Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Føler meg generelt utmatta

Fievel

Anbefalte innlegg

Er en gutt på 18 år som har fast jobb.. Jobber som sveiser 5 dager i uka fra 7 til 15:30..

Problemet mitt er at jeg føler meg utrolig sliten hele tia. Ikke trøtt men bare driit sliten..

Legger meg vanligvis i 11 halv 12 tida i ukedager. På jobben så føler jeg at jeg "tvinger" meg selv til å gjøre ting mens jeg egentlig ikke har den energien.. Men har man jobb så må man jo bare. <,,,,<

Er også en mega-distre person og kan veldig lett bli tatt oppmerksomheten fra..

Har ikke regelmessige måltider.. I fritiden så sitter jeg stort sett på dataen. Når jeg ikke er på jobb, så føler jeg at jeg ikke orker noe som helst.

Sliter jeg med jernmangel? Fant ut at kaffe hemmer jernopptaket, og jeg drikker forholdsvis mye kaffe på jobb.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei jeg tror i grunn ikke det jeg heller...

Hva spiser du?

Mat. Spiser egentlig alt mulig. Fisk/kjøtt/poteter/saus/grønnsaker og masse rart.

På jobb, brødskive med salami/agurk eller ost/kokt skinke eller honning. Kommer ann på hva jeg føler for.

Lenke til kommentar

Du sover for lite, kroppen trenger 8 timer med regelmessig søvn.

Takker for et konkret svar.. Alt hjelper. :)

Og vel. Kan vel forsåvidt adde at jeg har et tilfelle av ekstremt korttidsminne. Var en situasjon hvor det var en lastebil som det skulle lastes noe på, så at det var en jekketralle når lastebilen kom (jekketralla tilhørte bilen) så sa jeg til kollegaen min at vi måtte ta ned jekketralla for den tilhørte oss) Da sa han at nei, den var ikke vår. Var så flaut at jeg ikke skjønte hva som skjedde engang... Tenkte på det bildet her da: nothing-to-do-here-template.jpg.scaled500.jpg

Lenke til kommentar

Kan eg fao spørja om kefør du valgte sveise yrke ?

Gjorde egentlig ikke det. Jobber som produksjonsmedarbeider, og det kan forekomme sveising på enkelte jobber. :) Men nå i ettertid så angrer jeg noe inni helvette på at jeg ikke valgte TIP på videregående..

Lenke til kommentar

Eg går Industri teknologi nå. Lærling kontrakt er skrevet og klar til og jobbe. Lika du jobben din og ke sveisa du ?

Liker veldig godt å sveise. :p Nå aner ikke jeg hva du kommer til å sveise, så blir litt vanskelig å svare på det. xd Hva holder bedriften din på med? :p

Lenke til kommentar

Sikkert lurt å få seg litt frisk luft i løpet av dagen, gjerne gå en rolig tur i kveldinga og se hva det kan gjøre. Prøv å få i deg mye væske, det anbefales 2 L vann om dagen, og de kjente 5 om dagen :) Men du bør nok uansett ta deg en tur til legen å måle blodprosent og jern i blodet. Går du til legen og forklarer hvordan du har det, så sjekkes det nok opp i :) Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar

Er du overvektig?

Nei. :p Vil si jeg har nogenlunde normal kroppsbygning.

Sikkert lurt å få seg litt frisk luft i løpet av dagen, gjerne gå en rolig tur i kveldinga og se hva det kan gjøre. Prøv å få i deg mye væske, det anbefales 2 L vann om dagen, og de kjente 5 om dagen :) Men du bør nok uansett ta deg en tur til legen å måle blodprosent og jern i blodet. Går du til legen og forklarer hvordan du har det, så sjekkes det nok opp i :) Håper det ordner seg!

Takk, skal prøve det. :)

Dei sveise røyr som går ut på de syv hav. Men dei laga og mykje andre bygge prosjekt so ventil holdere og mykje undervanns konstrukjsona.

Stilig. Jeg hadde ikke hatt noe imot det. :D Det viktigste er egentlig ergonomi.. Ha god balanse når du sveiser, aldri stå i en ubekvem stilling når du sveiser, da går det utover ryggen selvom du ikke merker det der og da. _Alltid_ bruk sveisemaske, aldri se på sveising uten maske. Veit ikke om du har hatt sveiseblink eller ikke, men jeg har hvertfall hatt det og det er faen ikke digg. :<

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...