Gå til innhold

video kassett vs dvd-ram/r/rw

div_

Anbefalte innlegg

antageligvis blant de rareste spørsmål men la gå.......

Vet noen hvor mye et 4 timers videobånd hadde kunnet lagret, om det kunne lagres digitalt/data på det (uten tanke på kvalitet men plass)

(tenker bare på at du kan lagre 6-8 timer video på en 4,7gb dvd-+r/rw/ram plate

max kvalitet= 1time pr plate

min kvalitet= 6-8timer pr plate

6 el 8 timer er er forskjellen på den nyeste modellen og modellen før....

behøver ikke nevne merke, er kun 3 på markedet så langt

vet det er dumt spørsmål, tenker bare på hvor mye det svarer seg å komprimere eller ikke under opptak...med tanke på om du vil beholde eller slette opptak....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ta å søk litt etter informasjon om D-VHS og D-Theater, ett nytt film format som ble lansert i statene i fjor, disse bruke noe som tilsvarer VHS kassetter, og lagrer hele filmer i High-Definition formatet. Hvis jeg ikke husker feil så trener men +/- 20 MB i sekunded for å levere ett HD bilde, men jeg tror den høyeste grensen ligger rundt 30MB (D-theater er best, men støtter også D-VHS). sjekk litt på www.widescreenreview.com

Når man tenker på en vanlig DVD film, så er maks overføring 10 MB i sekundet. Så kapasiteten på en VHS kassett er mye større. Men husk at VHS kassetter kommer i mange forskjellige størrelser, hvor den største er 300 minutter i SP (5 timer), Så jeg tipper at du fil få plass til mange GB der.

Du kan også søke etter back-up lagringsmedier, der bruker mange noe som ligner en kassett, ligner på størrelsen mer på en vanligkassett, men har ett litt breiere bånd, men disse kommer i mange forskjellige størrelser. Slike back-up medier brukes ofte av firmaer som tar jevnlig back-up, har selv sett at de har egene kassetter for hver dag. Men jeg vet ikke hvordan info de lagrer. Jeg tror National Theatret bruker de til backup av billett systemet sitt.

Søk litt på nett butikkene så kommer det sikkert frem noe om kapasiteten på disse, som er ganske stor.

Edit: skjekket på komplett, og de kassettene de har der (under lagring/medier så har de en kapasitet fra 4 til 200 GB, og de er mye mindre enn en VHS kassett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...