Fixature Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Hei, da jeg skulle starte pcn en morgen uten og gjør noe som helst kommer denne meldingen opp: a disk read error occuured og så står det ctrl+alt+del to restart og da jeg restarter kommer jeg på den samme errormeldingen ;( noen som vet hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Kan være alt fra defekt harddisk, defekte kabler, løse kabler osv til defekte filer og innstillinger (i bl.a bios). Er harddisken gammel, har du fått noe forvarsel (støy, varsler osv), er den stasjonær slik at du kan bytte kabler og tilkoblinger, har du gjort noe på pc før du slo den av? Selv om den leverers inn pleier de ta en recovery så du kan jo forsøke det selv og se om disken kommer opp i det hele tatt. Er pc relativt ny kan du reklamere på den. Lenke til kommentar
Fixature Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 Kan være alt fra defekt harddisk, defekte kabler, løse kabler osv til defekte filer og innstillinger (i bl.a bios). Er harddisken gammel, har du fått noe forvarsel (støy, varsler osv), er den stasjonær slik at du kan bytte kabler og tilkoblinger, har du gjort noe på pc før du slo den av? Selv om den leverers inn pleier de ta en recovery så du kan jo forsøke det selv og se om disken kommer opp i det hele tatt. Er pc relativt ny kan du reklamere på den. Pcn min er ganske ny, bygde en pc til 15000 og plutselig skjedde det, men komplett har garanti så kan sende inn de til og få en ny gratis tilbake, men da mister jeg veldig mye viktig innhold;( Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Du kan teste disken selv med diskprodusentens egen testsoftware. Det behøver ikke være en fysisk feil på disken din. Lenke til kommentar
Fixature Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Du kan teste disken selv med diskprodusentens egen testsoftware. Det behøver ikke være en fysisk feil på disken din. Takktakk, nå har jeg sendt den inn til komplett så skal de se hva de kan gjøre, og jeg får ny gratis hardisk hvis den andre ikke går an og fikse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå