Gå til innhold

Hater Skjegg! Hvordan unngå?


Anbefalte innlegg

Er 19 år, og virker som jeg har testosteronnivå. Har blitt jævla lei skjegget nå. Det vokser jævlig fort opp igjen, og ansiktet kan svartne allerede noen timer etter barberingen. Begynner virkelig å bli lei og føler meg som en pensjonist. Kan ikke barbere daglig heller, ettersom jeg har myk hud, og det blør lett.

 

Er det noe jeg kan gjøre for å minske veksten? Et eller annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du begynner å blø av å barbere deg så gjør du noe galt. Bruk et godt skum eller gel og bytt ut høvelen før den sløves. En sløv høvel og for mye friksjon er det som skaper kutt.

 

Husk også å barbere MED skjeggveksten... og du er mann, ikke pensjonist. ;)

 

Bruker fusion proglide. Grunnen til at jeg blør er fordi huden blir tynn, og det blir nesten umulig å barbere vekk alt. Jeg barberer nedover, oppover, og til og med sideveis. Det går bare ikke :(

Lenke til kommentar

Kjøp deg en skikkelig høvel, type safety razor. Sammen med en god barbersåpe og en kost burde dette gjøre susen etter litt trening. Gitt at du er villig til å legge inn tiden det krever; jeg har alt som skal til for en tipp topp manuell barbering, men har en tendens til å ende opp med å bruke barbermaskinen ... Uansett – moderne Gilette-skrammel kan det være greit å holde litt avstand fra.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Brenn håret bort eller fjern huden din! Tror du vi kan trylle?

Er du morsom nå?

Jeg spør om noe som er viktig for meg, har du ikke et relevant svar, la vær!

 

Det var et relevant svar. Det virker bare ut som du forventer at vi skal fortelle deg en mirakelkur. Som jeg sa så er barbermaskin den beste utveien for deg, men resultatet blir ikke like godt som barbering med høvel.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke problemet jeg heller... bruk maskin. Hver dag om det trengs.

 

EDIT: Personlig synes jeg det er fint med en maskin som ikke klipper helt inn. Liker ikke at det blir babymykt, og virker som om porene lettere blir infisert og hårrøttene vokser feil vei når man tar det helt inn.

Endret av Runinho
Lenke til kommentar

Er 19 år, og virker som jeg har testosteronnivå. Har blitt jævla lei skjegget nå. Det vokser jævlig fort opp igjen, og ansiktet kan svartne allerede noen timer etter barberingen. Begynner virkelig å bli lei og føler meg som en pensjonist. Kan ikke barbere daglig heller, ettersom jeg har myk hud, og det blør lett.

 

Er det noe jeg kan gjøre for å minske veksten? Et eller annet?

Kult at du har testosteronnivå. Jeg tror jeg har statistikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...