dette. Har også flere "greier" på pungen som ligner på bitte små kviser, og lurer på hva dette kan være, og om det er noe smittsomt. Faktum er, som skrevet over, at jeg ikke har hatt noen som helst seksuell aktivitet. Er klar over at det beste nok er å få bekreftet hos lege, men vil gjerne høre tanker fra noen med kompetanse på området først.. Postet av anonym: 01e027bb70aea8732b5b1cb37870653a Det er ikke slike, vel? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Det er ikke slike, vel? Ja, dette er de kviselignende greiene, greide faktisk å søke meg opp til det selv etterpå. Men det er en distinkt "greie" som skiller seg ut, og som minner om en slags vorte / kvise.. Eneste er at den sprekker ikke, og ser ikke ut til å ha innhold i form av væske. Får vel ta meg en tur til lege for å undersøke... Likevel, jeg forstår ikke hvordan jeg skal kunne fått dette, jeg har aldri hatt noen form for seksuell kontakt. Setter pris på dere som tar dere tid til å svare, takk! Postet av anonym: 01e027bb70aea8732b5b1cb37870653a Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Jeg har forresten hatt dette lenger enn 2 dager. Men vet ikke helt når det oppstod, men det er en stund siden.. Postet av anonym: 01e027bb70aea8732b5b1cb37870653a Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Har du vært hos en lege eller lignende? Lenke til kommentar
bbll Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Har du vært hos en lege eller lignende? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Jeg vet hva TS sier i første innlegg, men det er ikke dermed sagt at han ikke har vært hos en lege. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Jeg vet hva TS sier i første innlegg, men det er ikke dermed sagt at han ikke har vært hos en lege. Hva mener du? Jeg har vært hos lege et par ganger i løpet av livet, men det er flere år siden sist og ikke i sammenheng med dette. Postet av anonym: 01e027bb70aea8732b5b1cb37870653a 2 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Du har ikke vært hos lege... Da anbefaler jeg deg at du går til en lege jeg Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Du har ikke vært hos lege... Da anbefaler jeg deg at du går til en lege jeg Jada, det var egentlig planen hele tiden. Takk! Postet av anonym: 01e027bb70aea8732b5b1cb37870653a Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Ja, det er fullt mulig å få HPV uten seksuell omgang. Det kan smitte via fingre, via dørhåndtak, via etc. Det er dog ikke vanlig. Inkubasjonstiden er 1-8 måneder, typisk ca 3 måneder. Det kan derfor være vanskelig å spore kilden. Som regel forsvinner de av seg selv, men du bør oppsøke lege dersom det blir ubehagelig eller om det ser ut som det sprer seg. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Ja, det er fullt mulig å få HPV uten seksuell omgang. Det kan smitte via fingre, via dørhåndtak, via etc. Det er dog ikke vanlig. Inkubasjonstiden er 1-8 måneder, typisk ca 3 måneder. Det kan derfor være vanskelig å spore kilden. Som regel forsvinner de av seg selv, men du bør oppsøke lege dersom det blir ubehagelig eller om det ser ut som det sprer seg. Så.. Med andre ord, hvis man er skikkelig uheldig, så kan man bli smittet ved at en tulling ikke gidder å vaske seg på hendene, og tar i dørhåndtaket? Wow.. Verden er urettferdig. Du sier at det forsvinner av seg selv som regel, men forsvinner også smittsomheten etter hvert, eller er dette noe man må leve med resten av livet? Postet av anonym: 01e027bb70aea8732b5b1cb37870653a Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Klumpen du beskriver er sannsynligvis en helt vanlig, uskadelig svulst 1 av 3 menn opplever å få på skrotum i løpet av livet. Den vil ikke gi plager, skader, og kan forventes å forsvinne av seg selv i løpet av 2-6 måneder. Dersom du merker plager eller symptomer som følger av klumpen, ta kontakt med lege. Ellers er det ikke stort å bry seg om. Endret 26. februar 2012 av Pingas Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Ja, det er fullt mulig å få HPV uten seksuell omgang. Det kan smitte via fingre, via dørhåndtak, via etc. Det er dog ikke vanlig. Inkubasjonstiden er 1-8 måneder, typisk ca 3 måneder. Det kan derfor være vanskelig å spore kilden. Som regel forsvinner de av seg selv, men du bør oppsøke lege dersom det blir ubehagelig eller om det ser ut som det sprer seg. Så.. Med andre ord, hvis man er skikkelig uheldig, så kan man bli smittet ved at en tulling ikke gidder å vaske seg på hendene, og tar i dørhåndtaket? Wow.. Verden er urettferdig. Du sier at det forsvinner av seg selv som regel, men forsvinner også smittsomheten etter hvert, eller er dette noe man må leve med resten av livet? Postet av anonym: 01e027bb70aea8732b5b1cb37870653a Smittsomheten forsvinner i takt med at vorten(e), minsker. Man har det ikke resten av livet som f.eks herpes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå