Gå til innhold

Game On 2.0 - utstilling

Anbefalte innlegg

For dere som bor i Sandnes/Stavanger-området, så er det nå en utstilling på KinoKino (gamle kinobygget i Sandnes) som heter Game On 2.0. Det er en forholdsvis stor utstilling som viser spill fra 60-tallet til i dag. Det er over hualtfra ndre ulike konsoller og spill som folk kan prøve, alt fra original Ping Pong og Atari fra 1979 til WoW og Halo 2 multispiller. Det vil også være ulike typer foredrag om spill og kultur.

Her er programmet: KinoKino - Game On 2.0

Wikipedia-artikkel: Game On

Jeg var der i dag (det var gratis under åpningen), og ble ganske imponert. De har samlet mange ulike konsoller og spilltyper fra de siste tiårene, og det er langtfra de nye spillene som dominerer. Det var også interessant og se at de fleste besøkende (den timen jeg var der) var familier med barn og voksne folk, tenåringene (som man skulle tro var den stereoptyiske spiller) var i mindretall.

Anbefales til alle som er spillinteresserte.

Endret av Tabris
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg bor i Oslo og har et par veldig spillinteresserte venner som jobber i spillbransjen. Jeg tenkte kanskje å ta dem med ned til Sandnes ettersom jeg får billige flybilletter fra jobben, men den eneste muligheten jeg har er en av de to siste dagene av utstillingen.

Det jeg lurer på er om noen som har vært der som vil si at det er verdt å reise helt fra Oslo for å se det? Det blir vel til at vi kommer ditt på morgenen, ser utstillingen, spiser middag et sted i byen og drar tilbake til Oslo, så det er jo greit om utstillingen faktisk tilbyr nok til å være der noen timer.

Alt av tilbakemeldinger tas hjertelig imot :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei,

Jo det er verdt det om du er interessert i spilling. De har egen Minecraft avdeling som viser hva folk har bygget i spillet deres diden åpningen og var veldig imponert over dette.

De har også en del gamle spill som kan spilles både på konsoll og arcade, samt de har en del gamle konsoller jeg aldri hadde vært borti tidligere som neo geo og intellivision osv. Pong på projektor er også genialt i seg selv.

De har også en avdeling hvor du kan spille spill basert på "nye måter å spille på" som er alt fra Dance dance revolution med dansematte til pong styrt med pannen (benytter muskelene i pannen til å styre med). Det er også virtual reality hvor du går rundt i en slags kule med briller og pistol (ble kvalm men var kult å teste).

Men du må være over gjennomsnittet interessert for å reise helt fra Oslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...