TheHawk Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Hvor kraftig blinker det når man blir tatt? Kom et svakt blink på meg.... Begge boksene tar bilde av alle bilene som passerer. Dette oppleves som et lite rødt glimt. Dette betyr ikke at du blir tatt, men at du er registrert. Der i mot hvis det gule lyset ca 50 meter etter siste boks blinker på deg er du blitt tatt i å kjøre for fort. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Begge boksene tar bilde av alle bilene som passerer. Dette oppleves som et lite rødt glimt. Dette betyr ikke at du blir tatt, men at du er registrert. Der i mot hvis det gule lyset ca 50 meter etter siste boks blinker på deg er du blitt tatt i å kjøre for fort. Puhh, ja da er jeg reddet ! Kjipt å ikke gå i pluss på jobb-tur! Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Regner da med at du også vet at det blir varme bremser av det og?! Når man bremser på girene blir ikke bremsene varme. Da er det motoren som jobber med å holde farten og bremsene er ikke inne i bildet. Om jeg tar feil her så tar jeg gjerne i mot en grundig forklaring. Er bakken bratt nok til at retarderen på lastebiler/busser ikke er effektiv nok og man må passe farten pga gjennomsnittsmålingen er det faktisk en fare for at bremsene blir glasserte, men dette regner jeg med at Vegvesenet har tatt høyde for. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå