Howard Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Athlon XP til Socket 754? Det går rykter om at Athlon XP skal migrere til Socket 754-formatet, i form av modellene med kodenavn "Paris" og "Victoria". Les saken her. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Hmm,var det noen som sa at Intel tvang sine kunder over på nye brikksett :-? :-? :-? Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Var det ikke slik at integrert minnekontroller kunne være en bakdel ifølge Corsair? Blir spennende å se tester på dette. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Hmm,var det noen som sa at Intel tvang sine kunder over på nye brikksett :-? :-? :-? En ting er når det kommer en helt ny CPU-artitektur (K7 vs K8 ), en annen ting er når det kommer nye brikkesett til en eksisterende CPU... Videre når det som skal støtte en ting ikke gjør det når alt kommer til alt. Skjønner ikke hvorfor du må komme med slikt tull hele tiden... Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Det er vel bare bra at det blir en standar så kan alle konsentrere seg standaren og ikke masse annet i tillegg. Dette vil vel före til större konkurranse blandt produsentene og billigere produkter til oss. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Hmm,var det noen som sa at Intel tvang sine kunder over på nye brikksett :-? :-? :-? En ting er når det kommer en helt ny CPU-artitektur (K7 vs K8 ), en annen ting er når det kommer nye brikkesett til en eksisterende CPU... Videre når det som skal støtte en ting ikke gjør det når alt kommer til alt. Skjønner ikke hvorfor du må komme med slikt tull hele tiden... oj,noen som er hårsår her :o Det de gjør er jo å tvinge frem en ny socet til erstatning for socet A, det vil si at alle som i dag har socet A må ha nytt hk ved oppgradering dette er jo det samme som skjer med Intel, selv om amd har annonsert dette før det kommer. Det pussige er at det er så grusomt når Intel gjør dette,men helt ok når amd setter igang. Det er vel ikke nytt brikkesett til en eksisterende cpu, men at det eksisterende brikksettet ikke støtter kommende cpu ? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Hmm,var det noen som sa at Intel tvang sine kunder over på nye brikksett :-? :-? :-? MM, for Socket A har jo ikke vart noen år nå. Intelfavoriseringen din blir noen ganger bare for dum å høre på. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Hmm,var det noen som sa at Intel tvang sine kunder over på nye brikksett :-? :-? :-? MM, for Socket A har jo ikke vart noen år nå. Intelfavoriseringen din blir noen ganger bare for dum å høre på. Ja,slike argumenter har jeg hørt før, jeg liker Intel best det legger jeg heller ikke skjul på selv om jeg har hatt amd over dobbelt så lenge. Jeg prøver å sette ting litt på spisse for er det erlig talt ikke det samme dem gjør begge to, nemmelig å forandre standaren for å tvinge oss forbrukere til å kjøpe nytt. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Hmm,var det noen som sa at Intel tvang sine kunder over på nye brikksett :-? :-? :-? MM, for Socket A har jo ikke vart noen år nå. Intelfavoriseringen din blir noen ganger bare for dum å høre på. Ja,slike argumenter har jeg hørt før, jeg liker Intel best det legger jeg heller ikke skjul på selv om jeg har hatt amd over dobbelt så lenge. Jeg prøver å sette ting litt på spisse for er det erlig talt ikke det samme dem gjør begge to, nemmelig å forandre standaren for å tvinge oss forbrukere til å kjøpe nytt. Stort sett så synes jeg du klarer å sette ting på spissen på en mer eller mindre god måte, men denne gangen bommer du stort. Nye Atlon XP er jo en totalt ny prosessor med en helt annen arkitektur med integrert minnekontroller, og er i praksis en Athlon 64. Hvis det er galt å gå over til en ny socket etter at man i lange tider har sagt at Athlon XP3200 kommer til å være den siste i rekken lurer jeg på hva som ville være riktig å gjøre i dine øyne - stoppe utviklingen på AMD-platformen? Hvis vi skal trekke paralellene til Intel som du her gjør så er det ganske åpenbart en vesensforskjell, og det vet jeg at du er smart nok til å se. Når det gjelder det å være hårsår synes jeg personlig det er du som virker hårsår i dette tilfellet som på død og liv skal rakke ned på AMD. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Stort sett så synes jeg du klarer å sette ting på spissen på en mer eller mindre god måte, men denne gangen bommer du stort. Nye Atlon XP er jo en totalt ny prosessor med en helt annen arkitektur med integrert minnekontroller, og er i praksis en Athlon 64. Hvis det er galt å gå over til en ny socket etter at man i lange tider har sagt at Athlon XP3200 enig i dine fakta skulle jeg bare si, men det med ny socket er vel for å standardisere den nye socketen, noe som ikke gjør meg noe og heller ikke mange andre siden prisen på de kraftigste amd cpuene er skyhøye. er jo på tide med noe nytt, socket A begynner jo å dra på årene Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Hmm,var det noen som sa at Intel tvang sine kunder over på nye brikksett :-? :-? :-? MM, for Socket A har jo ikke vart noen år nå. Intelfavoriseringen din blir noen ganger bare for dum å høre på. Ja,slike argumenter har jeg hørt før, jeg liker Intel best det legger jeg heller ikke skjul på selv om jeg har hatt amd over dobbelt så lenge. Jeg prøver å sette ting litt på spisse for er det erlig talt ikke det samme dem gjør begge to, nemmelig å forandre standaren for å tvinge oss forbrukere til å kjøpe nytt. Stort sett så synes jeg du klarer å sette ting på spissen på en mer eller mindre god måte, men denne gangen bommer du stort. Nye Atlon XP er jo en totalt ny prosessor med en helt annen arkitektur med integrert minnekontroller, og er i praksis en Athlon 64. Hvis det er galt å gå over til en ny socket etter at man i lange tider har sagt at Athlon XP3200 kommer til å være den siste i rekken lurer jeg på hva som ville være riktig å gjøre i dine øyne - stoppe utviklingen på AMD-platformen? Hvis vi skal trekke paralellene til Intel som du her gjør så er det ganske åpenbart en vesensforskjell, og det vet jeg at du er smart nok til å se. Når det gjelder det å være hårsår synes jeg personlig det er du som virker hårsår i dette tilfellet som på død og liv skal rakke ned på AMD. Muli jeg har bommet her,men jeg har forstått det slik at det kommer forskjellige brikksett til de forskjellige typene av athlon ? tar jeg feil her? Jeg er ikke inntresert i at utviklingen skal stoppe opp og at Intel har gjort en bommert ang det mye omtalyte brikksettet er vi enig om ,men det er vel heller ikke verdens undergang, men det får jo "amd fanatikerne" det til. Jeg er heller ikke hårsår eller ute etter å rakke ned på amd, som sagt tidligere har jeg en amd maskin og er i startgropen til å bygge en med en xp 2500+, samtidig gleder jeg meg stort til athlon skal komme på markede og falle litt i pris for da skal den også inn under pulten min. Jeg har med hensikt kjørt en litt "aggresiv" Intelholdning i en del innlegg dette fordi det er nesten umulig å diskutere en ting eller antyde noe til fordel Intel uten at det blir spetakkel i amd leiren. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Muli jeg har bommet her,men jeg har forstått det slik at det kommer forskjellige brikksett til de forskjellige typene av athlon ? tar jeg feil her?Jeg er ikke inntresert i at utviklingen skal stoppe opp og at Intel har gjort en bommert ang det mye omtalyte brikksettet er vi enig om ,men det er vel heller ikke verdens undergang, men det får jo "amd fanatikerne" det til. Jeg er heller ikke hårsår eller ute etter å rakke ned på amd, som sagt tidligere har jeg en amd maskin og er i startgropen til å bygge en med en xp 2500+, samtidig gleder jeg meg stort til athlon skal komme på markede og falle litt i pris for da skal den også inn under pulten min. Jeg har med hensikt kjørt en litt "aggresiv" Intelholdning i en del innlegg dette fordi det er nesten umulig å diskutere en ting eller antyde noe til fordel Intel uten at det blir spetakkel i amd leiren. Det kommer forskjellige brikkesett ja. På omtrent samme måte som at P4 Xeon har et annet brikkesett og socket enn P4 til tross for at de er praktisk talt identiske. Jeg er egentlig ikke så veldig interessert i hva slags PC du har planer om å bygge, det er holdningene du ytrer som til tider bekymrer litt. At du er Intel-fan synes jeg er helt greit, og du må gjerne få argumentere om fordelene til Intel til du ønsker, men det må skje innenfor det som er seriøst. Å klage på at AMD kommer med en ny socket for sin splitter nye revolusjonerende arkitektur er rett og slett bare for dumt, og særlig når du forsvarer uttalesen med at Intel blir disset fordi de har gått ut og sagt at deres gamle chipsett vil støtte Prescott når de i et år har visst at det ikke er sant. At det er mange her på forumet som går i forsvarsstilling når deres favoritt-merke blir angrepet er det liten tvil om, og det skjer fra begge sider, og er ofte svært lite konstruktivt - men her er ikke du et unntak, til tross for at du sier at du skal bygge en XP2500-maskin, for anngrepene dine på AMD er tidvis kraftige samtidig som du forsvarer Intel. Hvis du lurer på mitt ståsted i debatten henviser jeg til mitt innlegg i denne tråden (midt nede på siden der du har svart etterpå). Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Muli jeg har bommet her,men jeg har forstått det slik at det kommer forskjellige brikksett til de forskjellige typene av athlon ? tar jeg feil her?Jeg er ikke inntresert i at utviklingen skal stoppe opp og at Intel har gjort en bommert ang det mye omtalyte brikksettet er vi enig om ,men det er vel heller ikke verdens undergang, men det får jo "amd fanatikerne" det til. Jeg er heller ikke hårsår eller ute etter å rakke ned på amd, som sagt tidligere har jeg en amd maskin og er i startgropen til å bygge en med en xp 2500+, samtidig gleder jeg meg stort til athlon skal komme på markede og falle litt i pris for da skal den også inn under pulten min. Jeg har med hensikt kjørt en litt "aggresiv" Intelholdning i en del innlegg dette fordi det er nesten umulig å diskutere en ting eller antyde noe til fordel Intel uten at det blir spetakkel i amd leiren. Det kommer forskjellige brikkesett ja. På omtrent samme måte som at P4 Xeon har et annet brikkesett og socket enn P4 til tross for at de er praktisk talt identiske. Jeg er egentlig ikke så veldig interessert i hva slags PC du har planer om å bygge, det er holdningene du ytrer som til tider bekymrer litt. At du er Intel-fan synes jeg er helt greit, og du må gjerne få argumentere om fordelene til Intel til du ønsker, men det må skje innenfor det som er seriøst. Å klage på at AMD kommer med en ny socket for sin splitter nye revolusjonerende arkitektur er rett og slett bare for dumt, og særlig når du forsvarer uttalesen med at Intel blir disset fordi de har gått ut og sagt at deres gamle chipsett vil støtte Prescott når de i et år har visst at det ikke er sant. At det er mange her på forumet som går i forsvarsstilling når deres favoritt-merke blir angrepet er det liten tvil om, og det skjer fra begge sider, og er ofte svært lite konstruktivt - men her er ikke du et unntak, til tross for at du sier at du skal bygge en XP2500-maskin, for anngrepene dine på AMD er tidvis kraftige samtidig som du forsvarer Intel. Hvis du lurer på mitt ståsted i debatten henviser jeg til mitt innlegg i denne tråden (midt nede på siden der du har svart etterpå). Vel nå klager ikke jeg på at amd kommer med et nytt brikksett, men at de kommer med flere brikksett der det hadde holdt med et. Dvs at de gjør akkurat det samme som Intel har gjordt, men nå er det plutselig ok :o . Jeg regner meg ikke som et unntak som du sier, og hviss mine holdninger bekymrer deg så er jo det synd men jeg kan desverre ikke skifte holdning bare for å tilfredstille andre. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 AMD har hatt 5 sockets(det er med socket 940 og 754, jeg teller da også med socket 5 og som var rundt 486 tidene.) og 1 slot i løpet av årene. Kan ikke si det er så veldig mye i forhold til Intel som har hatt 7 sockets og 2 slot.. AMD er da ikke i nærheten av Intel når det gjelder antall platformer. I tillegg har socket A vart mye lenger enn noen av socketene til Intel. Intel har også kommet med nye platformer med jevne mellom for å raske med seg litt mer lenger, mens AMD har utnyttet platformene mye mer. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 AMD har hatt 5 sockets(det er med socket 940 og 754, jeg teller da også med socket 5 og som var rundt 486 tidene.) og 1 slot i løpet av årene. Kan ikke si det er så veldig mye i forhold til Intel som har hatt 7 sockets og 2 slot..AMD er da ikke i nærheten av Intel når det gjelder antall platformer. I tillegg har socket A vart mye lenger enn noen av socketene til Intel. Intel har også kommet med nye platformer med jevne mellom for å raske med seg litt mer lenger, mens AMD har utnyttet platformene mye mer. Yes, enig der men det er ikke det som jeg prøver å få frem men Intel har fått og får fortsatt kritikk for at de har for mange plattformer, men nå er amd plutselig på tur å gjøre det samme og da er det liksom helt greit :o Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Muli jeg har bommet her,men jeg har forstått det slik at det kommer forskjellige brikksett til de forskjellige typene av athlon ? tar jeg feil her?Jeg er ikke inntresert i at utviklingen skal stoppe opp og at Intel har gjort en bommert ang det mye omtalyte brikksettet er vi enig om ,men det er vel heller ikke verdens undergang, men det får jo "amd fanatikerne" det til. Jeg er heller ikke hårsår eller ute etter å rakke ned på amd, som sagt tidligere har jeg en amd maskin og er i startgropen til å bygge en med en xp 2500+, samtidig gleder jeg meg stort til athlon skal komme på markede og falle litt i pris for da skal den også inn under pulten min. Jeg har med hensikt kjørt en litt "aggresiv" Intelholdning i en del innlegg dette fordi det er nesten umulig å diskutere en ting eller antyde noe til fordel Intel uten at det blir spetakkel i amd leiren. Det kommer forskjellige brikkesett ja. På omtrent samme måte som at P4 Xeon har et annet brikkesett og socket enn P4 til tross for at de er praktisk talt identiske. Jeg er egentlig ikke så veldig interessert i hva slags PC du har planer om å bygge, det er holdningene du ytrer som til tider bekymrer litt. At du er Intel-fan synes jeg er helt greit, og du må gjerne få argumentere om fordelene til Intel til du ønsker, men det må skje innenfor det som er seriøst. Å klage på at AMD kommer med en ny socket for sin splitter nye revolusjonerende arkitektur er rett og slett bare for dumt, og særlig når du forsvarer uttalesen med at Intel blir disset fordi de har gått ut og sagt at deres gamle chipsett vil støtte Prescott når de i et år har visst at det ikke er sant. At det er mange her på forumet som går i forsvarsstilling når deres favoritt-merke blir angrepet er det liten tvil om, og det skjer fra begge sider, og er ofte svært lite konstruktivt - men her er ikke du et unntak, til tross for at du sier at du skal bygge en XP2500-maskin, for anngrepene dine på AMD er tidvis kraftige samtidig som du forsvarer Intel. Hvis du lurer på mitt ståsted i debatten henviser jeg til mitt innlegg i denne tråden (midt nede på siden der du har svart etterpå). Vel nå klager ikke jeg på at amd kommer med et nytt brikksett, men at de kommer med flere brikksett der det hadde holdt med et. Dvs at de gjør akkurat det samme som Intel har gjordt, men nå er det plutselig ok :o . Jeg regner meg ikke som et unntak som du sier, og hviss mine holdninger bekymrer deg så er jo det synd men jeg kan desverre ikke skifte holdning bare for å tilfredstille andre. Hva har de forskjellige brikkesettene med AMD å gjøre? Det er jo nVIDIA og VIA som konkurere om kundene, så det var et utrolig dårlig argument. Mens Intel lager de fleste brikkesettene selv, med noen få unntak av noen SiS brikkesett. Det vil jo si at Intel selv mer eller mindre kan styre hvilke prosessore brikkesettene støtter. AMD lager forresten ikke brikkesett selv, med unntakk av dual. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Muli jeg har bommet her,men jeg har forstått det slik at det kommer forskjellige brikksett til de forskjellige typene av athlon ? tar jeg feil her?Jeg er ikke inntresert i at utviklingen skal stoppe opp og at Intel har gjort en bommert ang det mye omtalyte brikksettet er vi enig om ,men det er vel heller ikke verdens undergang, men det får jo "amd fanatikerne" det til. Jeg er heller ikke hårsår eller ute etter å rakke ned på amd, som sagt tidligere har jeg en amd maskin og er i startgropen til å bygge en med en xp 2500+, samtidig gleder jeg meg stort til athlon skal komme på markede og falle litt i pris for da skal den også inn under pulten min. Jeg har med hensikt kjørt en litt "aggresiv" Intelholdning i en del innlegg dette fordi det er nesten umulig å diskutere en ting eller antyde noe til fordel Intel uten at det blir spetakkel i amd leiren. Det kommer forskjellige brikkesett ja. På omtrent samme måte som at P4 Xeon har et annet brikkesett og socket enn P4 til tross for at de er praktisk talt identiske. Jeg er egentlig ikke så veldig interessert i hva slags PC du har planer om å bygge, det er holdningene du ytrer som til tider bekymrer litt. At du er Intel-fan synes jeg er helt greit, og du må gjerne få argumentere om fordelene til Intel til du ønsker, men det må skje innenfor det som er seriøst. Å klage på at AMD kommer med en ny socket for sin splitter nye revolusjonerende arkitektur er rett og slett bare for dumt, og særlig når du forsvarer uttalesen med at Intel blir disset fordi de har gått ut og sagt at deres gamle chipsett vil støtte Prescott når de i et år har visst at det ikke er sant. At det er mange her på forumet som går i forsvarsstilling når deres favoritt-merke blir angrepet er det liten tvil om, og det skjer fra begge sider, og er ofte svært lite konstruktivt - men her er ikke du et unntak, til tross for at du sier at du skal bygge en XP2500-maskin, for anngrepene dine på AMD er tidvis kraftige samtidig som du forsvarer Intel. Hvis du lurer på mitt ståsted i debatten henviser jeg til mitt innlegg i denne tråden (midt nede på siden der du har svart etterpå). Vel nå klager ikke jeg på at amd kommer med et nytt brikksett, men at de kommer med flere brikksett der det hadde holdt med et. Dvs at de gjør akkurat det samme som Intel har gjordt, men nå er det plutselig ok :o . Jeg regner meg ikke som et unntak som du sier, og hviss mine holdninger bekymrer deg så er jo det synd men jeg kan desverre ikke skifte holdning bare for å tilfredstille andre. Hva har de forskjellige brikkesettene med AMD å gjøre? Det er jo nVIDIA og VIA som konkurere om kundene, så det var et utrolig dårlig argument. Mens Intel lager de fleste brikkesettene selv, med noen få unntak av noen SiS brikkesett. Det vil jo si at Intel selv mer eller mindre kan styre hvilke prosessore brikkesettene støtter. AMD lager forresten ikke brikkesett selv, med unntakk av dual. Okei så sier vi det da, men de kommer jo med nye socet nå og dem er det flere av, er virkelig det nødvendig? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 AMD har hatt 5 sockets(det er med socket 940 og 754, jeg teller da også med socket 5 og som var rundt 486 tidene.) og 1 slot i løpet av årene. Kan ikke si det er så veldig mye i forhold til Intel som har hatt 7 sockets og 2 slot..AMD er da ikke i nærheten av Intel når det gjelder antall platformer. I tillegg har socket A vart mye lenger enn noen av socketene til Intel. Intel har også kommet med nye platformer med jevne mellom for å raske med seg litt mer lenger, mens AMD har utnyttet platformene mye mer. Yes, enig der men det er ikke det som jeg prøver å få frem men Intel har fått og får fortsatt kritikk for at de har for mange plattformer, men nå er amd plutselig på tur å gjøre det samme og da er det liksom helt greit :o Det er fordi Intel har byttet så ofte. At AMD skulle endre platform er ikke akkurat en nyhet. Intel har i tillegg byttet midt i en prosessorserie, så er det rart de får kritikk? Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 AMD har hatt 5 sockets(det er med socket 940 og 754, jeg teller da også med socket 5 og som var rundt 486 tidene.) og 1 slot i løpet av årene. Kan ikke si det er så veldig mye i forhold til Intel som har hatt 7 sockets og 2 slot..AMD er da ikke i nærheten av Intel når det gjelder antall platformer. I tillegg har socket A vart mye lenger enn noen av socketene til Intel. Intel har også kommet med nye platformer med jevne mellom for å raske med seg litt mer lenger, mens AMD har utnyttet platformene mye mer. men så har da intel hvert mye lengre på markede en amd da så det er ikke så rart at de har had flere platformer. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Okei så sier vi det da, men de kommer jo med nye socet nå og dem er det flere av, er virkelig det nødvendig? Socket A er jo utdatert og trenger å byttes ut. I tillegg så er Athlon 64 og de nye prosessorene noe helt nytt! Nye Atlon XP er jo en totalt ny prosessor med en helt annen arkitektur med integrert minnekontroller, og er i praksis en Athlon 64. Hvis det er galt å gå over til en ny socket etter at man i lange tider har sagt at Athlon XP3200 kommer til å være den siste i rekken lurer jeg på hva som ville være riktig å gjøre i dine øyne - stoppe utviklingen på AMD-platformen? Hvis vi skal trekke paralellene til Intel som du her gjør så er det ganske åpenbart en vesensforskjell, og det vet jeg at du er smart nok til å se. Hvis du begynner slik så kan jeg spørre hva som var vitsen med at Intel bytta fra slot til socket midt i P3 og fra en socket til en annen i P4? Nå syns jeg du rett og slett er barnselig snekker'n, jeg fatter ikke hvorfor du har sånnt hat mot AMD, og å spørre om det er nødvendig blir bare for dumt. Tenkt litt selv så kanskje du skjønner det. DesertGlow har allerede prøvd å forklare det til deg, men virker ikke som om du fatter det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå