Villmink Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Hei. Vurderer å bytte ut min Toshiba Tecra 8500 med noe nyere og krafitgere. Har sett litt på Alienware Area 51 maskinene og lurer derfor på om noen har noen erfaringer med disse. Er det noen som selger de her i Norge? Her er maskinen jeg snakker om: http://www.alienware.com/system_pages/area-51m.aspx Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 er vertfall en butikk i england som selger,du kan bestille derfra og få pakken sendt hjem til deg bare lov meg en ting, ikke velg den grønnfargen!! går for f.eks majestic blue.. tror du finner linken til siden i england på alienware siden som du linket til. EU customers - http://www.alienware.co.uk/ Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Nei den grønnfargen var fæl. Blir nok Standard fargen Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Liten tvil om at Alienware lager fine og kraftige PC'er. Både bærbare og stasjonære. Selv sikler jeg på kabinettet til de stasjonære og en bærbar fra de. Jeg kan nevne noen av bakdelene; Desktop prosessor. "Bare" Radeon 9000. (Geforce Ti4400 er bedre) Ikke norskt tastatur. Kan du leve med dette, så ser jeg ingen grunn til å ikke bestille den. :wink: Lenke til kommentar
Cera Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Det er vel Radeon 9000 som er "standard" på laptopen nå for tiden..? Er det stor forskjell mellom R og G-force? Og hvordan er froskjellen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 er nok stor forskjell på 9000 og ti4400 ja.. så hvis han har et håp om å spille noen spill på den bærbare så burde han ansfakke en med ti4400. Lenke til kommentar
Cera Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Sitat fra din side. grafikkort : 9000 "Dessuten er 3D-grafikkytelsen helt i toppklassen, med en score på over 7000 poeng i 3DMark 2001. Det betyr i praksis at du fint vil kunne spille de seneste spillene, i høy oppløsning og stor detaljrikdom uten fare for hakking eller andre problemer. " Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Sitat fra din side. grafikkort : 9000 "Dessuten er 3D-grafikkytelsen helt i toppklassen, med en score på over 7000 poeng i 3DMark 2001. Det betyr i praksis at du fint vil kunne spille de seneste spillene, i høy oppløsning og stor detaljrikdom uten fare for hakking eller andre problemer. " Du kan sitere så mye du vil, for Geforce 4 Ti4400 til bærbare PC'er er totalt overlegen. Nå vet jeg ikke hvordan Geforce Ti4400 er i forhold til Radeon 9600 og Geforce FX ett-eller-annet som har dukket opp i seneste tid. Men Radeon 9600 på bærbare skal etter testene jeg har sett være en skikkelig killer! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Sitat fra din side. grafikkort : 9000 "Dessuten er 3D-grafikkytelsen helt i toppklassen, med en score på over 7000 poeng i 3DMark 2001. Det betyr i praksis at du fint vil kunne spille de seneste spillene, i høy oppløsning og stor detaljrikdom uten fare for hakking eller andre problemer. " Du kan sitere så mye du vil, for Geforce 4 Ti4400 til bærbare PC'er er totalt overlegen. Nå vet jeg ikke hvordan Geforce Ti4400 er i forhold til Radeon 9600 og Geforce FX ett-eller-annet som har dukket opp i seneste tid. Men Radeon 9600 på bærbare skal etter testene jeg har sett være en skikkelig killer! hvilke bærbare maskiner kommer med 9600 ? skal anskaffe meg bærbar snart, og en med 9600 hadde ikke vært så dumt Lenke til kommentar
zaico Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Sitat fra din side. grafikkort : 9000 "Dessuten er 3D-grafikkytelsen helt i toppklassen, med en score på over 7000 poeng i 3DMark 2001. Det betyr i praksis at du fint vil kunne spille de seneste spillene, i høy oppløsning og stor detaljrikdom uten fare for hakking eller andre problemer. " Du kan sitere så mye du vil, for Geforce 4 Ti4400 til bærbare PC'er er totalt overlegen. Nå vet jeg ikke hvordan Geforce Ti4400 er i forhold til Radeon 9600 og Geforce FX ett-eller-annet som har dukket opp i seneste tid. Men Radeon 9600 på bærbare skal etter testene jeg har sett være en skikkelig killer! hvilke bærbare maskiner kommer med 9600 ? skal anskaffe meg bærbar snart, og en med 9600 hadde ikke vært så dumt Det finnes ikke ti4400 til bærbare maskiner, "bare" ti 4200 og det er killer, yter 30-40% bedre enn radeon9000, men nå er fx5600 og radeon 9600 også kommer, disse ligger sånn ca på niva med ti4200.. eller geforce 4200 go som det egentlig heter.. ville kanskje heller sett på en dell inspiron8600 istenfor den alienware maskina.. Når det gjelder 3d ytelse er vell den nye toshibaen og dell inspiron8600 de beste.. Om du søker litt i forumet har jeg linket til diverse tester med disse 3 kortene innblandet, og ble litt forbauset selv da jeg så at det er geforce 4 4200 go som "eiier" i 3dmark01se vertfall Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 hvilke bærbare maskiner kommer med 9600 ?skal anskaffe meg bærbar snart, og en med 9600 hadde ikke vært så dumt En norsk produsert en. Ikke Zepto. Så test av den. Rå ytelse. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Takk for mange bra svar. Om jeg har 90 eller 110 fps i spill spiller ikke så stor rolle, da jeg uansett kommer til å primært bruke min kraftigste stasjonære til å spille på. Derimot 2d og tv ut kunne jeg tenkt meg å ha best mulig, og også lyden er viktig. Engelsk tastatur var noe jeg hadde glemt å ta med i beregningen, og da jeg skal skrive endel og er vant til norske taster er dette noe jeg må ha. Design har også har også litt betydning for meg og var noe av det jeg falt for ved Alienware maskinen. Snakker ikke om den grønne utgaven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå