Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan åpner du en samtale med noen på nettdate?

Anbefalte innlegg

Hva gjør du når du vil vise interesse for noen på nett/nettdate?

Jeg pleier å åpne med et hei, legge frem et kompliment og si jeg er beskjeden, eventuelt kommentere noe på et bilde, som håret eller utseendet.

Hvordan gjør du/ville du gjort det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et blunk? Må vel være litt som å "nudge" på msn for å få oppmerksomhet. Jo det finnes noe som ligner, det heter "nysgjerrig" og "interessant", disse forteller deg at person xx er nyskjerrig eller interessert i deg.

Men fortsatt må du åpne samtalen. Min erfaring er at det er hun som viser interesse på en passiv måte og han som må ta skrittet å skrive til henne, men det kan ha med min personlighet å gjøre.

Lenke til kommentar

Kommeterer ALDRI og nevner ALDRI i løpet av hele samtalen at hun er fin / vakker / søt / whatever.

Åpne med en kommentar fra hennes profiltekst eller noe som finnes i bakgrunnen på bildene hennes. Hvis det ikke er noe å kommentere men du fortsatt vil prate med henne gjør noe slik:

"Du hadde en utrolig kjedelig profiltekst... Det stod jo ikke noe jeg ville ha svar på der! Hvordan musikk hører du på?" eller "Har du noen interessante hobbyer?"

Ikke kommenter / like / whatever på noen av bildene hennes. Det er det bare overfladiske gutter som gjør - og fler av mine venninner sier at de har på følelsen at gutten sitter å blodrunker til bildene deres når de får kommentarer.

kan gi noen eksempler over PM:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tro på forhåndsbestilte nettdater. Jeg har tro på diskrete nettdater, hvor du bare sier hvor glad du er over å snakke med vedkommede, og få msn kontakten og så jabbe løst over msn.

Forhåndsbestilte dater er så jævlig unaturlig, det er så organisert og jeg mener at kjærlighet ikke burde organiseres i innledningsfasen, men den kan godt planlegges diskret i ditt hode, TIL EN VISS GRAD, men ikke tenk for mye på det, konsentrer deg heller over hva du liker ved henne, istedet for å prøve å like henne for noe du ikke vet.

Det funker gjerne med jenter du allerede kjenner litt fra før. Med fremmede blir det verre.

Lenke til kommentar

Sorry LonelyMan - Men hvis du sier hvor glad du er over å snakke med vedkommene og "jabber" løst over msn forblir du nok som nicket ditt tilsier: En Lonely Man.

Misforstå meg rett - Det er ingenting jeg skulle ønske mer enn at det var slik det fungerte. Men over nettet får jenter så INSIDENS mange meldinger om hvor glade gutter er i dem og hvor pene de er osv osv. For å ha sjans på nettet MÅ du skille deg litt ut ved å virke uoppmerksom på hennes utseende / dine følelser for henne annet enn at hun er interessant. Ellers blir du bare fortapt i havet av gutter som er så glad i henne.

Jeg sier ikke at din teknikk ikke funker, den gjør nok det med NOEN FÅ. Men når den først funker med NOEN FÅ, så har nok ganske mange som bruker "min teknikk" fått prøvd seg på henne, møtt henne, pult henne og skjønt at hun ikke var noe spess (da de som faller for folk uten å se kroppen deres ofte er litt wacky. Det er nemmelig slik at det er UTROLIG, og jeg mener UTROLIG, vanskelig for mennesker å skape rapport med hverandre (som fører til attraksjon) uten å se hverandre i virkeligheten) før du kommer til :)

Litt uoversiktlig post da jeg i går, mot mine orginale planer, endte opp på karatefylla med to jenter i leiligheten min og har en veldig irritert roommate på nakken...

Lenke til kommentar

Har selv brukt datingtjenesten Sukker en del, og der var det aaaaalt for mange kjedelige gutter som skrev typisk "Hei, så søt du var på bildene dine ;) Du gjør i kveld da?" .. <---- VERDENS KJEDELIGSTE FØRSTEMELDING!!!

Hadde personen heller kommentert noen av interessene jeg har nevnt, eller spurt meg hvilken farge det er på favorittsokkene mine, er sjansen mye større for at jeg svarer.

Så ja, gjør det enkelt, skriv et par setninger i første melding som får frem at du synes jenta virker interessant og samtidig gir henne noe å svare på, mer enn hva hun har gjort i helga. Profilteksten er til for å gjøre nettdatingen enklere, ta gjerne utgangspunkt i noe derfra.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes det er veldig mange jenter på datingsider som nesten ikke skriver noe i profilene sine jeg. Men de legger ut bilder. Hva er greia der da?

Det er vel for å være sikker på at 100% av meldingene de får er kommentarer på hvor fin de er, og ikke kommentarer om felles interesser etc. og slikt "tøv". :ermm:

Men ja, har registrert det samme. Er veldig få som skriver skikkelige profiltekster. Har sett flere som har betalt nærmere 300 kr for medlemsskap, og likevel står profilteksten helt tom... Det er vel deres tap, for jeg gidder ikke å synke så lavt at jeg sender melding for å fortelle hvor fin de er.

Postet av anonym: 5a8fd5de395b84ead670453665026a22

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...