fjellnisse Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Halla boysn. Har en Asus EEE med w7 på, men asus pakkekr jo så mye dritt inn i pcen som jeg ikke trenger. Jeg lurer på hvordan jeg går fram for å fjerne alt og reinstallere et "rent" windows, spesielt siden jeg ikke har CD-rom å boote fra. Har forøvrig ekstern dvd-brenner som går på USB, uten at jeg har prøvd dette. Help anyone? Swuldo Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Noen PC'er har et "minimal image" recovery valg som gjør at du kan installere windodws på nytt, hvor mye av bloatwaren er utleatt, men samtidig er enkelte grunnlegende ting fortsatt der utover ren windows. Husker ikke nøyaktig men mener det er å trykke/holde inne F9 under oppstart på Asus, så kan du velge system recovery. Ikke helt sikker på om Asus har det, men sjekk Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Et stykke ned på denne siden finner nedlasting av Win 7 Pro på norsk. Last ned! Last ned og installer dette verktøyet som gjør at du kan installere Win 7 pro via minnepinne. (min 4 Gb). Når du evt har lagt win 7 inn på minnepinnen går du inn i en mappe på minnepinnen som heter sources og sletter en liten fil som heter "ei.cfg". Da får du muligheten til å velge hvilken versjon av Win 7 du vil installere. Har Home premium forhåndsinstasllert velger du da det under installasjonen. Du trenger ikke å taste inn nøkkelen som står under maskinen får du er ferdig med installasjonen. Da høyreklikker du på "Datamaskin" og velger egenskaper. Nederst kan du velge å aktivere windows på nytt. Velg manuell aktivering og at du vil taste inn ny nøkkel. Tast inn den som står under på¨maskinen din. Voila... Har du ikke en minnepenn på 4 gb får du si ifra. Da må du lage en DVD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå