Gå til innhold

Vil gi delfiner menneskerettigheter

Gjest medlem-1432

Anbefalte innlegg

Kan det tenkes at ditt inntrykk er en lille smule farget av din kultur?

En annen grunn for vegetarianisme er religion. I India er svært mange veggiser nettopp pga religion. Men ja, mange også pga fattigdom.

Bønner, linser, kikerter, erter, osv er like gode kilder til bla proteiner som storfekjøtt. Ikkeno problem. Må ikke passe så mye på, det handler kun om matvaner, kultur og innstilling.

Jeg har personlig ikke satt meg inn i vegetarianske kosthold, så jeg burde ikke diskutere det. Poenget mitt er bare at hadde fordelingen vært bedre hadde nok en god del folk spist mer enn bare ris her i verden.

På det tilgjengelige kjøttet alene? Nei, det trodde jeg ikke du mente.

Det jeg mistenker, er at du kanskje tenker at hele verdens befolkning kan ha et kjøttforbruk lik nordmenns uten at det skulle by på problemer..

Visste du at nordmenn legger beslag på halvannen gang mer jordbruksareal enn det som er tilgjengelig per person i verden?

Nei, skal her være nok mat (ikke bare kjøtt altså) til alle, må veldig mye gjøres annerledes, også her "hjemme".

Hadde vi kunne leve på et gjennomsnittlig godt, indisk kosthold derimot..

Jeg har aldri sagt vi kunne behandle kjøtt akkurat som du gjør i dag, og jeg er ikke naiv nok til å tro noe slikt. Innlegget ditt viser akkurat hvor jeg har ett problem (markert).

Vi har nok mat til å fø hele verden, det er ikke ett problem. Problemet er igjen fordelingen. Hvis du foreslår at de fleste burde bli vegetarianer så er det greit, da er jeg bare uenig. Hvis du prøver å si at forby kjøtt hadde hjulpet slik som jeg fikk inntrykk av at en annen person i tråden mente, så må jeg informere at du tar rimelig feil. Jeg tror veldig mange i befolkningen elsker rødt kjøtt slik som meg.

Bare så det er sagt så bruker delfiner fysiske språk. Er også blitt bevist nå at fugler også har ett språk, som vi har, men på en annen måte. Alle 'lydene' betyr enkelte ting, og de har også navn til hverandre.

De fleste dyr har en måte å identifisere hverandre og kommunisere på, fordi det kreves for å overleve. Nå forstår ikke jeg helt den "den er intelligent nok, derfor skal den ha menneskerettigheter" tankegangen, men hvis jeg skal tenke noe lignende så fortjener ikke ett dyr menneskerettigheter før de organiserer seg og tar rettighetene de vil ha. Hadde delfiner følt seg misbehandlet hadde de gruppert seg mot oss for lengst.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...