xibriz Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 I dag bestemte jeg meg for å tyne maks hastighet ut av trådløsnettet mitt, siden jeg hadde en overføring på 1-2 MB/sec. Ruteren størrer ikke 5Ghz. Dette endret jeg på ruteren (Dlink DIR-655): - Endret til 802.11n only - Auto 20/40 MHz - WPA2 og AES - Kontrollerte at WMM er aktivert Dette endret jeg på PCen: - Satt kanalbredden fra 20 MHz til automatisk - Aktiverte WMM Nå oppnår jeg 8-9 MB/s.. men burde jeg ikke kunne nå rundt 20 MB/s? Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Nå har ikke jeg så voldsomt med erfaring hva gjelder trådløst nett, men 8-9 MegaByte/sec... det er jo nesten 100Mbit. Ikke gale det vil jeg si. Regner med 150Mbit N du har, og ikke 300. Uansett et bra resultat vil jeg tro. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 Hvis jeg setter kanalbredden til Automatisk på PCen rapporterer nettverkskortet mellom 270-300 Mbit, men hvis jeg har det på 20 MHz så rapporteres det 150 Mbit, men det har ingenting å si på hastigheten når jeg overfører filer over nettverket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå