Gå til innhold

Trenger hjelp til pc deler..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger verken ekstra strømkabel eller S-ATA kabel. Trådstarter sa ikke at han trengte verken skjerm, mus eller tastatur, så jeg går derfor ut ifra at det bare er pc'en vi skal hjelpe han med. Green disker er heller ikke noe særlig, da de er trege og dør fort, ser heller ingen SSD i det oppsette. For gaming burde han og gå for en i5 2500k istedenfor en faildozer. Han trenger heller ikke en RAM vifte, da DDR3 produserer nesten ingen varme, ekstra vifter er også ganske unødvendig, og de fleste kabinetter har frontpanelstilkoblinger intregrert, så det er også unødvendig og kjøpe ellers. Strømforsyningen du valgte er og av tvilsom kvalitet. Opdaterer dette inlegge med et oppsett. :)

Edit: Sånn, dette takler så og si alle spill på ultra med en grei FPS.

post-261518-0-44544000-1330167733_thumb.png

Endret av oddsmurf
Lenke til kommentar

Du trenger heller ikke kjølevifter til DDR3.

(Bortsett fra brikker som krever høy spenning og er uegnet til nyere Intel brikkesett)

Lavprofil RAM-brikker anbefales om du skal bruke 3-parts kjøler til CPU.

Edit : Kommentar til Vodoro's oppsett.

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar

Du trenger verken ekstra strømkabel eller S-ATA kabel. Trådstarter sa ikke at han trengte verken skjerm, mus eller tastatur, så jeg går derfor ut ifra at det bare er pc'en vi skal hjelpe han med. Green disker er heller ikke noe særlig, da de er trege og dør fort, ser heller ingen SSD i det oppsette. For gaming burde han og gå for en i5 2500k istedenfor en faildozer. Han trenger heller ikke en RAM vifte, da DDR3 produserer nesten ingen varme, ekstra vifter er også ganske unødvendig, og de fleste kabinetter har frontpanelstilkoblinger intregrert, så det er også unødvendig og kjøpe ellers. Strømforsyningen du valgte er og av tvilsom kvalitet. Opdaterer dette inlegge med et oppsett. :)

Edit: Sånn, dette takler så og si alle spill på ultra med en grei FPS.

Er usikker om jeg skal bygge pc selv eller kjøpe komplett gaming pc. Har aldri bygd pc og er redd for å ikke klare det!

Lenke til kommentar

Er ikke vanskelig og bygge selv, bare ta deg litt tid til og se tutorials etc på youtube. :)

Olestokk og vitty: Hva skal man med pcie3? Når den tid kommer at man faktisk får bruk for det, er LGA-1155 utadert uansett. Ville heller lagt mer penge r i skjermkort. Foresten er 750W en seriøs overkill for det oppsettet, ville heller kjøpt en 600W og lagt mer penger i skjermkort..

Endret av oddsmurf
Lenke til kommentar

Er ikke vanskelig og bygge selv, bare ta deg litt tid til og se tutorials etc på youtube. :)

Olestokk og vitty: Hva skal man med pcie3? Når den tid kommer at man faktisk får bruk for det, er LGA-1155 utadert uansett. Ville heller lagt mer penge r i skjermkort. Foresten er 750W en seriøs overkill for det oppsettet, ville heller kjøpt en 600W og lagt mer penger i skjermkort..

750W av kjempegod kvalitet til 900kr er ikke verst, man får kanskje en 600W som er verdt å kaste neste gang man bygger PC til 600kr, 300 kr er skikkelig mye å bruke på skjermkort...

jeg har ikke sagt noe om at man trenger PCIe 3.0... hvor har du fått det fra, jeg valgt et hovedkort som har PCIe 3.0, men ikke av grunnen at det har det, den vanlige versjonen av det hovedkortet kostet det samme da det var på markedet, men det er ikke det lengre...

for å kommentere ditt oppsett så har du ikke Windows engang, oppfordrer du til piratkopiering?

Edit: TS har ikke skrevet det i denne tråden, men i den forrige sa h*n at h*n skulle ha med skjerm, noe som gjør et inntrykk på budsjettet...

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Glemte og ligge til windows i handlekurven. :) Var egentlig mer rettet mot vitty, som sa at TS burde kjøpe et hovedkort med pcie3 med tanke på fremtiden. Og, dersom man sparer 400 på en billigere PSU, og 500-600 på et billigere hovedkort, har TS plutselig rundt 1000 KR som han kan bruke på et kraftigere skjermkort.

Lenke til kommentar

Glemte og ligge til windows i handlekurven. :) Var egentlig mer rettet mot vitty, som sa at TS burde kjøpe et hovedkort med pcie3 med tanke på fremtiden. Og, dersom man sparer 400 på en billigere PSU, og 500-600 på et billigere hovedkort, har TS plutselig rundt 1000 KR som han kan bruke på et kraftigere skjermkort.

nå har jeg satsa på kvailitet jeg da... og andre skjermkort med stock klokkehastighet er nok ikke langt over GTX 560 Ti OC... for 1000kr mer ville man fått et GTX 570... omtrent 10% bedre enn GTX 560 Ti stock, og OC versjonen til Gigabyte har ca. 10% overklokke fra stock versjoenen, så hvis man ser på dem opp mot hverandre så yter dem omtrent likt, og til 1000kr så får du noen få oppgraderinger som mindre støy og mulighet for høyere overklokk...

Lenke til kommentar

skjermkort er en av få ting som kan være smartå kjøpe demo på. Jeg fikk et 6950 demo kort til 1600. har ingen anelse om hvordan det yter i forhold til et gtx560 dog.

ca. 5% bedre, i forhold til GTX 560 Ti OC er det 5% dårligere

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

skjermkort er en av få ting som kan være smartå kjøpe demo på. Jeg fikk et 6950 demo kort til 1600. har ingen anelse om hvordan det yter i forhold til et gtx560 dog.

ca. 5% bedre

Så har det (6950 kortet) 1GB mer ram da. Kan vel være fint å ha. Støtter også en del flere skjermer.

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...