Gå til innhold

Walther P22 som første pistol?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med mindre du konkurrerer kan du ha èn 22 og da er det bortkastet med en P22.

22 er den man bruker til å bli god til å skyte , og da kaste bort kvota si på en sånn blir feil i mine øyne med mindre du skal skyte på blikkbokser ute.

Selv bruker jeg en hammerli sp20 på min 22-kvote.

Du må jo egentlig konkurrere for å kunne ha en pistol også

Lenke til kommentar

Med mindre du konkurrerer kan du ha èn 22 og da er det bortkastet med en P22.

22 er den man bruker til å bli god til å skyte , og da kaste bort kvota si på en sånn blir feil i mine øyne med mindre du skal skyte på blikkbokser ute.

Selv bruker jeg en hammerli sp20 på min 22-kvote.

Du må jo egentlig konkurrere for å kunne ha en pistol også

Er enig i ditt første avsnitt. Billig opptrening og lettere å få en god rutine i skuddøyblikket, med en slik patron.

Men det er vel fremdeles ikke noe krav om, at en må konkurere! Det holder at en kan dokumentere aktiv trening!

Lenke til kommentar

Du kaster ikke bort en plass på "kvota." P22 er en liten pistol og går under "spesialpistol" klassen.

Du kan ha en større .22lr pistol i tillegg, da den går under "finpistol"

P22 som eneste førstevåpen vil jeg ikke anbefale, da det er meget vanskelig å skyte små pistoler. Anbefaler sterkt å kjøpe en større "finpistol" med en gang i tillegg. Hämmmerli lager fine konkurransevåpen, har selv en 280. Vil du heller han en billigere "normal" pistol, bør du se på Ruger Mk2/3 eller Browning Buckmark.

P22 er en ypperlig pistol til spesialklassen, men krever å bli pussa etter hver gang. (magasiner også) Og sørg for at pistolen er en nyere modell, 2007+ for å slippe barnesykdommer. Årsmodell er merket på pipen, AA, AB, AC = 2000, 2001, 2002 osv.

Har selv "fyllt" en feltløype, og tatt KM gull med Walther P22.

Lenke til kommentar

Alt blir jo relativt, det er flere som kjøper en x esse siden den er billig og siden vil de ha en P22 i spesial, men får det ikke pga x esse akkuratt passer i kassa osv.

Skal man ha flere pistoler må man søke i rett rekkefølge og passe på at alle våpen har unike trekk som kun egner seg i sin klasse.

Så svaret her blir egentlig det jeg ikke tenkte på, kjøp den men søk i spesialklassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...