emilthaboy Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Hei! Har nettopp kjøpt meg bil og må oppgradere bilstereoen. Har ikke peiling på bilstereo, og trenger litt hjelp. Regner med jeg må oppgradere høyttalerne i dørene, og ha et par stk i hattehylla? Funker det å oppgradere kun i dørene foran, og i tillegg ha høyttalere i hattehylla, men ikke gjøre noe med høyttalerne i dørene bak? Hva gir best resultater? Er ute etter helt ok lyd, ikke noe hokus-pokus. Tenker kanskje å bruke 3-5000 kroner, får jeg noe for dette i det hele tatt? Har en spiller foran, men må nok bytte ut denne også. Kan nen vise meg et par gode komponenter jeg kan bruke? Eventuelt sette opp et fint oppsett for meg? På forhånd tusen takk!! Lenke til kommentar
Timster Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Med mindre originalanlegget er ødelagt er det ikke sikkert du trenger å bytte det ut. Jeg vurderte anlegget i min E36 til å være ganske bruktbart til være 90 talls bil. Det jeg gjorde var heller å sette inn en sub og la den ta seg av alle dype frekvenser, DVS stille crossoveren ganske høyt. Du kan eventuelt benytte hattehøytalerene som "sub" Prøv først med originalanlegget foran. Først tar du å kobler til den nye spilleren og tuner fronthøytalerene slik at de spiller optimalt uten å vrenge på de volumene du normalt spiller musikk på, regn gjerne inn litt slark her, legg deg litt under med tanke på bass. Etter du har gjort dette så stiller du hattehyllehøytalerene / sub toø å spille optimalt sammen med dette. Dette har jeg gjort i alle mine biler og det har fungert upåklagelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå