Macklemore Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Du har jo plass til hele 7 vifter yil i kabinettet, er vel ikke så dumt å sette inn noen til? Lenke til kommentar
Magnarok Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Ønsk deg en 'ny' SSD på 128GB. Samsung 830/Crucial M4/Corsair Performance Pro . OCZ Vortex 60GB - vel (generasjon 1 , 2 eller 3 ? ) Så jeg vil få mer ytelse for prisen med en Samsung 830 eller Crucial M4, en det jeg vil få visst jeg kjøper prosessor vifte og klokker prosessoren? (Med ytelse mener jeg, raskere og bedre grafikk innen spill og internett) Hva burde jeg da kjøpe? Crucial M4 eller Samsung 830? Eller rett og slett gå for ny prosessorvifte? (vifta er jo en del billigere) Har OCZ Vortex 2 60gb foresten! EDIT: Og kan jeg bruke en eventuelt ny SSD vedsiden av min gamle for ekstra plass? Du har jo plass til hele 7 vifter yil i kabinettet, er vel ikke så dumt å sette inn noen til? Og vifter ja! Men aner ikke om det er noen spesielle jeg bør se etter? Jeg kommer ikke til å gi flere hundre kroner for en vifte visst det ikke er store forskjeller på en 200-kroners vifte og en 100-kroners vifte. Noen forslag her også?` Og takk for all hjelp folkens! Hjelper meg veldig EDIT: Altså noe billige men bra vifter? Vil helst ha det så billig og best som mulig! Endret 27. februar 2012 av noj95 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 billig og bra vifte; Cooler master Hyper 212 Evo Lenke til kommentar
Magnarok Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 billig og bra vifte; Cooler master Hyper 212 Evo Hvor høyt kan jeg klokke prosessoren med denne vifta? CM EVO 212 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 nå har jeg aldri overklokka en sandybridge prosessor... men jeg tenker vel kanskje rundt 4.2 GHz men akseptabel støy og temp Lenke til kommentar
Magnarok Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) nå har jeg aldri overklokka en sandybridge prosessor... men jeg tenker vel kanskje rundt 4.2 GHz men akseptabel støy og temp Så CM 212 EVO kan klokkes like bra som en H100? Bare lurer ettersom H100 er mye dyrere Syns det høres rart ut, men er vel CM som har billig å bra Endret 27. februar 2012 av noj95 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Corsair H100 og Noctua NH-D14 er bland de beste kjølere i den prisenklassen. Riktignok er disse store, men selv gikk jeg for Noctua NH-D14 siden den er billigere. Disse kjølerne klarer både sokkel 1366 og 2011 så sant det følger med 2011 bracket eller hva det kalles (Festemekanisme). Endret 27. februar 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 H100 kan klokke bedre enn 4.2 GHz, jeg har kommet så langt på en AMD prosessor..., makstemp er rundt 47 grader Lenke til kommentar
Magnarok Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Så med min 2500k vil det være best å kjøpe CM 212 EVO og klokke til 4.2GHz? Vil det gi noe utslag på spill ytelse? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Så med min 2500k vil det være best å kjøpe CM 212 EVO og klokke til 4.2GHz? Vil det gi noe utslag på spill ytelse? egentlig ikke... skjermkortet kan vel være flaskehalsen... Lenke til kommentar
Magnarok Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 GTX 570, tror du det blir flaskehalsen på 4.2 GHz? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Kommer ann på hvilke spill du spiller. Noen spill er mer CPU-krevende, andre er mer GPU-krevende. Lenke til kommentar
Magnarok Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Går i WoW, SC2, LoL.. lite FPS og slikt. Vet ikke helt om disse er GPU eller CPU krevende, noen plass jeg kan sjekke slikt? Lenke til kommentar
Magnarok Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Kommer ann på hvilke spill du spiller. Noen spill er mer CPU-krevende, andre er mer GPU-krevende. Jeg tenker dette blir planen, uten at jeg egentlig har mye peiling tror jeg dette høres fornuftig ut... Kjøper CM 212 EVO, klokker CPU til 4,2GHz Så kjøper jeg noen ekstra vifter til, som jeg har rundt i kabinettet. Da kan jeg vel også klokke skjermkortet også? da må det vel bli såpass kjølig i kabinettet at det går fint med GPU klokking også? :S EDIT: Hvilke kabinett vifter burde jeg kjøpe? (billig å bra til prisen!) Endret 27. februar 2012 av noj95 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Hvorfor akkurat 4.2Ghz? Hvis du har fin luftflyt i kabinettet kan du nok klokke skjermkortet litt også. Vifter er ikke min sterkeste side, men selv bruker jeg Fractal og Noctua vifter. Veldig fornøyd med begge merkene. Endret 27. februar 2012 av Bibow Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Ville ikke overdrivet når det gjelder kabinett vifter. Kan jo være greit å ha 2 vifter en for å flytte luft inn i maskinen og 2 og flyttet luften ut. Men for det skal være nødvendig må kabinettet være veldig lukket. Skal man først gå for vifter er store som mulig anbefalt hvis vi snakker om støy og effektivitet. Tempraturstyrte er også å foretrekke. Så før man kjøper vifter spessielt om vinteren bør man sjekke tempraturen først, normaltsett bør ikke en 95 watt prosessor og enkelt single skjermkort bli så veldig varmt at flere kabinett vifter være nødvendig. Men har man et overklokket sokkel 2011 oppsett med 2-3 skjermkort i SLI/crossfire med flere harddisker kan det være et lite poeng å ha luftig kabinett eller stort kabinett. Lenke til kommentar
Magnarok Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Ville ikke overdrivet når det gjelder kabinett vifter. Kan jo være greit å ha 2 vifter en for å flytte luft inn i maskinen og 2 og flyttet luften ut. Men for det skal være nødvendig må kabinettet være veldig lukket. Skal man først gå for vifter er store som mulig anbefalt hvis vi snakker om støy og effektivitet. Tempraturstyrte er også å foretrekke. Så før man kjøper vifter spessielt om vinteren bør man sjekke tempraturen først, normaltsett bør ikke en 95 watt prosessor og enkelt single skjermkort bli så veldig varmt at flere kabinett vifter være nødvendig. Men har man et overklokket sokkel 2011 oppsett med 2-3 skjermkort i SLI/crossfire med flere harddisker kan det være et lite poeng å ha luftig kabinett eller stort kabinett. Takk for et flott svar! Vurderte altså en vifte på hver side av kabinettet, en CPU vifte og kanskje en i taket (CM212 EVO eller H100, hva tror du? Har asus gtx570, vil den være en flaskeehals for en klokket 2500k med H100, tenker da og klokke den til 4.5+GHz). Vil de viftene på sidene og taket kunne være negative på noen måte? Tenker spesielt på om for mange vifter hver sin vei,kan ødelegge luftstrømmen. Endret 27. februar 2012 av noj95 Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Skal du ha kvalitetsvifter er det kun Noiseblocker som gjelder. Topp kvalitet fra Tyskland! Hver modell kommer i tre varianter. http://www.noiseblocker.de/en/ Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Angåene prosessorkjøler er nok Hyper 212 EVO i budsjettmarkedet. Consair H100/Noctua NH-D14 er veldig gode kjølere for overklokking. Angående hvor flaskehalsen ligger kommer det ann på spillet. De fleste FPS action spill f.eks crysis og battlefield ligger nok flaskehalsen mest på skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå