Gå til innhold

Trenger hjelp for å slette programmer jeg ikke trenger på Imac!

Kalp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sletting av programmer i OS X kan ofte være litt mer stress enn i Windows, siden det ikke nødvendigvis er en egen uninstaller for programmene.

Hvis programmet du vil slette har en egen uninstaller, så er egentlig saken grei.

Dersom ikke, så må du i tillegg til å slette selve appen fra applications-folderen ofte slette filer som ligger i andre mapper på harddisken. Dette er forskjellig fra program til program.

Selv så sletta jeg Logic en gang, og da måtte jeg inn og fysisk slette filer fra sju forskjellige mapper... Huff!

Ofte så finner du ting å fjerne i folderen som heter "Application Support".

Lenke til kommentar

Du kan bruke ett program som heter AppCleaner. Du drar hovedfila over i vinduet til AppCleaner, så finner den resten av filene, så er det bare å slette.

- Mortis

Søke bare AppCleaner for mac på google og laste den ned da ?

Lenke til kommentar

Sletting av programmer i OS X kan ofte være litt mer stress enn i Windows, siden det ikke nødvendigvis er en egen uninstaller for programmene.

Hvis programmet du vil slette har en egen uninstaller, så er egentlig saken grei.

Dersom ikke, så må du i tillegg til å slette selve appen fra applications-folderen ofte slette filer som ligger i andre mapper på harddisken. Dette er forskjellig fra program til program.

Selv så sletta jeg Logic en gang, og da måtte jeg inn og fysisk slette filer fra sju forskjellige mapper... Huff!

Ofte så finner du ting å fjerne i folderen som heter "Application Support".

jeg prøvde det du sa:) Det står at jeg kan flytte den til papirkurven, så tar jeg tøm papirkurven bare. Da blir programmet slettet ikke sant ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...